Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Lenka

Nyt om morsverden udvikling

Recommended Posts

Jeg har nu fået et tilbud om at få opgraderet vores forum mod betaling. Jeg har penge på move-kontoen, så det vil jeg nok tage i mod!

 

Jeg har fået to priser. En for opgradering inkl. betaling og medlemskaber (dog skal jeg stadig finde ud af at få tilpasset med mit danske betalings-gateway - og det er muligt at jeg skal skifte system), og en for opgradering uden, fordi dette er under overvejelse (anden tråd). I fald det bliver uden, vil jeg notere mig alles resterende betalingsperioder. Hvis der ender med at være en ny betaling i mindre grad, så vil jeg manuelt overføre det resterende medlemskab til det nye når det kommer. Hvis ikke, kan jeg evt. lave en tilbagebetaling til dem der ønsker.

 

Det ville være noget med en dato engang i fremtiden, og så lukkes move ned i noget tid. Men så ved jeg at opgraderingen foregår i ekspert-hænder (i forhold til deres eget software), så jeg ikke skal svede over alt hvad der går galt :sveder:

 

 

:noway: :wacko: :wah: :fear: :argh: :cwy: :o

Det går altså virkelig ikke. :elsker:

Hvor længe :beder:

Jeg hører dem lige om hvor længe de vil vurdere det vil tage ... og forsøger snart at planlægge en dato.

 

Det skal nok gå :ae:

De sagde at hvis man har omkring 100.000 indlæg (:peger:) på sit forum, så tager det nok et par timer, men man kunne nok regne med mere, afhængig af andre ting. Jeg tænker at med 1.3 mil indlæg, så vil jeg nok regne med et par dages nedetid. Det går nok hurtigere, hvis jeg ikke forsøger at få betalingerne konverteret, hvilket jeg også pt hælder til (men vil notere mig alle betalte perioder inden da, til enten senere brug i ny løsning eller evt. tilbagebetaling).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak til dig Mariønne-eff for et rart indlæg og den tillid det viser og for jer andre med samme tillid :knus:

 

Jeg tror pt at det ender med at hele nuværende forum bliver opgraderet, uden betalingsløsning til at starte med, og så bygger vi videre på det. Alle fora bliver opgraderet med som det er nu, og så rydder jeg op i alt børnerelateret og de mange små fora, som ikke bruges, derefter. Så vender vi lidt tilbage til gode gamle dage, hvor jeg legede og udviklede i det små og hen ad vejen og vi kan eksperimentere os frem, frem for at det primært bliver ved snakken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lenka, i forhold til betaling og alt det der, synes jeg du skal gøre det, du ser som fremtiden for MoVe. Jeg synes ikke du skal binde dig til ønskerne fra den lille lukkede klub, der er her nu, for det er jo ikke fremtiden. Jeg holder meget af MoVe, som det er nu, men jeg investerer simpelt hen ikke nok i det til at skulle bestemme, over fremtiden.

 

Men vi ER jo et værdifuldt lille samfund, så for ikke at vælte det hele i håbet om nyt og bedre i fremtiden, så kan du måske lade det gamle MoVe stå åbent både som arkiv og debat?

Lidt ligesom med vinterbørn i sin tid, der jo også blev sluset ret sømløst ind i det nye og skræmmende MoVe.

 

Okay, det også være, at derr ikke kommer brugere nok på det nye Nomango, men så må vi jo have sparket til den tid.

Eller det kan være, at det bliver kæmpestort uden MoVe, der langsomt vil sygne hen. Og så er vi selv ude om det.

 

Men igen: Jeg har vildt lyst til at påvirke dig, men jeg føler faktisk ikke, jeg ved hvad der skal til. Det har du til gengæld vist dig gang på gang at have en god fornemmelse af. Også før vi andre havde det.

 

Desuden:Det er DIT arbejde, det er dig, der stadig skal være begejstret for stedet.

 

Så hvad har DU lyst til? (udover at løse de tekniske problemer).

 

Enig :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak til dig Mariønne-eff for et rart indlæg og den tillid det viser og for jer andre med samme tillid :knus:

 

Jeg tror pt at det ender med at hele nuværende forum bliver opgraderet, uden betalingsløsning til at starte med, og så bygger vi videre på det. Alle fora bliver opgraderet med som det er nu, og så rydder jeg op i alt børnerelateret og de mange små fora, som ikke bruges, derefter. Så vender vi lidt tilbage til gode gamle dage, hvor jeg legede og udviklede i det små og hen ad vejen og vi kan eksperimentere os frem, frem for at det primært bliver ved snakken :)

