Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Recommended Posts

Kære alle,

 

Som lovet vil der sammen med den nye admin (Kathrine) komme nye regler og retningslinjer for brug af debatten her på morsverden.

 

Nye regler:

Der er blevet efterspurgt få, men klare regler. Der er blevet argumenteret for og i mod og det er temmelig svært at give en præcis regel for opførsel på morsverden, som ikke kan misforståes, misfortolkes eller drejes mod sin egen måde at opfatte tingene på. Derfor gælder kun en regel for opførsel på morsverden: Opfør dig ordentligt!

 

Og ja, det er i den grad en regel, der kan læses mange forskellige måde at agere på i. Det er i sidste ende admin der beslutter, hvornår denne regel er overtrådt. I dette tilfælde primært Kathrine, omend jeg også kan være inde over.

 

Jeg vil gerne have at debatten får lov til at fortsætte med så lidt indblanding som muligt fra vores side. Vi hopper derfor ikke ind med løftet pegefinger i hver eneste gråzone eller skæv bemærkning. Der skal selvfølgelig være plads til at være ved siden af, og jeg forventer at debattørerne herinde selv vil være gode til at klare ærterne mellem hinanden, som det egentlig har været tilfældet i den seneste tid.

 

Hvis noget er rigtig grelt og vi ikke har reageret er man velkommen til at sende en report - gerne på egne vegne, da det godt kan være svært at reagere på at "nogen mener at nogen måske er blevet kede af det". Derefter beslutter vi eller Kathrine om det er noget der skal ageres på.

 

Hvis admin mener at reglen er overtrådt i tilstrækkelig grad fra den ene side eller den anden side eller fra alle sider, vil give en advarsel i tråden og muligheden for at rette op. Tager man ikke denne advarsel til efterretning vil man risikere at blive suspenderet for et rum tid, som admin mener er passende i situationen.

 

Det er helt med vilje at reglerne ikke er mere firkantede end de er. Jeg mener at en firkantet regel giver en forventning om at den dermed bliver objektiv og ens forstået af alle. Det vil en regel aldrig blive, derfor er reglen blot ordentlig opførsel over for hinanden og admin bestemmer i sidste ende.

 

Regelsættet herinde vil snarest blive opdateret under Forumregler.

 

Superfisk:

Som der også allerede er pippet om, vil superfiskene herefter ikke længere eksistere. Jeg har dog nydt rigtig, rigtig meget af at have en gruppe kloge rådgivere omkring mig :nørd: - så jeg vil derfor muligvis stadig overveje at have en lukket gruppe af eks-superfisk og evt. andre kloge hoveder, til at vende diverse problemstillinger med. Det er nogle gange rigtig rart at have input fra flere sider, men samtidig skal det ikke være sådan, at man skal vente på at have indsamlet input fra alle og være nået til enighed før der ageres - som det nogle gange har været problemet med flere superfisk.

 

Moderatorer:

Der er pt mange moderatorer herinde, til at tage sig af oprydning af gamle indlæg på fora og andre rettelser. Dette er næste punkt i strukturændringerne. Mange af moderatorerne er inaktive og det er forskelligt hvad der egentlig lægges i at være moderator. Jeg vil skære ned så der kun er få aktive moderatorer tilbage - efter lyst. Men dette tager jeg som næste skridt i moderatorrummet senere.

 

Annoncører:

Jeg har oprettet et netværk for alle der kunne tænke sig at annoncere herinde. Her vil vi sammen finde frem til en ny løsning til annoncering, da den nuværende ikke er ideel, og især da mange af annoncørerne er brugere herinde, med lille forretning. Jeg vil gerne finde en løsning der passer den typiske annoncør herinde bedre samt afholde flere konkurrencer i samarbejde med vores annoncører eller wannabe-annoncører herinde.

 

---

 

Til sidst vil jeg sige, at jeg godt er klar over at der måske kan herske lidt usikkerhed om morsverden nu bliver mere striks eller anderledes styret. Det er ikke min mening at det skal være sådan at vi eller Kathrine suspenderer eller smider folk ud for hver eneste lille træden ved siden af eller dårlig dag. Når reglerne er så løse er det også fordi vi godt er klar over at alle kan have en skidt dag eller en dårlig kemi mellem hinanden eller bare kan være misforstået. Men i sidste ende handler det om at vi gerne vil have morsverden som et sted hvor man foruden at kunne debatere frit og give los også omvendt kan logge på uden at komme ind til tråde med lange personlige mudderkast mellem få brugere som ikke kan finde ud af at stoppe selv. Det er her vi/Kathrine træder ind og hjælper med en stoppeklods, hvis det nogensinde skulle gå hen og blive et problem igen :sød:

 

 

Mere fremtidigt:

Og så vil jeg glæde mig til at kunne bruge min tid på noget lidt sjovere herinde :)

 

Først og fremmest er den tekniske udvikling gået i stampe her. Jeg har kigget på muligheden for opgradering af forumsoftware, som vil give en del flere muligheder og flere ting der efterspørges (iphone-udgave, bedre billed-upload), men der er kommet uventede problemer med at få opgraderet netværkene til det nye software, så det skal have udviklet eller undersøge muligheden for at få udviklet før vi kan opgradere.

