morsverden.dk
Forside
Debat
Rabatlisten
Terminslisten
Babylisten
Statistik
Motionshold
Tips, råd og idéer
Opskrifte-arkiv
Leg med bogstaver
Spillearkade

Velkommen gæst ( Log ind | Registrer )

5 Pages V  < 1 2 3 4 5 >  
Closed TopicStart new topic
> Ignore-funktionens udviklingstråd, #61
Dykker
indlæg Sep 10 2012, 20:25
Indlæg #41

Her er jeg! Her er jeg! Goddag, goddag, goddag.

Gruppe: 10.000+ Sølv
Medlem siden: 16-September 07
Bopæl: Ønskeøen
Member Nr: 2.946

QUOTE(Anne C @ Sep 10 2012, 19:56) *
Nåmen det er da flot at det nu bliver outet, hvem der ignorerer hvem ... eller noget rolleyes.gif

Enig. Hvor dislikeknappen?

Fred være med ignore - jeg gider bare ikke inddrages i hvem der ignorerer hvem, så kan ignorefunktionen for min skyld gøre hvad den gøre vil - så længe det ikke synliggøres for- og inddrager alle andre ufrivilligt

Jeg har ikke behov for en knap - jeg er ret skrap til at ignorere/sortere hvor jeg har behov for det smile.gif
Go to the top of the pageGo to the bottom of the page

+Quote Post
Anne C
indlæg Sep 10 2012, 20:27
Indlæg #42

Bitternisse

Gruppe: 64.000+ Sølv
Medlem siden: 19-December 03
Member Nr: 15

QUOTE(Metz @ Sep 10 2012, 20:24) *
QUOTE(Anne C @ Sep 10 2012, 21:16) *
QUOTE(vbgitte @ Sep 10 2012, 20:14) *
Måske har du ret. Måske giver det fred. There is no such thing as free lunch.

Til gengæld har vi en besindig forumejer, der tendere til at revidere uhensigtsmæssigheder, efterhånden som de konstateres.

Jeg HAR ret her spaakone.gif Og det kommer til at have rigtig grimme konsekvenser, hvis det bliver videreført i sin nuværende form. Det kommer til at splitte mere, end Tanja nogensinde ville kunne.

Hvordan kan man se, at nogen har nogen på ignore confused.gif

Beklager er lidt træt lige nu.

Man kan se det på tomme quotes.

Det skal nok blive 'festligt' blink.gif

+Quote Post
HanneW
indlæg Sep 10 2012, 20:28
Indlæg #43

Nu uden 4-tallet

Medlem siden: 23-October 04
Member Nr: 416

QUOTE(Metz @ Sep 10 2012, 20:24) *
QUOTE(Anne C @ Sep 10 2012, 21:16) *
QUOTE(vbgitte @ Sep 10 2012, 20:14) *
Måske har du ret. Måske giver det fred. There is no such thing as free lunch.

Til gengæld har vi en besindig forumejer, der tendere til at revidere uhensigtsmæssigheder, efterhånden som de konstateres.

Jeg HAR ret her spaakone.gif Og det kommer til at have rigtig grimme konsekvenser, hvis det bliver videreført i sin nuværende form. Det kommer til at splitte mere, end Tanja nogensinde ville kunne.

Hvordan kan man se, at nogen har nogen på ignore confused.gif

Beklager er lidt træt lige nu.

Jeg ville vise Lenka, hvordan det så ud for mig med den blanke felt - så jeg kom til at quote i en anden tråd (som intet har med denne at gøre) - og så kunne folk jo se, hvem jeg havde på ignore - selvom jeg jo aldrig har lagt skjul på det, og de fleste ved det...

Jeg har slettet quotet i den anden tråd - for den hørte ikke til derinde... Jeg anede så ikke, at man kunne quote og så sætte det ind i denne tråd eller lignende, så det undskylder jeg.

Det eneste jeg ville va,r som skrevet, at vise Lenka, hvordan det så ud for mig - men det var så også det eneste sted, quoten så sådan ud. Og nu får jeg desværre heller ikke kun stjerner længere, men de gamle valgmuligheder, samt jeg igen kan se, hvad vedkommende skriver, når hun quotes...

+Quote Post
Pælargonie
indlæg Sep 10 2012, 20:34
Indlæg #44

Bruger
*

Gruppe: Medlem
Medlem siden: 11-October 10
Member Nr: 4.479

Jeg synes det er åndssvagt med ignore funktion.
Har læst din baggrund for at lave den Lenka.
Men Det løser ingen konflikter, tværtimod.

