Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Recommended Posts

Kunne vi ikke få opslag i bogforaet, som man kunne anbefale bøger i?

Jeg tænker en til voksenbøger, en til børnebøger og en til ungdomsbøger.

Man skal så kun bruge opslagene til anbefalinger og ikke til kommentarer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3809372[/url]']

Kunne det suppleres med, at man også opretter en tråd om bogen og linker til den fra opslaget?

Så kan de uddybende oplysninger og debatterne fylde lidt mere, men oversigtsformen bevares.

 

Like

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rigtig god idé :thumbsup:

 

Skal der være et eller andet system i børnebøgerne?

Tænker om man skal skrive aldersgruppe, om det er til læs selv eller højtlæsning og evt. hvilket køn den er til.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3809502[/url]']

Rigtig god idé :thumbsup:

 

Skal der være et eller andet system i børnebøgerne?

Tænker om man skal skrive aldersgruppe, om det er til læs selv eller højt læsning og evt. hvilket køn den er til.

 

Ja, det var da en udemærket ide, eller man kunne rate dem efter om de er til det ene, det andet eller begge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det vil jeg rigtig gerne kigge på ... er pt temmelig presset med kursus og allerede bagude pga. weekendseminar inkl. oplæg i anden sammenhæng. Men jeg vender tilbage :ja: OK?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3810367[/url]']

Det vil jeg rigtig gerne kigge på ... er pt temmelig presset med kursus og allerede bagude pga. weekendseminar inkl. oplæg i anden sammenhæng. Men jeg vender tilbage :ja: OK?

 

OK. :thumbsup:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vender nok først tilbage torsdag, hvor der er lidt mere ro over feltet - så har du en tidsfrist at forholde dig til :-D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godt, så er jeg tilbage på "overskue move"-bænken :-D

 

Jeg tænker 2 ting:

Først og fremmest tænker datalog-Lenka: klart, vi skal have en database over bøger! Anbefalinger, ratings, kommentarer ... jaaah!

 

Dernæst tænker realist-Lenka at hvis det skal ske inden move har fået børnebørn og alle for længst er videre med andre interesser, så skal vi nok holde os til den simple udformning, præcis som i din gode ide :)

 

Så realist-Lenka tænker at det da lige er noget for en inspireret moderator for bogforum, at tage sig af! Jeg kan se at Kat er moderator for bog-forum, men hvis hun ikke lige er inspireret til denne ide (skriver lige en PM til hende når jeg har sendt det her), hvad siger du så, Myssemor, til at få moderatorrettigheder og sætte dine ideer i værk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mode-kat-or i bogforum ikke har tid, tænker jeg om du har lyst til at give dig i kast med projektet selv myssemor?

 

Altså: jeg sætter dig på som moderator i bogforum, og du vil dermed have teknisk mulighed til selv at oprette de opslag du mener kunne være relevante (som du allerede har foreslået) og skrive i opslagene at de kun skulle være til anmeldelser. Og evt. det der med Mariannes ide.

 

Hvis du ikke har lyst, kan jeg også gøre det (sætte tre opslag op), men tænker at det er dig der ligger med tanken og inspirationen og motivationen? Men som sagt, jeg kan også godt, det bliver måske bare ikke så grundigt gennemtænkt, men der er vel ikke så meget mere tænkearbejde i det nødvendigvis, andet end hvad du har skrevet her :)

 

Ville det i øvrigt være en ide på sigt, hvis jeg kom til at pille ved et lille seperat move-system med den slags anmeldelser til og for brugerne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg havde lige glemt tråden, men det vil jeg virkelig gerne. Jeg lover jeg ikke så ofte får ryddet op, men nu og da skal det nok ske.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3813037[/url]']

Da mode-kat-or i bogforum ikke har tid, tænker jeg om du har lyst til at give dig i kast med projektet selv myssemor?

 

Altså: jeg sætter dig på som moderator i bogforum, og du vil dermed have teknisk mulighed til selv at oprette de opslag du mener kunne være relevante (som du allerede har foreslået) og skrive i opslagene at de kun skulle være til anmeldelser. Og evt. det der med Mariannes ide.

