Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Dykker

Forum for konfirmationer?

Recommended Posts

Kan der blive lavet et underfora under fx højtider, hvor man kan skrive særskilt om konfirmationer? (Måske i højere fora). Dels så de personer, som ikke gider læse om konfirmationer i 3 forårsmåneder kan melde forum fra, og dels så viden er samlet "for eftertiden" med erfa til kommende år? Behovet har sikkert ikke været så udbredt tidligere år, men jeg synes, der har været mange konfirmationstråde i år, så behovet kommer nok til at være det samme eller større de kommende år :)

 

For the record generer trådene mig ikke - jeg kan blot godt lide systematik så mange tråde om samme emner bliver samlet og kategoriseret - ordnung muß sein :lærer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

God ide :ja: men jeg kommer næppe til at dele en masse specifikke erfaringer i så fora med så lav fortroligthed :blomst:

Share this post


Link to post
Share on other sites
God ide :ja: men jeg kommer næppe til at dele en masse specifikke erfaringer i så fora med så lav fortroligthed :blomst:

 

Dette kan, ganske rigtig, blive en hæmsko for hvad man ønsker at dele.

 

Jeg vil ikke komme til at dele billeder eller pengesager i så lav fortrolighed.

 

Men gode ideer til menu, borddækning, catering mm. er ok at dele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
God ide :ja: men jeg kommer næppe til at dele en masse specifikke erfaringer i så fora med så lav fortroligthed :blomst:

 

Dette kan, ganske rigtig, blive en hæmsko for hvad man ønsker at dele.

 

Jeg vil ikke komme til at dele billeder eller pengesager i så lav fortrolighed.

 

Men gode ideer til menu, borddækning, catering mm. er ok at dele.

 

 

Helt enig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lenka - kan det laves i højere fortrolighed? Jeg kan forestille mig, at der er guldkunder, som ønsker muligheden for at kunne fravælge konfirmationstrådene på linje med guldkunder, som ønsker at fkunne fravælge nissetrådene :) - begge dele fylder en del i 2-3 måneder om året

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nej, jeg opretter kun fora "for alle" i max 25+, da disse jo netop er "for alle betalende medlemmer" og det i forvejen er rigtig svært for eventuelle nye medlemmer at kunne læse (og dermed komme ind i) noget som helst interessant herinde, selv når de har betalt. Men man er velkommen som altid at bruge højere fortrolighedsfora.

 

Jeg synes bare det at man 1. skal registrere sig (nemt nok selvfølgelig), 2. skrive en præsentation for at komme videre (da de fora for alle registrerede i virkeligheden er for 1+ indlæg), 3. derefter skrive 25 indlæg i fora, som ikke ret mange herinde skriver i og derefter 4. betale - er en rimelig stor barriere i forvejen. Det er svært at fortælle andre om et godt forum, hvor man kan diskutere ting om ældre børn også (bl.a. konfirmationer) - men man skal lige skrive 2-500 indlæg først om farven på håndklæder og hvilken ketchup man bruger. Så især når det er et bredt morsverden-emne-relevant forum, som kunne være af interesse for andre ligesindede, virker det ekstra fjollet at lukke det bag så mange indlæg, så ingen nye med børn i konfirmationsalderen kan være med.

 

Så det er en balance, jeg ikke ønsker at forrykke endu mere, medmindre forummet da egentlig bare skal lukkes helt af, til det dør (det er jo nok der vi er på vej hen alligevel, med mere og mere lukkethed).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nej, jeg opretter kun fora "for alle" i max 25+, da disse jo netop er "for alle betalende medlemmer" og det i forvejen er rigtig svært for eventuelle nye medlemmer at kunne læse (og dermed komme ind i) noget som helst interessant herinde, selv når de har betalt. Men man er velkommen som altid at bruge højere fortrolighedsfora.

 

Jeg synes bare det at man 1. skal registrere sig (nemt nok selvfølgelig), 2. skrive en præsentation for at komme videre (da de fora for alle registrerede i virkeligheden er for 1+ indlæg), 3. derefter skrive 25 indlæg i fora, som ikke ret mange herinde skriver i og derefter 4. betale - er en rimelig stor barriere i forvejen. Det er svært at fortælle andre om et godt forum, hvor man kan diskutere ting om ældre børn også (bl.a. konfirmationer) - men man skal lige skrive 2-500 indlæg først om farven på håndklæder og hvilken ketchup man bruger. Så især når det er et bredt morsverden-emne-relevant forum, som kunne være af interesse for andre ligesindede, virker det ekstra fjollet at lukke det bag så mange indlæg, så ingen nye med børn i konfirmationsalderen kan være med.

 

Så det er en balance, jeg ikke ønsker at forrykke endu mere, medmindre forummet da egentlig bare skal lukkes helt af, til det dør (det er jo nok der vi er på vej hen alligevel, med mere og mere lukkethed).

 

 

Well spoken. Din argumenter holder :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
God ide :ja: men jeg kommer næppe til at dele en masse specifikke erfaringer i så fora med så lav fortroligthed :blomst:

 

Dette kan, ganske rigtig, blive en hæmsko for hvad man ønsker at dele.

 

Jeg vil ikke komme til at dele billeder eller pengesager i så lav fortrolighed.

 

Men gode ideer til menu, borddækning, catering mm. er ok at dele.

 

Det kan jeg sagtens forstå. Men det er mildest talt ganske almindeligt, at man skriver udenfor de subfora der er. Jeg mindes ihvertfald både samfundsdebatter, graviditets- og fødsel (som er subforum jeg har afmeldt), dullerier osv osv der skrives udenfor de relevante fora. Jeg skriver heller ikke selv i det relevante subfora, hvis ikke fortrolighedsgraden passer mig fuldstændig.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×