+Quote Post
Dykker
indlæg Sep 10 2012, 20:34
Indlæg #45

Her er jeg! Her er jeg! Goddag, goddag, goddag.

Medlem siden: 16-September 07
Bopæl: Ønskeøen
Member Nr: 2.946

Jeg har ingen på ignore og kan også se tomme felter i quoten at Anne i min tråd. Tror dog bare det er fordi Laurie har slettet det, som Anne havde skrevet i quoten og intet m ignore at gøre.

Iø er du jo pt ikke betalende, Hanne. Så vidt jeg ved kan man ikke have folk på ignore som ikke betalende - eller kan man? Aner det ikke - har aldrig haft nogen på ignore

+Quote Post
HanneW
indlæg Sep 10 2012, 20:38
Indlæg #46

Nu uden 4-tallet

QUOTE(Dykker @ Sep 10 2012, 20:34) *
Jeg har ingen på ignore og kan også se tomme felter i quoten at x i min tråd. Tror dog bare det er fordi Laurie har slettet det, som Anne havde skrevet i quoten og intet m ignore at gøre.

Iø er du jo pt ikke betalende, Hanne. Så vidt jeg ved kan man ikke have folk på ignore som ikke betalende - eller kan man? Aner det ikke - har aldrig haft nogen på ignore

ah - mand... blev ellers lidt glad for det med tom felt, fordi man så ikke bliver fristet til at kommentere...

Jeg ved ikke, om det var fordi jeg satte vedkommende på ignore før jeg røg ud i kulden, at det stadig fungere... dunno.gif

+Quote Post
Metz
indlæg Sep 10 2012, 20:45
Indlæg #47

med lidt mere hår

Medlem siden: 3-May 10
Bopæl: Østerbro
Member Nr: 4.341

QUOTE(Pælargonie @ Sep 10 2012, 21:34) *

Det er heller ikke formålet med det.

Hvad ved du i øvrigt om konflikter på move?

+Quote Post
Lenka
indlæg Sep 10 2012, 20:46
Indlæg #48

hej hej

Gruppe: GuldAdmin
Medlem siden: 18-December 03
Bopæl: Brøndby
Member Nr: 1

Som sagt ... det var ikke meningen at der skulle ske andet end at der kom *** i stedet for muligheden for at læse indlægget, som flere har klaget over. Der skulle ikke ske noget med quotes. Nå men så ændrer jeg det tilbage til udgangspunktet, hvis det pt på forsøgsbasis skaber ballade i quotes. Beklager.

+Quote Post
HanneW
indlæg Sep 10 2012, 20:51
Indlæg #49

Nu uden 4-tallet

QUOTE(Lenka @ Sep 10 2012, 20:46) *
Som sagt ... det var ikke meningen at der skulle ske andet end at der kom *** i stedet for muligheden for at læse indlægget, som flere har klaget over. Der skulle ikke ske noget med quotes. Nå men så ændrer jeg det tilbage til udgangspunktet, hvis det pt på forsøgsbasis skaber ballade i quotes. Beklager.

Nej, det var bare mig, der troede, at det var pga ignore, at feltet var tomt - men det var den så også hos andre, der ikke havde vedkommende på ignore...

Men egentlig så er det lidt ligemeget om det er stjerner eller valgmulighederne... Det værste for mig er fristelsen, når nogle så quoter den person, jeg har på ignore - for det frister og kræver så meget mentalignore, som jeg ikke altid lige helt har...

Men hvordan den lige klares, så man ikke nøjes med et tomt felt, der åbenbart kan give trælse konflikter (som jeg så ikke helt er enig i, at det vil), det ved jeg så ikke...

Blev bare lige lidt lettet, da jeg så den tomme felt - som jo bare var et rigtigt tomt felt!

+Quote Post
Lenka
indlæg Sep 10 2012, 21:03
Indlæg #50

hej hej

QUOTE(HanneW @ Sep 10 2012, 21:38) *
QUOTE(Dykker @ Sep 10 2012, 20:34) *
Jeg har ingen på ignore og kan også se tomme felter i quoten at x i min tråd. Tror dog bare det er fordi Laurie har slettet det, som Anne havde skrevet i quoten og intet m ignore at gøre.

ah - mand... blev ellers lidt glad for det med tom felt, fordi man så ikke bliver fristet til at kommentere...

Jeg ved ikke, om det var fordi jeg satte vedkommende på ignore før jeg røg ud i kulden, at det stadig fungere... dunno.gif

Ignore er nu for alle, også ikke-betalende. Det er en indbygget funktion i forummet som er uafhængig af hvilken gruppe man er i.

