Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Lenka

Dato for opgradering: 2. august 2018.

Recommended Posts

Så har jeg en dato for hvornår vi lukker ned for morsverden opgradering! Det bliver om en uge fra i dag, dvs. torsdag d. 2. august 2018.

 

Jeg er sikker på at vi nok skal regne med at være offline hele dagen, måske også dagen efter (man kan dog blive overrasket begge veje). Men jeg håber at vi er på det nye inden weekenden!

 

På det nye move vil fora, indlæg og medlemmer lige efter opgraderingen være som det er når vi går offline. Men betalingssystemet vil IKKE være med over. Dvs. morsverden vil lige efter være sådan, at man betalingsfrit kan deltage i de fora, der svarer til ens antal indlæg. Dog vil dem der pt har status som "medlem" (dvs. ikke-betalende pt) ikke kunne se fortrolige fora med de samme, da de jo ikke er i en xxyy+ gruppe, men når de skriver et indlæg, vil de ryge en gruppe op, og efter næste indlæg en gruppe op igen osv. Dog, hvis man er "bannet" fra de fortrolige fora, så ændrer denne status sig ikke - man vil fortsat kun have adgang til de fora man har nu.

 

De nuværende netværk vil efter opgraderingen være der, som som de er nu, men de vil ikke længere være som netværk, hvor man kan tilmelde sig og udmelde sig osv. Det vil være fora, der kun vil kunne tilgås af dem der pt har adgang (da det er sat som permissions inde i den enkelte profil, hvilke netværk man har adgang til). Med tiden vil jeg/vi skulle få overført alle disse netværk ind i den indbyggede "Clubs" (som vi nok skal få omdøbt til "netværk"). Her kan jeg vælge at indstille disse, så man kan lave samme typer netværk som de nuværende. Jeg håber at vi sammen kan få oprettet de netværk der er nu (og som er aktive / skal overføres) - måske vil det kræve at ejeren af disse opretter dem påny, og man skal tilmelde sig påny, og derefter vil jeg forsøge om jeg ikke kan overføre indlæg fra gammelt netværk til nyt netværk, et netværk ad gangen.

 

Hvis du har et inaktivt netværk, som du IKKE ønsker at beholde, så skriv til mig! Så kan vi lige så godt slette det inden (eller hvis der er netværk, som jeg finder, som ikke længere har en aktiv ejer, altså et medlem som ikke er på move mere, så ryger det nok også).

 

Netværk/klubber vil indtil videre også være betalingsfrit på det nye move. Når jeg ser hvordan det udvikler sig, så kan det være at netværkene bliver til betalingsrum, inkl. måske et eller flere af de højeste fortrolighedsrum eller bare et enkelt særligt rum for betalende. Lige den del vil være til overvejelse og ikke de første måneder. Så alt vil være betalingsfrit i den første tid.

 

Jeg vil gemme alles nuværende betalingsstatus, og tilbyde at man kan få udbetalt det resterende, hvis man skriver til mig privat. Og ellers bliver de penge brugt til serverbetalingerne så langt de rækker og indtil jeg finder på nyt, enten en knap til donation eller betaling for en mindre del af move. Vi ser.

 

Udover dette vil der nok være småting, der løbende skal justeres. Jeg håber at vi finder ud af den slags ting hen ad vejen og at I vil bære over med "børnesygsomme" efter genfødsel. Måske vil man synes at det er forvirrende i starten, fordi det ikke er 100% som nu, men jeg er stensikker på at det bliver bedre, og at størstedelen herinde vil ende med at være glade for ændringerne og ikke mindst de mange muligheder der er. Jeg planlægger at lave nogle guidelines, men ellers tror jeg også at der er mange ting vi kan hjælpe hinanden med, bare brugerne i mellem. Hjernebrikkerne skal jo også have lidt motion, så vi skal udfordres og lære lidt nyt en gang i mellem, ikke sandt? :snedig:

 

Flere har efterspurgt en app, og det er der IKKE mulighed for i den nye version heller, men der er dog tale om det i en fremtidig version, måske. Så det er godt at være opdateret løbende (det vil jeg forsøge på fremover, så vi ikke pludselig halter så langt bagud, så det er så drastisk at opgradere). Der er dog en mobilvenlig udgave.

 

Ligeledes på sigt, og gerne i løbet af en kortere sigt, vil jeg få ryddet en del op i fora, bl.a. ryger de fleste børne- og især graviditetsfora. Jeg skal nok beholde de fotrolige fors for nu som det er.

 

Der vil i det nye forum være større fleksibilitet og muligheder for at degradere passive medlemmer på automatisk vis eller have fora efter løbende aktivitet fx. Eller fora efter kvalitet af indlæg frem for kvantitet (da man kan give likes til indlæg). Dette føles muligvis lige så kontroversielt lige pt, som netværk (veninde-/vagina-fora - remember? :hehe:) føltes i starten. Så jeg forhaster mig ikke med sådan noget endnu ...