 

Dernæst vil jeg meget gerne have planlagt flere officielle morsverden-events, både for nye og gamle brugere. Min plan er at der skal være flere events rundt omkring i landet, det kan være foredrag, cafe-besøg eller en tur i biffen, både med og uden børn. Mere om dette senere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvis admin mener at reglen er overtrådt i tilstrækkelig grad fra den ene side eller den anden side eller fra alle sider, vil give en advarsel i tråden og muligheden for at rette op. Tager man ikke denne advarsel til efterretning vil man risikere at blive suspenderet for et rum tid, som admin mener er passende i situationen.

:thumbsup:

 

jeg har kun et lille be be :vinker: :beder: omkring overstående og det er om man ikke kan få en pm

 

 

jeg taler af erfaring når jeg skriver man kan overse en advarelse i en tråd..... det fint den også gives i tråden så andre også kan se det men en pm oven i ville være rigtig godt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvis admin mener at reglen er overtrådt i tilstrækkelig grad fra den ene side eller den anden side eller fra alle sider, vil give en advarsel i tråden og muligheden for at rette op. Tager man ikke denne advarsel til efterretning vil man risikere at blive suspenderet for et rum tid, som admin mener er passende i situationen.

:thumbsup:

 

jeg har kun et lille be be :vinker: :beder: omkring overstående og det er om man ikke kan få en pm

 

 

jeg taler af erfaring når jeg skriver man kan overse en advarelse i en tråd..... det fint den også gives i tråden så andre også kan se det men en pm oven i ville være rigtig godt ;)

Nej, jeg synes at hvis man overtræder reglerne i forummet, så er det jo også fordi man aktivt skriver i en tråd og følger med i de svar der kommer. Eller det synes jeg i hvert fald ikke er for meget at forvente :)

 

Men vi er jo ikke så firkantede, hvis det er tydeligt at noget er overset, kan vi godt gøre ekstra opmærksom på det eller sende en PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvis admin mener at reglen er overtrådt i tilstrækkelig grad fra den ene side eller den anden side eller fra alle sider, vil give en advarsel i tråden og muligheden for at rette op. Tager man ikke denne advarsel til efterretning vil man risikere at blive suspenderet for et rum tid, som admin mener er passende i situationen.

:thumbsup:

 

jeg har kun et lille be be :vinker: :beder: omkring overstående og det er om man ikke kan få en pm

 

 

jeg taler af erfaring når jeg skriver man kan overse en advarelse i en tråd..... det fint den også gives i tråden så andre også kan se det men en pm oven i ville være rigtig godt ;)

Nej, jeg synes at hvis man overtræder reglerne i forummet, så er det jo også fordi man aktivt skriver i en tråd og følger med i de svar der kommer. Eller det synes jeg i hvert fald ikke er for meget at forvente :)

 

Men vi er jo ikke så firkantede, hvis det er tydeligt at noget er overset, kan vi godt gøre ekstra opmærksom på det eller sende en PM.

okay så det kun mig der tit overser svar osv i tråde :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites
okay så det kun mig der tit overser svar osv i tråde :blush:

 

Jeg har svært ved at forestille mig, at en sådan henstilling vil dukke op til et 'tilfældigt svar i en tilfældig tråd', men nok nærmere i en tydeligt ophedet og on-going debat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
okay så det kun mig der tit overser svar osv i tråde :blush:

 

Jeg har svært ved at forestille mig, at en sådan henstilling vil dukke op til et 'tilfældigt svar i en tilfældig tråd', men nok nærmere i en tydeligt ophedet og on-going debat.

det er nu også de ophedet emner jeg har det med at overse noget fordi folk skriver så hurtigt.

så inden man har læst en sider er der kommet 3 nye på.... der synes jeg tit det bliver lidt rodet og så kan jeg godt overse noget

Share this post


Link to post
Share on other sites
okay så det kun mig der tit overser svar osv i tråde :blush:

 

Jeg har svært ved at forestille mig, at en sådan henstilling vil dukke op til et 'tilfældigt svar i en tilfældig tråd', men nok nærmere i en tydeligt ophedet og on-going debat.

det er nu også de ophedet emner jeg har det med at overse noget fordi folk skriver så hurtigt.

så inden man har læst en sider er der kommet 3 nye på.... der synes jeg tit det bliver lidt rodet og så kan jeg godt overse noget

 

Okay. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvis admin mener at reglen er overtrådt i tilstrækkelig grad fra den ene side eller den anden side eller fra alle sider, vil give en advarsel i tråden og muligheden for at rette op. Tager man ikke denne advarsel til efterretning vil man risikere at blive suspenderet for et rum tid, som admin mener er passende i situationen.

:thumbsup:

 

jeg har kun et lille be be :vinker: :beder: omkring overstående og det er om man ikke kan få en pm

 

 

jeg taler af erfaring når jeg skriver man kan overse en advarelse i en tråd..... det fint den også gives i tråden så andre også kan se det men en pm oven i ville være rigtig godt ;)

Nej, jeg synes at hvis man overtræder reglerne i forummet, så er det jo også fordi man aktivt skriver i en tråd og følger med i de svar der kommer. Eller det synes jeg i hvert fald ikke er for meget at forvente :)

 

Men vi er jo ikke så firkantede, hvis det er tydeligt at noget er overset, kan vi godt gøre ekstra opmærksom på det eller sende en PM.

enig med bøllas mor i der skal pb til også, jeg er slet ikke inde og se i alle tråde jeg har skrevet i så jeg ville personligt nemt ku overse en advarsel hvis ikke den blev smasket lige i synet på mig:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×