Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
GIA

Billede i tråd fra mobil

Recommended Posts

Det skulle gerne være som på PC: Klik på "Vælge filer ... " (du kan dog måske ikke trække filerne over, som man kan på pc)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Lenka said:

Det skulle gerne være som på PC: Klik på "Vælge filer ... " (du kan dog måske ikke trække filerne over, som man kan på pc)

Så lykkedes det vist

Screenshot_20180810-230333.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det virker så kun med dette screenshot. Måske billederne er for store? Hvad kan jeg bruge til at ændre det på mobil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde det i går (iPhone7). Den gik fint ind i mit fotoalbum, så jeg kunne vedhæfte derfra :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, krusedulle said:

Hvordan gjorde du. Gider du være sød at forklare. Er så dum til teknik :blush:

Jep :)

1. Klik på "Svar i denne tråd"

2. KLik på "KLik her for at vælge filer"

3. Klik på Fotobibliotek

4. Vælg billedet og klik på "Ok"

5. Billedet er nu vedhæftet, klik på "Svar" for at indsende

 

Hjalp det?

foto1.jpg

foto2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, billedet kom så ikke med i første omgang. Men da jeg redigerede kunne jeg vedhæfte (på samme måde som beskrevet ovenfor. Du kan se billedet i indlægget på mobilen, og så skal du bare klikke på "Gem".

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, krusedulle said:

Efter at jeg har trykket gem sker der ikke mere. :hmm: skal billedet komme på af dig selv efter man har trykket gem.? 

Altså det synes jeg jo, at det gjorde i går. Nu virker det kun, hvis jeg redigerer indlægget (samme foto). Men ja, så ser jeg billedet inde i indlægget - og klikker så på "Gem". Måske Lenka skal på banen her?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, krusedulle said:

Men ellers tak for din hjælp og tålmodighed :knus: 

Jeg bygger apps til dagligt, så det er bare lidt support ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/8/2018 at 11:07 PM, GIA said:

Det virker så kun med dette screenshot. Måske billederne er for store? Hvad kan jeg bruge til at ændre det på mobil?

Kunne være dejligt med en beskrivelse af hvordan man nemt gør billederne mindre. 

Min iPhone7 tager for store billeder og derved kan jeg ikke uploade billeder nemt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Anne said:

Kunne være dejligt med en beskrivelse af hvordan man nemt gør billederne mindre. 

Min iPhone7 tager for store billeder og derved kan jeg ikke uploade billeder nemt. 

Du kan sende det en tur med Messenger, det "tager toppen", og er somregel nok til at størrelsen passer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Mooar said:

Du kan sende det en tur med Messenger, det "tager toppen", og er somregel nok til at størrelsen passer.

Tak det forsøger jeg :knus:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Anne said:

Tak det forsøger jeg :knus:

Du kan garanteret også finde en "shrink" app i Appstore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det virker fint lige at sende det til sig selv på messenger som formindsker billederne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har sat den til at man max kan uploade 1Mb pr indlæg. De fleste af billederne på min mobil er 2Mb i den rene tilstand og de bliver ikke uploadet. Det er nok samme problem for andre, der ikke kan uploade billeder fra mobilen. Det er ikke fordi det er fra mobilen, men fordi billedet er for stort.

Jeg overvejer om jeg skal fjerne begrænsingen, men da den ikke automatisk gør billederne mindre (altså i kb), så er jeg bange for at en side med indlæg med store billeder vil loade langsomt og også ende med at fylde for meget på serveren. Men jeg kan ikke huske om jeg havde større begrænsing på tidligere eller slet ingen, for i virkeligheden er det måske slet ikke noget problem at sætte grænsen op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg havde aldrig problemer dør. Det har jeg nu,

satte du den ikke til 10 MB, inden for de sidste pr? :hmm: måske fordi flere fik bedre mobilkameraer der fyldte mere i upload. 

Synes jeg husker det men er ikke helt sikker 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, krusedulle said:

Jeg ville ændre MB på min telefon i forbindelse med at tage billede, og det mindste den kan tage er 6 MB, jeg tænker mange andre må have samme problem. :hmm:. Men så må,de gøres mindre på andre måder 

Hold da op, det er også stort. Gik bare ud fra mit, der er omkring 2MB. Jeg kan godt sætte den lidt mere op så, og så må vi se om det bliver et problem med loadhastigheden og hvad der så kan gøres ved det, hvis det er.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Risikerer man så at skulle bruge meget data hvis man logger på fra udlandet? Jeg bruger appen photoresizer det virker hurtigt og nemt, bruger den også når jeg emailer billeder, det er så træls at modtage store billeder når man er et sted med dårlig dækning.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, fru_skruk said:

Risikerer man så at skulle bruge meget data hvis man logger på fra udlandet? Jeg bruger appen photoresizer det virker hurtigt og nemt, bruger den også når jeg emailer billeder, det er så træls at modtage store billeder når man er et sted med dårlig dækning.

Jeg tænker at det kommer an på en prøve, og så må du skrive, hvis det begynder at gå ud over hastigheden for dig. 

Jeg tænker lidt at vi vel egentlig også havde den større grænse inden opgradering, så måske bliver det ikke noget problem :hmm: Men sig til, hvis det er.

Allerhelst ville jeg have muligheden for at forummet selv gjorde billederne mindre i opløsning/kb, som det fx sker når man sender et billede med messenger, men har ikke umiddelbart fundet sådan en mulighed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, Lenka said:

Jeg tænker at det kommer an på en prøve, og så må du skrive, hvis det begynder at gå ud over hastigheden for dig. 

Jeg tænker lidt at vi vel egentlig også havde den større grænse inden opgradering, så måske bliver det ikke noget problem :hmm: Men sig til, hvis det er.

Allerhelst ville jeg have muligheden for at forummet selv gjorde billederne mindre i opløsning/kb, som det fx sker når man sender et billede med messenger, men har ikke umiddelbart fundet sådan en mulighed.

Jeg kommer sikkert ikke til udlandet før engang næste år :lol: Men måske i mine forældres sommerhus i DK, hvor det bare nogengange går langsomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×