Det lyder super godt! Vi har da stor tillid til dig, kan du tro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altså for min skyld skal du ikke bøvle med tilbagebetaling hvis det ender der, de penge undværer jeg gerne så du har til opgradering og vedligehold :) og jeg er ret sikker på at jeg ikke er den eneste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er en god ide at starte forfra.. Det er svært for nye at føle sig velkommen herinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Altså for min skyld skal du ikke bøvle med tilbagebetaling hvis det ender der, de penge undværer jeg gerne så du har til opgradering og vedligehold :) og jeg er ret sikker på at jeg ikke er den eneste

Ja, god ide. :thumbsup: Lad folk vælge, om de vil have penge tilbage eller donere dem. Og lad evt. en "Doner"-knap blive på det nye forum, så du kan få bidrag til driften. Jeg betaler gerne for at være her, og hellere betaling end flere reklamer. Men jeg synes det er rigtigt ærgerligt, at der er nogen, der er nødt til at fravælge MoVe, fordi de er i en anden økonomisk situation (som jeg selvfølgelig også selv kan komme engang).

Ja jeg har det på samme måde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har nu fået et tilbud om at få opgraderet vores forum mod betaling. Jeg har penge på move-kontoen, så det vil jeg nok tage i mod!

 

Jeg har fået to priser. En for opgradering inkl. betaling og medlemskaber (dog skal jeg stadig finde ud af at få tilpasset med mit danske betalings-gateway - og det er muligt at jeg skal skifte system), og en for opgradering uden, fordi dette er under overvejelse (anden tråd). I fald det bliver uden, vil jeg notere mig alles resterende betalingsperioder. Hvis der ender med at være en ny betaling i mindre grad, så vil jeg manuelt overføre det resterende medlemskab til det nye når det kommer. Hvis ikke, kan jeg evt. lave en tilbagebetaling til dem der ønsker.

 

Det ville være noget med en dato engang i fremtiden, og så lukkes move ned i noget tid. Men så ved jeg at opgraderingen foregår i ekspert-hænder (i forhold til deres eget software), så jeg ikke skal svede over alt hvad der går galt :sveder:

 

 

:noway: :wacko: :wah: :fear: :argh: :cwy: :o

Det går altså virkelig ikke. :elsker:

Hvor længe :beder:

Jeg hører dem lige om hvor længe de vil vurdere det vil tage ... og forsøger snart at planlægge en dato.

 

Det skal nok gå :ae:

 

Så kommer der nok lidt gang i nødforummet på fb imens :-D

 

Det tænker jeg også. Og helt lovligt :jubii:

 

Ang. returnering af pengene... lav bare en "donér" knap... du skal have noget for din ulejlighed. Og et glimrende forum.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilbage efter skøn skøn ferie i Italien :sol: :sol: :sol: - så spændende tråd at komme hjem og læse :)

 

Det bliver spændende, hvordan det nye bliver, og hvad du vælger, Lenka - men jeg har også fuld tillid til dig :knus:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg støtter op om det Marianne siger :thumbsup:

 

Altså for min skyld skal du ikke bøvle med tilbagebetaling hvis det ender der, de penge undværer jeg gerne så du har til opgradering og vedligehold :) og jeg er ret sikker på at jeg ikke er den eneste

og dette her er jeg helt enig i :knus:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg donerer også gerne restbeløbet - drt skal du da ikke bøvle med :)

 

Jeg ved jeg har spurgt om det før, men med et nyt forum - følger der så en app med? :undskyld:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg ved jeg har spurgt om det før, men med et nyt forum - følger der så en app med? :undskyld:

Der følger i hvert fald en mobilvenlig og ipad venlig udgave med! Altså, du ser det stadig i en browser på din mobil, men det er tilpasset mobilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Her er en foreløbig test! http://34.morsverden.dk/take4/debat

 

Dette er linket fra min gamle test-upgrade - altså den fra for to år siden. Jeg har dog arkiveret alle fora, så der kun er om hjemmesiden og præsentationer tilbage med indlæggene der og så har jeg oprettet et test-forum til at lege med. I må meget gerne prøve at teste det af! I de andre fora (om hjemmesiden osv) kan man se hvordan de gamle indlæg ser ud pt. Jeg ser om jeg kan redde smileys, men ellers må vi tage det som det kommer.

 

OBS: Medlemmerne med indlæg osv er som for 2 år siden, men dette er ikke det forum vi kommer til at bruge - jeg kommer til at få alt nuværende opgraderet så alt følger med, dvs. medlemmer, fora og indlæg.

 

Jeg har leget lidt, købt mig til et pænere udseende (theme) end standard-modellen og forsøgt at fjerne og tilføje blokke på siden og klikke lidt rundt.