 

Hvis du ikke har lyst, kan jeg også gøre det (sætte tre opslag op), men tænker at det er dig der ligger med tanken og inspirationen og motivationen? Men som sagt, jeg kan også godt, det bliver måske bare ikke så grundigt gennemtænkt, men der er vel ikke så meget mere tænkearbejde i det nødvendigvis, andet end hvad du har skrevet her :)

 

Ville det i øvrigt være en ide på sigt, hvis jeg kom til at pille ved et lille seperat move-system med den slags anmeldelser til og for brugerne?

 

Og ja til det sidste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg havde lige glemt tråden, men det vil jeg virkelig gerne. Jeg lover jeg ikke så ofte får ryddet op, men nu og da skal det nok ske.

Det behøver du heller ikke :nej: - jeg lader Kat stå på som moderator, men sætter sig dig på også, så du kan lave de opslag og tiltag du synes kunne være fedt :knus:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3813037[/url]']

Da mode-kat-or i bogforum ikke har tid, tænker jeg om du har lyst til at give dig i kast med projektet selv myssemor?

 

Altså: jeg sætter dig på som moderator i bogforum, og du vil dermed have teknisk mulighed til selv at oprette de opslag du mener kunne være relevante (som du allerede har foreslået) og skrive i opslagene at de kun skulle være til anmeldelser. Og evt. det der med Mariannes ide.

 

Hvis du ikke har lyst, kan jeg også gøre det (sætte tre opslag op), men tænker at det er dig der ligger med tanken og inspirationen og motivationen? Men som sagt, jeg kan også godt, det bliver måske bare ikke så grundigt gennemtænkt, men der er vel ikke så meget mere tænkearbejde i det nødvendigvis, andet end hvad du har skrevet her :)

 

Ville det i øvrigt være en ide på sigt, hvis jeg kom til at pille ved et lille seperat move-system med den slags anmeldelser til og for brugerne?

 

Og ja til det sidste.

:thumbsup: Kan jo passende blive inspireret af hvad du lægger ud med.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg havde lige glemt tråden, men det vil jeg virkelig gerne. Jeg lover jeg ikke så ofte får ryddet op, men nu og da skal det nok ske.

Det behøver du heller ikke :nej: - jeg lader Kat stå på som moderator, men sætter sig dig på også, så du kan lave de opslag og tiltag du synes kunne være fedt :knus:

(derudover synes jeg egentlig ikke at sådan et "fakta-forum", som mere handler om fakta end personlige ting, behøver at blive ryddet ud i sådan specielt)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3821158[/url]']

3821154[/url]' date='Apr 28 2012, 19:21']
3821150[/url]' date='Apr 28 2012, 19:19']Jeg havde lige glemt tråden, men det vil jeg virkelig gerne. Jeg lover jeg ikke så ofte får ryddet op, men nu og da skal det nok ske.

Det behøver du heller ikke :nej: - jeg lader Kat stå på som moderator, men sætter sig dig på også, så du kan lave de opslag og tiltag du synes kunne være fedt :knus:

(derudover synes jeg egentlig ikke at sådan et "fakta-forum", som mere handler om fakta end personlige ting, behøver at blive ryddet ud i sådan specielt)

 

Nej, det var heller ikke tanken, for ideen med en boganmeldelse er jo netop at bøgers indhold jo er en statisk ting, så anmeldelserne skal stå i en evighed. Men det var mere til hvis der kom kommentarer fx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mere note til mig.

Man kunne fx lave en tråd med bog, så flette kommentarerene og sætte dem over i en opslagstråd i et indlæg, påmden måde har man flere forskellige anbefalinger, eller modsatte af en bog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg i hvert fald sat dig på, så er du fri til at lege :lol:

 

Jeg giver dig også lige adgang til vores tekniske moderator-forum, der kan du evt. lave en testtråd og afprøve ting på, hvis du er usikker på hvordan det virker (eller spørge).

 

Det kommer op under Om hjemmesiden et sted (moderatorforummet).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×