Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
vbgitte

HVORDAN oplevede du Move den første tid

Recommended Posts

Jeg husker den første tid som, at der "blev fedtet meget for Lenka",og at nogle af debattricerne var lidt "spidse"/"næbbede" overfor os nye, samtidig med at de var ret ømskindede overfor svar på tiltale.

 

Samt, at min oplevelse var, at mange gik ekstremt op i mærketøj til ungerne.

 

Og som, at nogle af debattørerne var ret så blottede for humor. :gaber:

 

Jeg blev her i første omgang mest, fordi stedet fungerer godt teknisk, og jeg havde de fleste af mine kumpaner med mig.

 

Efterhånden kan jeg knap nok huske, hvem der er ny og gammel - efter en tid bliver man jo lige så glad for nye bekendtskaber.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Og som, at nogle af debattørerne var ret så blottede for humor. :gaber:

 

 

Er det ikke at gå i kødet på nogen, som ikke har DIN humor? Vi kan godt have forskellige humor, men det betyder da ikke at folk, der ikke er enige med dig ikke har humor?

 

 

Jeg oplevede min første tid herinde, som rigtig dejlig - bortset fra et element, som ikke længere er herinde efter en del ballade. Man kunne kalde en spade for en spade og så var her stille og kun 83 brugere. :drømmer: Det var meget intenst og en sluttet gruppe, hvor man kendte hinanden bedre end man f.eks. gør i dag. Mange brugere drukner i mængden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg huserede her dengang der kun var 7-15 indsatte :haha: men ved ikke hvad der skete dengang, for min indmeldelse gik vist aldrig igennem, det var da vintermordebatten stadig eksisterede. Siden kom jeg herover, da move var en intergret del og vi som vintermor 02/03 skulle med, hvis vi stadig ville høre under Lenka, men vi var ikke begejstrede dengang :fnis: . I starten synes jeg her var voldsom rodet og uoverskueligt, men med tiden blev det godt. Jeg oplever som du, den der fedten for Lenka og ja osse de næbbede svar, hvis man ikke lige var med på tingene. Jeg synes, dengang her var en kerneskare og den skulle man ikke ryge i unåde hos.

 

Idag er jeg nærmest ligeglad. Jeg har stadig mit lille intime sted ( vintermor 02/03 for ever :P ), som jeg ikke vil slippe for noget i verdenen. Og ja visse af dem jeg fandt næbbede dengang er her osse idag og idag har jeg fået et andet syn på dem.

 

Jeg synes altid det er spændende med nye, særligt hvis man gør lidt ud af at være aktiv, for ellers synes jeg det er svært at skelne disse fra hinanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Og som, at nogle af debattørerne var ret så blottede for humor. :gaber:

 

 

Er det ikke at gå i kødet på nogen, som ikke har DIN humor? Vi kan godt have forskellige humor, men det betyder da ikke at folk, der ikke er enige med dig ikke har humor?

Narh, det var vi vist mange, der kom samtidig, som var enige om på dét tidspunkt. :spudwhat: - jeg skriver jo ikke, at det er en objektiv sandhed, men at det

var MIN oplevelse :)

Jeg oplevede min første tid herinde, som rigtig dejlig - bortset fra et element, som ikke længere er herinde efter en del ballade. Man kunne kalde en spade for en spade og så var her stille og kun 83 brugere. :drømmer: Det var meget intenst og en sluttet gruppe, hvor man kendte hinanden bedre end man f.eks. gør i dag. Mange brugere drukner i mængden.

Det er vel den fornemmelse, man kan få ved at bruge sine netværk, er det i grunden ikke?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg husker den første tid som, at der "blev fedtet meget for Lenka",og at nogle af debattricerne var lidt "spidse"/"næbbede" overfor os nye, samtidig med at de var ret ømskindede overfor svar på tiltale.

 

Samt, at min oplevelse var, at mange gik ekstremt op i mærketøj til ungerne.

 

Og som, at nogle af debattørerne var ret så blottede for humor. :gaber:

Det var også min oplevelse. Og at det var meget svært som ny at blive "set" og især valideret som debattør. Det var benhårdt arbejde at være her i starten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Og som, at nogle af debattørerne var ret så blottede for humor. :gaber:

 

 

Er det ikke at gå i kødet på nogen, som ikke har DIN humor? Vi kan godt have forskellige humor, men det betyder da ikke at folk, der ikke er enige med dig ikke har humor?

Narh, det var vi vist mange, der kom samtidig, som var enige om på dét tidspunkt. :spudwhat: - jeg skriver jo ikke, at det er en objektiv sandhed, men at det

var MIN oplevelse :)

 

Hvem var det, der ikke havde humor? :)

Jeg oplevede min første tid herinde, som rigtig dejlig - bortset fra et element, som ikke længere er herinde efter en del ballade. Man kunne kalde en spade for en spade og så var her stille og kun 83 brugere. :drømmer: Det var meget intenst og en sluttet gruppe, hvor man kendte hinanden bedre end man f.eks. gør i dag. Mange brugere drukner i mængden.

