Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Line3

Fejrer i Halloween D 31/10 ?

Recommended Posts

Jeg er lidt nysgerrig for at høre, hvor mange herinde, der egentlig fejrer Halloween, og hvordan fejrer i det så ?

Vi gør ikke, børnene laver græskar lygter ( de sidste 2 år Hos Farmor ),

men ellers bager vi bare en muffin i halloween papir og det er så det.

Men i år skal vi til Halloween fest i Lærkes klasse, Benjamin skal til fest i klubben (Halloween) så lidt får de da fejret det,

Hvad med jer , skal i til nogle Halloween fester?

Mine børn vil være udklædt som pyjamas zombie :gak:

OM vi skal :dåner:

Iiiiii looooove it :dracula:

Vi går i gang med pynt og græskar allerede denne weekend.

Anton holder forsinket fødselsdag 26/10 og der har han inviteret til halloween party hvor drengene kommer udklædt.

På selve dagen, får vi noget let/hurtigt til aften, og så skal der :snegak::PMS::vampyr: i villakvarteret.

Vi har kirkegård i forhaven, pyntet ved døren, uhygge kirke i entreen, og specielle lydeffekter m.m. Det er efterhånden rygtet omkring, at det er hos det sneer.

Jeg glæder mig helt vildt, både til Antons fest, og til om torsdagen.

OM vi skal :dåner:

Iiiiii looooove it :dracula:

Vi går i gang med pynt og græskar allerede denne weekend.

Anton holder forsinket fødselsdag 26/10 og der har han inviteret til halloween party hvor drengene kommer udklædt.

På selve dagen, får vi noget let/hurtigt til aften, og så skal der :snegak::PMS::vampyr: i villakvarteret.

Vi har kirkegård i forhaven, pyntet ved døren, uhygge kirke i entreen, og specielle lydeffekter m.m. Det er efterhånden rygtet omkring, at det er hos det sneer.

Jeg glæder mig helt vildt, både til Antons fest, og til om torsdagen.

Det lyder da super hyggeligt. Må vi ikke se billeder fra jeres forhave osv ?

Ikke meget, men hvert år får vi blodsuppe med troldesnot (tomatsuppe med græsk yoghurt tilføjet grøn frugtfarve) til aftensmad, og vi klæder om (læs: klæder ud) til middagen.

Børnene bliver klædt ud og rasler og vi laver lygter, men jeg er ikke ret god til at fejre sådan noget - orker ikke alt besværet ;)

Børnene skal iø begge to til fællesfødselsdag med halloween tema

Nej, ikke rigtigt. Vi skærer græskar i efterårsferien, men har aldrig holdt fest eller lignende. Sidste år var vi til Halloweenfest i Rasmus' klasse, men vi har aldrig selv taget initiativ til at holde noget :blush:

I år er jeg på kursus i Århus den 31-10-1/11. Sker der noget spændende i Århus i anledning af Halloween? :dunno:

I princippet har jeg fri fra torsdag kl 16 til fredag morgen, men jeg har valgt at overnatte.

Nej det gør vi ikke.

Drengene skal dog lave lygter sammen med deres far (jeg nøjes med at se på ;)).

De har haft halloween småkager med i hhv. skole og bhv, og i dag har vi fået halloween muffins, som de selv pyntede med orange og lilla glasur samt edderkopper og kranier (sukkerpynt).

Jeg satser på, at der ikke kommer nogen og rasler, ellers får de at vide, at de må komme igen til fastelavn, gider ikke stå med noget lige pt.

Det lyder da super hyggeligt. Må vi ikke se billeder fra jeres forhave osv ?

Jeg har dem her fra sidste år.

Et lille udvalg.

post-644-1382018776_thumb.jpg

post-644-1382018787_thumb.jpg

post-644-1382018803_thumb.jpg

post-644-1382018867_thumb.jpg

I år bliver mere creepy, har bl.a. købt afhuggede hænder, skal også lige have et ben i løbet af ugen.

Og endnu mere edderkoppe spind.

De andre år har Frida været mere bange, og derfor har vi modereret os, men ikke i år.

Der skal den altså have fuld skrald på uhyggen.

Overvejer om det nogenlunde er sådan, jeg skal være værtinde :vampyr:

H plejer at være grøn i hovedet med store ork øre og skæve tænder + blod.

I øvrigt går vi kun rundt til de huse, hvor vi kan se (f.eks. græskar lygter) at de markerer det på en eller anden måde, eller hos børnefamilier vi kender.

post-644-1382019293_thumb.jpg

Vi skærer græskarlygter og sætter udenfor, og så er der i reglen noget udklædningsfest på skolen. Men vi fejrer det ikke med sammenkomster, særlig mad eller andre traditioner.

