Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
vbgitte

Hævekort til 9-årig?

Recommended Posts

Hævekort har de vist kunnet få hele tiden, men det er relativt nyt, at de kan få betalingskort som de kan bruge i butikker og på nettet. Forbrugerombudsmanden har ikke villet have det. Men her i sommer lancerede flere banker betalingskort til de 8-12-årige.

Jeg har også tænkt, at det var unødvendigt, og at kontanter "lærer dem pengenes værdi" og sådan noget. Men det er vel ok, at børn bruge deres lommepenge på samme måde som vi andre betaler. Det har på et tidspunkt bare været mærkeligt at holde fast i, at børn kun bruger kontanter.

Det kan I sagtens. Billedlegitimation og en dåbs/navneattest og fremmøde i banken.

Min bank tilbyder kun hævekort til børn under 13 år. De tilbyder (endnu) ikke betalingskort. Og så undgår man jo ikke kontanter alligevel - barnet skal bare selv hente dem i automaten.

Men jeg ved heller ikke, om vi taler om hævekort eller betalingskort.

(og så er det i øvrigt ikke en "sagtens"-sag for mig at finde dåbsattesten og møde op midt i arbejdstiden.Derfor har SIgurd ikke engang et hævekort endnu. :whistle: )

Nu er hun godt nok næsten 13. Men det virkede ikke som noget stort at få betalingskort. Det er ikke kredit på. Men det kan bruges på nettet. Forældrene hæfter jo bare :penge:

Vi overvejer det samme til Malthe, så følger lige med på tråden .

Syntes det er vigtigt de lærer at håndtere et betalingskort men under skarpt opsyn.

Han er ikke typen der er god til at spare op nemlig og det er noget værre skrammel han går købt sig indimellem.

Tak for svar! Så er problemet bare, at Danske Bank ikke har kontanter i deres afdeling i vores by. Han kan kun få et kort, så han kan hæve i banken, ikke automaten. Og det hjælper jo ikke meget, når den lokale afdeling ikke har kontanter.

:argh:

Tak for svar! Så er problemet bare, at Danske Bank ikke har kontanter i deres afdeling i vores by. Han kan kun få et kort, så han kan hæve i banken, ikke automaten. Og det hjælper jo ikke meget, når den lokale afdeling ikke har kontanter.

Øv hvor træls :(

S har haft et hævekort i en del år. Først et, som gjorde hun kun hæve i bankens automat, derefter et, som hun kan bruge som et almindelig betalingskort - dog uden kredit.

Det er så dejligt ikke at skulle sørge for at give hende penge med og står hun i byen og mangler (efter aftale) så bliver der overført via mobilepay :thumbsup:

S har haft et hævekort i en del år. Først et, som gjorde hun kun hæve i bankens automat, derefter et, som hun kan bruge som et almindelig betalingskort - dog uden kredit.

Det er så dejligt ikke at skulle sørge for at give hende penge med og står hun i byen og mangler (efter aftale) så bliver der overført via mobilepay :thumbsup:

Hvor gammel er hun nu lige?

Ruben og Natalie har begge fået et. De har danske bank. De kan betale i butikker, jeg har valgt de pt ikke kan bruge det på nettet, men det kan ændres med et klik i min netbank.

ind til videre er det kun Tobias der har et kort - visa da han jævnligt er i sverige og tyskland - Malika og Benjamin kan (endnu) nøjes med "skolekortet" som bliver brugt i skolens bod og til bla ungdoms/børnefesterne i klubben

Det forstår jeg ikke. Vi har uden egen opfordring fået tilbudt debitcard til Niels

Det kan I sagtens. Billedlegitimation og en dåbs/navneattest og fremmøde i banken.

Min bank tilbyder kun hævekort til børn under 13 år. De tilbyder (endnu) ikke betalingskort. Og så undgår man jo ikke kontanter alligevel - barnet skal bare selv hente dem i automaten.

(og så er det i øvrigt ikke en "sagtens"-sag for mig at finde dåbsattesten og møde op midt i arbejdstiden.Derfor har SIgurd ikke engang et hævekort endnu. :whistle: )

:hmm: vi skulle bare ringe til vores bank og bestille et til Signe, da hun fylde 13 år - brevet om at det var en mulighed fik vi ca. 2 uger før hun havde fødselsdag. Hvis ikke der havde været en mulighed, så havde Signe heller ikke fået et debit kort endnu. :blush:

Nu er hun godt nok næsten 13. Men det virkede ikke som noget stort at få betalingskort. Det er ikke kredit på. Men det kan bruges på nettet. Forældrene hæfter jo bare :penge:

Man kan kun bruge de penge der er på så man risikerer ikke at hænge på en regning. Det er sådan set ret smart. Når de bliver 1: kan de også få mobile pay. Jeg synes det er monster irriterende med alle de aldersgrænser :vredkone:

Det påstod vores bank også men det blev hurtig ændret efter lidt moderat pres :hehe:

Det forstår jeg ikke. Vi har uden egen opfordring fået tilbudt debitcard til Niels

Det lyder også mærkeligt. Problemet med at hæve er jo at man betaler gebyrer for det. Så det er smartere bare at kunne betale med det og så bruge mobile pay de andre steder.

Det lyder også mærkeligt. Problemet med at hæve er jo at man betaler gebyrer for det. Så det er smartere bare at kunne betale med det og så bruge mobile pay de andre steder.

Jeg har smidt brevet ud, da vi ikke var interesserede i det til Niels. Han har ikke behovet (endnu)

Søg på danske bank lommepengeapp. Det er skide smart - og de får et betalingskort, der ikke kan overtrækkes. Man skal bare huske at fortælle ungerne, at tallene på kortet er hemmelige og ikke må vises frem på Musically, trods jubel over kortet :whistle:

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Svar i denne tråd ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader ...

• Senest browset   0 members

No registered users viewing this page.