+Quote Post
Lenka
indlæg Sep 10 2012, 21:05
Indlæg #51

hej hej

Jeg sætter først ændringerne på når jeg har fået fjernet muligheden for at se at den ignorerede bruger har skrevet - helt (og det quotede skulle stadig ikke blive påvirket, så det vil stadig ikke være muligt at se hvem der ignorer hvem).

Lige nu er det som før.

+Quote Post
Pælargonie
indlæg Sep 11 2012, 04:24
Indlæg #52

Bruger
*

Medlem siden: 11-October 10
Member Nr: 4.479

QUOTE(Metz @ Sep 10 2012, 21:45) *

Det vil give rod i trådene det kan jeg helt sikkert sige.

+Quote Post
Lenka
indlæg Sep 11 2012, 05:56
Indlæg #53

hej hej

QUOTE(Pælargonie @ Sep 11 2012, 05:24) *

Da kun for dem der vælger det og måske overstiger fordelene for dem denne ulempe. Men det vil jo være eget valg på baggrund af personlige begrundelser. Hvorfor betyder det noget for dig at jeg forsøger at give nogen det ekstra valg efter deres eget ønske

+Quote Post
Rita
indlæg Sep 11 2012, 06:57
Indlæg #54

Mor til en 1g'er OG en 2g'er :dåner:

Gruppe: 10.000+ Guld
Medlem siden: 26-February 05
Bopæl: Århus
Member Nr: 657

Jeg synes en forbedring af ignore-funktionen er en GOD ide chapeau.gif

Men jeg kan også se et potentielt problem:

Enten skal en ignoreret brugers qoute slet ikke vises - og det kan gøre det ret svært for den der ignorerer at vide at en tredje persons kommentar egentlig er et svar til en ignoreret brugers kommentar. Man kan jo argumentere at det kun er et problem for den der ignorerer, men jeg kan nemt se at der kan komme temmelig meget rod i den når brugeren (der ignorerer) svarer en tredjepart på noget der egentlig er et svar på en ignorerets kommentar - fordi brugeren (der ignorerer) måske kommer til at svare helt i skoven.

Eller også vises en ignoreret brugers qoute som tom (hvilket løser ovenstående problem), men det kan godt være ret konfliktoptrappende at alle kan se hvem der ignorerer hvem.

Jeg ved ikke lige hvordan man gør smart dunno.gif Måske skal qoute-funktionen laves om så den altid kun viser den seneste qoute (og automatisk sletter alle foregående). Det vil i hvert fald løse problemet + løse problemet med de sindssygt lange qoutes der af og til opstår i tråde. Om det er teknisk nemt skal jeg ikke kunne sige dunno.gif

+Quote Post
MarianneF
indlæg Sep 11 2012, 06:58
Indlæg #55

Fast forward

Medlem siden: 13-March 04
Bopæl: Amager
Member Nr: 188

Jeg synes det er et åndssvagt indlæg.
Det er kun beregnet til at skabe konflikter.

Her har vi endnu et af de relativt anonyme "brugernavne", der er meget optaget af det medicinske, og derudover ikke laver andet end at fiske i rørte vande.

+Quote Post
Lenka
indlæg Sep 11 2012, 07:02
Indlæg #56

hej hej

QUOTE(Rita @ Sep 11 2012, 07:57) *

Enten skal en ignoreret brugers qoute slet ikke vises - og det kan gøre det ret svært for den der ignorerer at vide at en tredje persons kommentar egentlig er et svar til en ignoreret brugers kommentar. Man kan jo argumentere at det kun er et problem for den der ignorerer, men jeg kan nemt se at der kan komme temmelig meget rod i den når brugeren (der ignorerer) svarer en tredjepart på noget der egentlig er et svar på en ignorerets kommentar - fordi brugeren (der ignorerer) måske kommer til at svare helt i skoven.

Eller også vises en ignoreret brugers qoute som tom (hvilket løser ovenstående problem), men det kan godt være ret konfliktoptrappende at alle kan se hvem der ignorerer hvem.

Jeg ved ikke lige hvordan man gør smart dunno.gif Måske skal qoute-funktionen laves om så den altid kun viser den seneste qoute (og automatisk sletter alle foregående). Det vil i hvert fald løse problemet + løse problemet med de sindssygt lange qoutes der af og til opstår i tråde. Om det er teknisk nemt skal jeg ikke kunne sige dunno.gif

Det er kun den der ignorerer der vil se manglende indlæg. Det har aldrig og vil aldrig være sådan at andre kan se blanke indlæg der hvor den ignorerede skriver eller quoter. Jeg kunne heller ikke helt forstå hvis det var det der skete i går, men det var det jo så heller ikke, det var en fejlfortolkning fra Hannes side, som hun vist har beklaget.