Jeg køber slik til at dele ud, fordi lygterne får de få udklædte børn til at komme til os, og det kan ske nårsomhelst de næste uger.

Ja i år holder vi halloween men først d. 2.November.

Vi bliver 31 .

Jeg har ikke prøvet det før så håber at her er uhygge nok.

Jeg har kostume til os alle, mest skellet og døden...

Når det er tiden tager jeg fotos :-P

Nej. Slet ikke.

Kunne godt finde på noget sjov hvis jeg havde råd til noget.

Thor skal faktisk overnatte i sin klasse d. 31, der står ikke noget om noget med Halloween i den forbindelse.

I år bliver mere creepy, har bl.a. købt afhuggede hænder, skal også lige have et ben i løbet af ugen.

Og endnu mere edderkoppe spind.

De andre år har Frida været mere bange, og derfor har vi modereret os, men ikke i år.

Der skal den altså have fuld skrald på uhyggen.

Overvejer om det nogenlunde er sådan, jeg skal være værtinde :vampyr:

H plejer at være grøn i hovedet med store ork øre og skæve tænder + blod.

I øvrigt går vi kun rundt til de huse, hvor vi kan se (f.eks. græskar lygter) at de markerer det på en eller anden måde, eller hos børnefamilier vi kender.

Jamen det ser da "hyggeligt" :fnis: ud :lol: Uha mine børn ville elske hvis vi gad noget lign, men jeg aner simpelthen ikke om hvad vi skulle finde på og hvordan det skulle løbe af stablen til jeg kaster mig ud i det, og ja manden syntes det er noget pjat, så han gider slet ikke noget med Halloween.

Nej det er ikke noget vi som sådan fejre. Jeg har nogle Halloween fyrfads dimser - for børnene skyld, eller bliver der ikke gjort det stpre ud af det.

I Adams klasse har vi dog planlagt en Halloween fest, da vi gerne vil ryste børnene lidt sammen på en sjov måde - her regner jeg dog med at lave lidt "ekstra".

:-D Så hvis der er nogle der har opskrifter på ulækker mad (der smager godt) så skriv det endeligt til mig :-D

NEJ!

Hvordan kan det være, at du skriver nej med store bogstaver og !

Fordi jeg synes, at det er noget pjat, alt det med Halloween

og det er ikke hos mig, at der falder noget af til evt. raslende børn og voksne. Mine egne børn gider heller ikke Halloween (mere - i de mindre klasser var de nærmest tvangsindlagt til det, via arrangementer på skole og fritter)

Hvorfor er du så sur over det?

Det forstår jeg så ikke lige :dunno:

Det jeg synes der er skide sjovt ved det er, at man kan vildt mange ting omkring halloween. Også de voksne :ja:

Jeg ser ALDRIG nogen voksne der gakker ud ved fastelavn :gaber:

En af de sjoveste fester jeg længe har været med til, var en 30 års fødselsdag hvor alle inviterede var klædt ud. Det var SÅ gennemført.

Der har ikke rigtigt været "tradition" i min SFO omkring dette, men sidste år fik jeg og en kollega sparket noget halloween igang. Ungerne er helt :jubii: over, at vi gør det igen i år, og det bliver endnu større og vildere end sidst.

Forældrene er heldigvis også :thumbsup: over det, og synes det er et fedt afbræk i hverdagen.

Ja vi fejre Halloween med græskar, uhyggeligt pynt og så er der selvfølgelig købt uhyggeligt slik ind til dem der måtte kommer forbi til trick or treat/ slik eller ballade.

Syntes det er alletiders med en ekstra lille fest her i den mørke tid.

Nej, egentlig ikke.

Jeg har godt nok købt et græskar og med lidt held husker vi at omdanne det til en lygte i løbet af de næste dage, men det er vist også det :P

Nej, vi fejrer ikke halloween, men jeg elsker at lave flotte græskarlygter sammen med børnene :)

Mine børn har iøvrigt syntes det har været sjovt at deltage til halloween arrangementer, når der har været det.

Faldt lige over lidt inspiration til halloween-klassearrangement: http://www.skoleborn.dk/okt_2013/inspirati...angementer.html

Ikke på dagen :nej:

Men vi udhuler altid et græskar, typisk her omkring efterårsferien :ja: Og så har vi en smule halloween pynt hist og her ikke meget men lige lidt :)

Ja da :D Her er køkkenet allerede pyntet op med edderkopper, skeletter, spindelvæv og græskar. Det er så hyggeligt :P

Vi skal dog ikke holde halloween sammen. J er hos en veninde, M og jeg skal i vores fælleshus og holde med hele hans klasse og C får gæster herhjemme som D må underholde.

Jeg ved dog ikke hvad vi skal klædes ud i år :hmm:

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Svar i denne tråd ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader ...

• Senest browset   0 members

No registered users viewing this page.