Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log ind for at følge dette  
sneneger

At skrive en ansøgning til et internationalt firma

Recommended Posts

Jeg er ved at skrive en ansøgning til en større virksomhed i Lund. Ansøgningen skal være på engelsk og det går også ok, men jeg er lidt i tvivl om selve formen. Virksomheden/anlægget er international (støttet og financieret af diverse eu-lande) og en stor del af de ansatte kommer fra andre lande end Sverige. Jeg har derfor søgt lidt på cover letters for at finde ud af, om de er anderledes end danske. Umiddelbart virker det til, at de er lidt mere kortfattede, mere formelle og upersonlige end en dansk/svensk ansøgning. Eksempelvis plejer jeg at have et afsnit, hvor jeg kort skriver lidt om mine personlige kvalifikationer, men ud fra de eksempler jeg har set samt tips fra recruitere, så virker det nærmest til at være utænkeligt. På den anden side

Er der nogen af jer, der har skrevet ansøgninger til internationale virksomheder (og evt. er blevet ansat), som kan give lidt tips til, hvordan man håndterer det? Hvis man ikke har lyst til at skrive her i det åbne, kan jeg nås på messenger :knus:

Da jeg søgte og blev ansat hos Novo Nordisk i sin tid, adskilte min engelske ansøgning sig vist ikke nævneværdigt fra tilsvarende danske.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Svar i denne tråd ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader ...
Log ind for at følge dette  

• Senest browset   0 members

No registered users viewing this page.