Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
MetteBj

Hvis du i forvejen er bloddonor

Recommended Posts

Eller kender nogen der gør, så er det nu i skal melde jer til.

Er gift med en mand, der har behov for det, og desværre har en sjælden vævstype, som de ikke har kunnet finde et match til.

De leder intensivt den næste måned, er meldingen, men de siger også at vi ikke må have for store forventninger, da de ikke regner med at finde en.

Når man donerer knoglemarv i dag, er det igennem blodet, så der er ikke det store ubehag forbundet med det, man skal bare kunne sidde stille et par timer mens de høster det.

Jeg kan desværre ikke være donor, men jeg vil gerne sende et :kram: og XXX for et match til din mand.

Jeg har været bloddonor i mange år... ville gerne have været knoglemarvdonor.... men er for svært at tappe... desværre.

XXX XXX XXX for din mand.

Og ville ønske, at flere blev bloddonor. Man har det SÅ godt, bagefter. For man ved, man gjorde noget nyttigt.

Jeg har været bloddonor i flere år - 0 rhesus negativ (så jeg var mums for blodbanken) men er desværre blevet udelukket fra donorkorpset pga. en autoimmun sygdom.

XXX for at der findes en donor til din mand.

Min ældste søn har "længe" planlagt at troppe op i blodbanken i vinterferien og melde sig som både blod og marv donor :)

Håber det lykkes at finde det rigtige match til din mand

Jeg må desværre ikke donere blod - og så må man vel heller ikke donere knoglemarv?

Jeg vil straks sige det til H. Han er bloddoner (har lige haft 25 tapnings jubilæum). Jeg er sikker på, at han gerne vil gøre det.

Jeg kan desværre ikke være bloddoner pga. immuniseringerne.

Jeg håber, at I finde den rette donor :kram:

Jeg ville meget gerne stå i det register, men jeg har ikke lyst til at være bloddonor, så det kan desværre ikke lade sig gøre :(

Jeg ville meget gerne stå i det register, men jeg har ikke lyst til at være bloddonor, så det kan desværre ikke lade sig gøre :(

Ok, vidste ikke at man skulle være bloddonor for det, grunden til jeg skrev det med bloddonor var, at så er man registreret i forvejen, og forholdsvis nem at tjekke match på, tror jeg nok.

Jeg kan desværre ikke få lov til at være donor, ville ellers meget gerne hjælpe. Håber de finder et match!

Ok, vidste ikke at man skulle være bloddonor for det, grunden til jeg skrev det med bloddonor var, at så er man registreret i forvejen, og forholdsvis nem at tjekke match på, tror jeg nok.

Ja, af en eller anden underligt grund kan man ikke få lov til bare at stå i registret :hmm: Det er lidt underligt.

Jeg skal snart donere blod næste gang. Jeg var ikke klar over at man også kunne donere knoglemarv (troede at det var som at være organdonor, dvs. først hvis man er hjernedød).

Hvordan gør jeg helt specifikt? Og vil vævstypen først blive tjekket når man tropper op eller har det noget med ens blodtype gøre? (Min er AB+)

er knoglemarvdonor det samme som stamcelledonor?

Både ja og nej

se evt. her donation af knoglemarv - under punktet "Hvordan gennemføres en knoglemarvsdonation?"

:thumbsup:

Edit: man behøver ikke være bloddonor....

Er det kun bloddonorer, der kan melde sig?
Man henvender sig primært til bloddonorer, fordi man i forvejen kender din helbredstilstand og ved, at du er motiveret for at hjælpe andre. Desuden er bloddonorer ofte allerede vævstypebestemt, fordi nogle patienter har brug for vævstypeforligelige blodprodukter. Man ved også, om du er flyttet, og hvornår du sidst har givet blod.

Jeg tilmelder mig :thumbsup:

Jeg har lige bestilt en tid d. 14. marts til den sædvanlige blodtapning. Jeg ved ikke om jeg kan tilmelde mig inden uden at skulle dukke op "live".

Både ja og nej

se evt. her donation af knoglemarv - under punktet "Hvordan gennemføres en knoglemarvsdonation?"

Man henvender sig primært til bloddonorer, fordi man i forvejen kender din helbredstilstand og ved, at du er motiveret for at hjælpe andre. Desuden er bloddonorer ofte allerede vævstypebestemt, fordi nogle patienter har brug for vævstypeforligelige blodprodukter. Man ved også, om du er flyttet, og hvornår du sidst har givet blod.

Dvs. det er i praksis kun for bloddonorer ... som jeg siger ovenfor.

Både ja og nej

Dvs. det er i praksis kun for bloddonorer ... som jeg siger ovenfor.

Der står PRIMÆRT.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Svar i denne tråd ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader ...

• Senest browset   0 members

No registered users viewing this page.