 

En anden OBS: netværk er det der hedder Clubs der. Jeg kommer til at oversætte tingene senere, men det hedder det lige nu. Lige pt kan man prøve at teste af og oprette en club (et netværk) og se hvordan det virker. Man opretter et netværk, så derinde opretter man et forum eller andet indhold til netværket (fx kalender). Skriv endelig derinde om det, så kan vi teste indlægsskriveri og hvordan det ser ud når der er aktivitet. Husk at det bare er et test-legeforum! Jeg tager på ferie på søndag, så ville blot give denne mulighed inden. De gamle netværks-fora er rykket med, som almindelige fora, men dog arkiveret i testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det ser ud til at jeg i det nye vil kunne tilføje en mulighed til at deaktivere inaktive medlemmer - ikke som en indbygget mulighed, men kan tilkøbes fra en tredjepartsudvikler :)

 

Jeg lader testlinket til forum (indlægget ovenover) stå til at lege og teste i hen over min ferieuge. Man er velkommen til at prøve det af. Når jeg vender tilbage, aftaler jeg en dato til opgradering ca. en uge frem. Jeg regner med at det bliver 1-2 dage i løbet af uge 31, dvs. ml. d. 30/7 og 3/8. Men så har vi både nødforum og også testforummet i mens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Her er en foreløbig test! http://34.morsverden.dk/take4/debat

 

Dette er linket fra min gamle test-upgrade - altså den fra for to år siden. Jeg har dog arkiveret alle fora, så der kun er om hjemmesiden og præsentationer tilbage med indlæggene der og så har jeg oprettet et test-forum til at lege med. I må meget gerne prøve at teste det af! I de andre fora (om hjemmesiden osv) kan man se hvordan de gamle indlæg ser ud pt. Jeg ser om jeg kan redde smileys, men ellers må vi tage det som det kommer.

 

OBS: Medlemmerne med indlæg osv er som for 2 år siden, men dette er ikke det forum vi kommer til at bruge - jeg kommer til at få alt nuværende opgraderet så alt følger med, dvs. medlemmer, fora og indlæg.

 

Jeg har leget lidt, købt mig til et pænere udseende (theme) end standard-modellen og forsøgt at fjerne og tilføje blokke på siden og klikke lidt rundt.

 

En anden OBS: netværk er det der hedder Clubs der. Jeg kommer til at oversætte tingene senere, men det hedder det lige nu. Lige pt kan man prøve at teste af og oprette en club (et netværk) og se hvordan det virker. Man opretter et netværk, så derinde opretter man et forum eller andet indhold til netværket (fx kalender). Skriv endelig derinde om det, så kan vi teste indlægsskriveri og hvordan det ser ud når der er aktivitet. Husk at det bare er et test-legeforum! Jeg tager på ferie på søndag, så ville blot give denne mulighed inden. De gamle netværks-fora er rykket med, som almindelige fora, men dog arkiveret i testen.

 

Det nye forum ser rigtigt godt ud Lenka

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har fuld tillid til, at du gør det helt rigtige Lenka :knus:

 

Altså for min skyld skal du ikke bøvle med tilbagebetaling hvis det ender der, de penge undværer jeg gerne så du har til opgradering og vedligehold :) og jeg er ret sikker på at jeg ikke er den eneste

Ja, god ide. :thumbsup: Lad folk vælge, om de vil have penge tilbage eller donere dem. Og lad evt. en "Doner"-knap blive på det nye forum, så du kan få bidrag til driften. Jeg betaler gerne for at være her, og hellere betaling end flere reklamer. Men jeg synes det er rigtigt ærgerligt, at der er nogen, der er nødt til at fravælge MoVe, fordi de er i en anden økonomisk situation (som jeg selvfølgelig også selv kan komme engang).

 

Den er jeg også helt med på :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilbage efter skøn skøn ferie i Italien :sol: :sol: :sol: - så spændende tråd at komme hjem og læse :)

 

Det bliver spændende, hvordan det nye bliver, og hvad du vælger, Lenka - men jeg har også fuld tillid til dig :knus:

 

:ja: I Slovenien nu men glæder mig til at se, hvad der sker :knus:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har været inde nu og har lidt svært ved at gennemskue det. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvordan man ser, om der er kommet nye tråde osv. Jeg synes det er helt fair, hvis du tager betaling for det, du gør trods alt et arbejde ud af det. Dog er jeg selv i en lidt træls økonomisk situation i øjeblikket og fravælger derfor MoVe i perioder, hvor der må prioriteres lidt, men det er ikke noget, der afholder mig fra MoVe for evigt, blot i de perioder, hvor jeg ikke lige har råd. Spørgsmålet er selvfølgelig, om der er medlemmer for hvem det ikke er muligt at vende tilbage?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kan heller ikke få overblikket over det nye legested :hmm: Er det noget, I andre bruger nu? :dunno:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×