Det er vel den fornemmelse, man kan få ved at bruge sine netværk, er det i grunden ikke?

 

Jo da, og det benytter jeg mig da også af. Store MoVe er som en stor myretue og man kan ikke på samme måde følge med i alles liv som man kunne dengang. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xulaima, der gik knold i quoten: Mit BILLEDE generelt dengang var, at folk ikke var så slagfærdige herinde, som jeg var vant til. Og så humoristiske.

 

Jeg kan ikke engang sætte et eneste navn på, for jeg kan ikke huske, hvem der gav mig det indtryk, blot AT jeg havde det indtryk.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kan jeg ikke huske :???:

 

Men her var rart, ellers var jeg jo nok stukket af igen

Jeg har så holdt en del pauser og aldrig været den mest aktive :hmm:

Derfor har jeg stadig ikke rundet de 5000 indlæg :P

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg husker den første tid som, at der "blev fedtet meget for Lenka",og at nogle af debattricerne var lidt "spidse"/"næbbede" overfor os nye, samtidig med at de var ret ømskindede overfor svar på tiltale.

 

Samt, at min oplevelse var, at mange gik ekstremt op i mærketøj til ungerne.

 

Og som, at nogle af debattørerne var ret så blottede for humor. :gaber:

Det var også min oplevelse. Og at det var meget svært som ny at blive "set" og især valideret som debattør. Det var benhårdt arbejde at være her i starten.

Helt enig ...... Jeg blev medlem (første gang i starten af 2005) og kan sagtens nikke genkendende til, hvad vbgitte skriver :ja:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det var svært på move istarten...jeg kunne ( og kan stadig ikke altid) hitte rundt i de forskellige tekniske ting, og jeg synes også tit der var nogle der bed af hinanden.

 

Det synes jeg var lidt mærkeligt, for I "kendte" jo ikke hinanden og Move er sådan en parallel verden. Siden har jeg mærket hvor meget det kan have indflydelse på IRL hvis der foregår noget på Move, men ærligt forstod jeg ikke at det kunne betyde så meget, i starten.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg erindrer at det virkede lidt sammenspist, at det var lidt svært at komme som ny og blive "en del" af move. :)

 

Jeg hang dog på, for jeg manglede lige et sted som dette hvor de hurtige småbørnsspørgsmål kunne besvares.................

 

Nogen gange fandt jeg svar på mine spørgsmål ved at søge herinde uden selv at starte en tråd.

Mest fordi jeg følte at man "skulle være en af de gamle" for at få flere og derved mere nuancerede svar på sine dillemmaer. Mine første tråde fik så få svar at jeg troede at jeg var "blacklistet" :(

Men jeg opdagede at der var andre tråde end mine egne der fik meget få svar, og så følte jeg mig ikke så alene. ;)

 

Nu er her bare rart at være :knus:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kan jeg ikke rigtig huske. Jeg synes, jeg faldt hurtigt til, men jeg kom også sammen med den store flok fra ND2004 (Perhaps, Christina, Morris, Wilmannen, Carriedee, Smukke Helene, Carlsmor og Nulles_mor).

 

Kan dog huske især én person der frivilligt/ufrivilligt :hmm: "trak tænder ud" på mig, og jeg havde det meget meget svært med det i starten, er dog blevet meget bedre til at blande mig uden om og sige pyt.

 

De sidste par år er jeg blevet utrolig glad for MOVE og er meget glad for subforaerne.

 

:gruppekram:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
De sidste par år er jeg blevet utrolig glad for MOVE og er meget glad for subforaerne.

 

:gruppekram:

Det er jeg også ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Med medlemsnummer 6 VAR her dårligt nok noget Move da jeg meldte mig på.... :lol: Men Move var lidt kedelig i beyndelsen, fordi vi kom fra Vintermor. Der havde været diskussioner omkring hvornår man var vintermor og dermed passede ind i de hellige haller. Så de allerførste medlemmer på move var blot gengangere derfra, der skulle se hvad den nye åbne legeplads gik ud på. Siden blev vi større. Og jeg kan godt huske de forskellige faser der har været, siden starten i slutningen af 2003.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er jo en af de nye og føler mig utrolig godt taget imod. Føler bestemt ikke mig druknet i mængden, men om det har noget at gøre med at jeg er aktiv ved jeg ikke :)

Ihvertfald så er mit indtryk, som ny, at det er en behagelig side. Dog blev jeg lidt forskrækket forleden da jeg lige skulle udspørges om noget, vedr. en anden side, fordi der altså var kommet en henvendelse...som for øvrig var en omgang mundL...!