 

De fleste af de links vi har i toppen her, er ej heller aktive længere. Jeg regner med at lade forummet starte direkte fra forsiden, morsverden.dk - og herfra vil jeg gerne bygge mere rundt om forummet. Links og sider der kan indbygges i systemet, så det bliver et samlet system, frem for nu hvor forside og forum ikke har nogen teknisk sammenhæng. Babylisten kan evt. linkes til som et arkiv - det er ikke noget jeg behøver at slette, men ej heller noget jeg specielt vedligeholder længere, så det kan evt. bare være et sted hvor man kan tilgå det.

 

Opskrifte-arkivet ... ja, jeg gad godt at få opskrifterne på igen, men da denne var endnu en "third party" udvikling, så er det ikke noget der direkte kan overføres. Jeg vil dog se på muligheden for noget nyt i samme dur og om det evt. vil være muligt at overføre de nuværende. Jeg kan desværre ikke love.

 

Det var vist det for nu - ved ikke om jeg har glemt noget. Så spørg. Og husk, at mange ting tager vi nok hen ad vejen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mega spændende. Det vil da være samme web adresse ikke?

Jo, samme adresse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mega spændende. Det vil da være samme web adresse ikke?

Jo, samme adresse.

Ikke facemor.dk? :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mega spændende. Det vil da være samme web adresse ikke?

Jo, samme adresse.

Ikke facemor.dk? :hehe:

Alt kan ske i varmen, når hjernen spiller med terninger :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virkelig spændende :thumbsup:

Er det efter opdateringen man skal skrive til dig hvis man vil have pengene retur? Jeg kan ikke rigtig læse det ud fra det du har skrevet om det nemlig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Virkelig spændende :thumbsup:

Er det efter opdateringen man skal skrive til dig hvis man vil have pengene retur? Jeg kan ikke rigtig læse det ud fra det du har skrevet om det nemlig :)

Ja, jeg skal nok skrive det mere specifikt igen, når vi er "kommet på den anden side". Vil lige tage et overblik over betalinger og hvornår hvilke udløber, når vi nærmer os.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Virkelig spændende :thumbsup:

Er det efter opdateringen man skal skrive til dig hvis man vil have pengene retur? Jeg kan ikke rigtig læse det ud fra det du har skrevet om det nemlig :)

Ja, jeg skal nok skrive det mere specifikt igen, når vi er "kommet på den anden side". Vil lige tage et overblik over betalinger og hvornår hvilke udløber, når vi nærmer os.

:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En påmindelse om denne, for dem der ikke har set ... det sker i overmorgen!

 

Jeg har skrevet frem og tilbage med supporten, for at få styr på detaljerne. Jeg kommer nok til at tage en sidste backup inden jeg går i seng natten til torsdag (hvis noget går galt, skal de bruge denne backup til at prøve forfra med). For ikke at risikere at miste nogle indlæg, hvis noget skulle gå galt, skal jeg nok sætte forum offline allerede der, så der ikke blev skrevet nyt indhold. Så håber jeg at de går tidligt i gang torsdag XXX

 

Jeg kan ikke sige hvor længe det tager, men jeg satser på at de er færdige inden weekenden! Når de er færdige, så skal jeg nok lige have ordnet nogle ting, inden jeg sætter forum online ... og derefter vil der nok stadig være ting at fikse løbende, som vi tager efterhånden.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:knus: vi ses i “panic room” på FB i offline-perioden :knus:

 

Det lyder spændende, Lenka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du kan evt overveje at lave en form for knap som på flaskeautomaterne, hvor man kan vælge, om man vil dinere pengene eller have dem udbetalt, så du nemmere kan få registreret det

Jeg har “afskrevet” mine penge, så dem vil jeg gerne smide i krukken til fremtidige serveropdateringer mv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spændende - glæder mig til at kigge ind på det nye forum, når vi har overstået weekenden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke lige overskue at sætte mig ind i alt det nye, så jeg satser på, at det bare er nemt og intuitivt, når vi kommer i gang :D XXX

Du kan evt overveje at lave en form for knap som på flaskeautomaterne, hvor man kan vælge, om man vil dinere pengene eller have dem udbetalt, så du nemmere kan få registreret det

Jeg har “afskrevet” mine penge, så dem vil jeg gerne smide i krukken til fremtidige serveropdateringer mv.

Ja for mig er det også penge jeg har afskrevet, det var penge jeg jo havde valgt at bruge på adgangen til MoVe, det ændrer sig jo ikke bare fordi strukturen laves om og jeg synes egentlig det er helt fair, at de går til det arbejde du har med at opgradere forummet :knus:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×