Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Lenka

I det nye move er admin tvangsindlagt til at have adgang til alt - også netværk

Recommended Posts

22 minutes ago, MarianneF said:

I øvrigt: Vi taler vel ikke i den her tråd om, at folk med admin-ret kan gå ind og se alt i et debatforum. Det ved alle.

Problemet er, at man opfører sig anderledes på et forum, når man selv skal være varsom med ikke at komme til at misbruge en adgang eller en oplysning. 

Jeg kan huske som Superfisk - og ja, det er lang tid siden - at vi havde IP-adresserne stående i toppen af folks indlæg, fordi vi havde et troll-problem og derfor brug for at holde lidt øje med folks reelle identitet.  Jeg gjorde mig umage med ikke at memorere tallene, fordi rigtige MoVinder stadig skulle kunne skrive som anonyme gæster uden at blive genkendt. På samme måde var det en ubehagelig følelse, at vi som SuperFisk kunne se i bunden af debatterne, hvem der akuelt læste med - også dem som var logget ind "anonymt". Det er ikke så meget fordi det var fristende at misbruge adgangen (selvom det desværre skete). Det er fordi det hele tiden trænger sig på, også når man har lyst til bare at være MoVinde.

Det var en anden tid - behovene for admin-overvågning er anderledes i dag. Men hvis det rent teknisk er blevet sværere for at vælge den type oplysninger fra, så forstår jeg godt, hvorfor det belaster Lenkas fornøjelse ved MoVe. 

Det er den slags, som en god admin faktisk BØR være belastet af. Og det er også grunden til, at jeg har tillid til at hun ikke misbruger adgangen og meget nødig ser at hun helt slipper tøjlerne. 

 

Nu er jeg ikke noget teknologisk vidunder - men kan det løses ved, at Lenka får en "bruger-adgang" uden administratorrettigheder, og kun logger på som administrator, når det er strengt nødvendigt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, vbgitte said:

Nu er jeg ikke noget teknologisk vidunder - men kan det løses ved, at Lenka får en "bruger-adgang" uden administratorrettigheder, og kun logger på som administrator, når det er strengt nødvendigt?

Rigtig god ide at have en "Lenka-ADMIN" profil :ja:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, sneneger said:

Av, er det ikke lidt voldsomt at skrive om sådan noget, der ligger år tilbage, her i åbent forum?

Jeg husker det også. Navnet burde ikke fremgå.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fint, du melder ud, Lenka. Jeg synes også, for din - ikke min - skyld, at du skal oprette en admin-bruger. Så er du fri for at tænke så meget over det, måske :dunno:

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, MarianneF said:

I øvrigt: Vi taler vel ikke i den her tråd om, at folk med admin-ret kan gå ind og se alt i et debatforum. Det ved alle.

Problemet er, at man opfører sig anderledes på et forum, når man selv skal være varsom med ikke at komme til at misbruge en adgang eller en oplysning. 

Jeg kan huske som Superfisk - og ja, det er lang tid siden - at vi havde IP-adresserne stående i toppen af folks indlæg, fordi vi havde et troll-problem og derfor brug for at holde lidt øje med folks reelle identitet.  Jeg gjorde mig umage med ikke at memorere tallene, fordi rigtige MoVinder stadig skulle kunne skrive som anonyme gæster uden at blive genkendt. På samme måde var det en ubehagelig følelse, at vi som SuperFisk kunne se i bunden af debatterne, hvem der akuelt læste med - også dem som var logget ind "anonymt". Det er ikke så meget fordi det var fristende at misbruge adgangen (selvom det desværre skete). Det er fordi det hele tiden trænger sig på, også når man har lyst til bare at være MoVinde.

Det var en anden tid - behovene for admin-overvågning er anderledes i dag. Men hvis det rent teknisk er blevet sværere for at vælge den type oplysninger fra, så forstår jeg godt, hvorfor det belaster Lenkas fornøjelse ved MoVe. 

Det er den slags, som en god admin faktisk BØR være belastet af. Og det er også grunden til, at jeg har tillid til at hun ikke misbruger adgangen og meget nødig ser at hun helt slipper tøjlerne. 

 

Det samme kunne jeg have skrevet :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Lenka said:

Min sidste løsningsovervejelse er at jeg kan lave en seperat admin-bruger, som jeg bruger når jeg skal ordne noget administrativt, og degradere min Lenka-bruger til alm bruger. 

 

God idé ... nu er der så hele tre Lenkaer: Lenka og Lenka og admin-Lenka :-D :blowkiss: 

  • Like 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MarianneF said:

Det er jo det, jeg har foreslået: To forskellige profiler, så der er en privat-Lenka og en statsminister-Lenka.

Ja, det har jeg opdaget senere, men jeg har liiige haft 45 gæster, så jeg har ikke nået at opdatere :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har fuldt tillid til dig, og jeg ved at du aldrig kunne drømme om at misbruge tilliden. 

Jeg har hele tiden regnet med at du havde adgang til alt, og husket fra tidligere tider at det ikke betyder at du er over alt af den grund. 

Og som Mjanne tænker jeg at den splittelse du føler ved at have adgang til alt, ikke benytte det og have det skidt med at du har det og ønske at gøre opmærksom på det er et supersympatisk træk ved dig. 

Anuslys, tarmvand og kærlighedssøjler All the way! 

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Mys mor said:

 

Anuslys, tarmvand og kærlighedssøjler All the way! 

 

Adventsgaver`:shht:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I øvrigt tankevækkende hvor langt vi er kommet siden superfiskdagene.

På mange måder har Lenkas mere eller mindre bevidste laissezfaire-strategi jo virket, for der er jo vitterligt meget lidt drama nu.

 

Vi er jo også ældre og klogere (og L2-fri)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Lise said:

I øvrigt tankevækkende hvor langt vi er kommet siden superfiskdagene.

På mange måder har Lenkas mere eller mindre bevidste laissezfaire-strategi jo virket, for der er jo vitterligt meget lidt drama nu.

 

Vi er jo også ældre og klogere (og L2-fri)

Det er det sidste, der er essentielt: At vi slap af med psykopaten Lisa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Anne C said:

Det er det sidste, der er essentielt: At vi slap af med psykopaten Lisa. 

Det tror jeg ikke, du har ret i, at hun var. Ikke, at jeg har ret til at diagnosticere, for jeg er ikke læge, men jeg synes, der er flere spor, der peger på noget personlighedsforstyrrelse som f.eks. borderline.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vbgitte said:

Det tror jeg ikke, du har ret i, at hun var. Ikke, at jeg har ret til at diagnosticere, for jeg er ikke læge, men jeg synes, der er flere spor, der peger på noget personlighedsforstyrrelse som f.eks. borderline.

Jeg tænker også en anden type personlighedsforstyrrelse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, vbgitte said:

Det tror jeg ikke, du har ret i, at hun var. Ikke, at jeg har ret til at diagnosticere, for jeg er ikke læge, men jeg synes, der er flere spor, der peger på noget personlighedsforstyrrelse som f.eks. borderline.

Efter den opførsel og behandling, hun udsatte mig for i årevis, kalder kællingen hende lige, hvad der passer mig og skammer mig ikke et nanosekund over det. Jeg vil hade hende, til jeg dør. Men det fylder heldigvis ikke rigtig noget længere. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×