Men ja...ud over det, er jeg glad for at være her, og håber på at det blir ved at være sådan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes her var STORT og der var en masse tekniske lektier der skulle læres :sveder:

og det tog tid at lære at quote og alskens :P

 

Jeg følte mig ret usynlig i starten.

Det var svært at få svarede eller kommenterede på ret meget da jeg var ny,

og i lang tid tænkte jeg over om jeg formulerede mig forkert eller åndet.

Det ved jeg så nu at jeg gør :lol:

Men sådan er vi jo så forskellige, og jeg er blevet klogere på mange ting.

 

Men det med at skulle gøre sig fortjent...ja, sådan er rummelen jo, kan jeg se.

Man skal lige have foden indenfor, og efterhånden som "man" er OK,

så bliver der svaret/kommenteret mere.

Med mindre man er gift med en fodboldspiller...eller not. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har altid været glad for MoVe, tror dog jeg syntes det var lidt stort i starten (i forhold til Aaserne) og det tog mig en rum tid at komme i sving med at skrive lidt - igen fordi jeg samtidig også er på Aaserne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg elskede Move i den første tid. Vi var jo ikke ret mange, og man kendte ligesom alle. Der var en fed og fri humor, og det var egentlig ganske ukompliceret.

 

På en eller anden måde er Move ikke Move for mig mere. Nu er det mere overfladisk, fordi der er løbet rigtig meget vand i åen siden, og jeg savner meget den fortrolighed og kontakt der var.

 

Der er blevet kæmpet mange kampe, og de har været med til at trække det hen i en anden retning. Der er kommet en masse nye hen ad vejen, og alt er jo med til at sætte sit præg på godt og ondt.

 

Jeg er stadig glad for Move, men det er bare på en anden og lidt mere distanceret måde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg var nogle år og flere forsøg igennem før jeg rigtig fandt melodien herinde. Det er selvfølgelig sammenhængende med, at jeg havde min primære gang på fora andet sted, som lukkede for et par år siden, derfor gjorde jeg heller ikke særlig meget for at falde til herinde :)

 

Jeg synes i øvrigt ikke Move tog særlig varmt imod mig, men altså heller ikke afvisende, man skal kæmpe for at blive set herinde, men sådan er det vel alle steder...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg husker den første tid som, at der "blev fedtet meget for Lenka",og at nogle af debattricerne var lidt "spidse"/"næbbede" overfor os nye, samtidig med at de var ret ømskindede overfor svar på tiltale.

 

Samt, at min oplevelse var, at mange gik ekstremt op i mærketøj til ungerne.

 

Og som, at nogle af debattørerne var ret så blottede for humor. :gaber:

 

Jeg blev her i første omgang mest, fordi stedet fungerer godt teknisk, og jeg havde de fleste af mine kumpaner med mig.

 

Efterhånden kan jeg knap nok huske, hvem der er ny og gammel - efter en tid bliver man jo lige så glad for nye bekendtskaber.

 

Hel 100% enig i det du skriver. :ditto:

Kunne ikke have skrevet det bedre selv. :)

 

Dog blev jeg hængende, fordi jeg synes at der var nogle spændende debatører i mængden. Og jeg blev mere og mere bidt af stemningen på MoVe, som gradvist ændrede sig, jo mere hærdet jeg blev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg husker det ikke rigtig, der gik lang tid fra jeg meldte mig ind, til jeg rigtig fangede ideen ved et sådan netværk, og kan huske at jeg synes det var svært at blive hørt om man så må sige, men jeg er her jo endnu haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kan bare ikke huske det. De første "eksistenser" :wacko: jeg husker og som er her endnu, er AS og Gertrud, og det er nogle af dem jeg er allergladest for nu. Tydelig personlighed sætter tydelige spor.

 

I starten læste jeg så også mest med, jeg tror der gik 1 år eller noget før jeg begyndte at skrive :genert: og det var først da jeg blev gravid med Sigfús, at der ligesom kom noget tempo på mig.

 

Jeg er jo en af de nye og føler mig utrolig godt taget imod. Føler bestemt ikke mig druknet i mængden, men om det har noget at gøre med at jeg er aktiv ved jeg ikke :)

Ihvertfald så er mit indtryk, som ny, at det er en behagelig side. Dog blev jeg lidt forskrækket forleden da jeg lige skulle udspørges om noget, vedr. en anden side, fordi der altså var kommet en henvendelse...som for øvrig var en omgang mundL...!

Men ja...ud over det, er jeg glad for at være her, og håber på at det blir ved at være sådan.

 

- og dig har jeg lagt mærke til. Du skriver lystigt derudaf. Det er dejligt! :kram:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes egentlig, at det var lidt svært i starten. Og dengang var der endda færre aktive end nu (med min tidligere profil var jeg en del af gammelsmølf)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×