Så hvis det endelig er sådan at den der ignorerer ikke kan se det quotede og han quoter en anden som quoter det første, så vil alle de andre stadig se ale hvad der står og dermed ikke se at nogen ignorerer nogen ... hvis du forstår.

Mht. kun at få den seneste quote med, så er det en indstilling man nemt kan slå til - sådan generelt. Men ved ikke om det er en fordel. Måske skal vi lave en afstemning eller evt. afprøve.

+Quote Post
MarianneF
indlæg Sep 11 2012, 07:05
Indlæg #57

Fast forward

Medlem siden: 13-March 04
Bopæl: Amager
Member Nr: 188

QUOTE(Lenka @ Sep 11 2012, 08:02) *
Så hvis det endelig er sådan at den der ignorerer ikke kan se det quotede og han quoter en anden som quoter det første, så vil alle de andre stadig se ale hvad der står og dermed ikke se at nogen ignorerer nogen ... hvis du forstår.

Mht. kun at få den seneste quote med, så er det en indstilling man nemt kan slå til - sådan generelt. Men ved ikke om det er en fordel. Måske skal vi lave en afstemning eller evt. afprøve.

Jeg kan godt se at der kan smutte en finke af fadet med manglende qoutes, men det ville ikke gøre noget med en bedre quote-hygiejne her på stedet alligevel. Så måske kan shitstormen betyde færre laaaange qoutes.

+Quote Post
Rita
indlæg Sep 11 2012, 07:07
Indlæg #58

Mor til en 1g'er OG en 2g'er :dåner:

Medlem siden: 26-February 05
Bopæl: Århus
Member Nr: 657

QUOTE(Lenka @ Sep 11 2012, 08:02) *
QUOTE(Rita @ Sep 11 2012, 07:57) *

Det er kun den der ignorerer der vil se manglende indlæg. Det har aldrig og vil aldrig være sådan at andre kan se blanke indlæg der hvor den ignorerede skriver eller quoter. Jeg kunne heller ikke helt forstå hvis det var det der skete i går, men det var det jo så heller ikke, det var en fejlfortolkning fra Hannes side, som hun vist har beklaget.

Ok så er jeg med smile.gif Så i praksis skal det være sådan at en ignorerende bruger ser en tom qoute (fra en ignoreret), mens den i en fortsat qoute vil blive vist?

Jeg synes ikke det er nogen dum ide at prøve med kun at vise seneste qoute, men nok heller ikke dumt at starte med en afstemning laugh.gif

+Quote Post
Lenka
indlæg Sep 11 2012, 07:12
Indlæg #59

hej hej

QUOTE(Rita @ Sep 11 2012, 08:07) *
Ok så er jeg med smile.gif Så i praksis skal det være sådan at en ignorerende bruger ser en tom qoute (fra en ignoreret), mens den i en fortsat qoute vil blive vist?

Jeg synes ikke det er nogen dum ide at prøve med kun at vise seneste qoute, men nok heller ikke dumt at starte med en afstemning laugh.gif

Altså umiddelbart aner jeg ikke om der overhovedet kan gøres noget ved de quotede indlæg (sådan umiddelbart) - så muligvis vil de stadig genere og være der, også for den der ignorerer. Jeg vil kigge på den del til allersidst og se om det kan blive muligt at gøre noget. Så derfor var jeg meget imponeret (overrasket) over at det overhovedet skulle have haft nogen indvirkning på disse i går tongue.gif

+Quote Post
Mb1
indlæg Sep 11 2012, 08:51
Indlæg #60

Formand for Foreningen af tekniske analfabeter

Medlem siden: 19-April 05
Member Nr: 774

QUOTE(Lenka @ Sep 11 2012, 06:56) *
QUOTE(Pælargonie @ Sep 11 2012, 05:24) *

Da kun for dem der vælger det og måske overstiger fordelene for dem denne ulempe. Men det vil jo være eget valg på baggrund af personlige begrundelser. Hvorfor betyder det noget for dig at jeg forsøger at give nogen det ekstra valg efter deres eget ønske

Jeg undrer mig ærlig talt over at Pælargonie ved så meget om hvordan det vil virke i praksis hmm.gif

Jeg synes det er glimrende, Lenka, en forbedring for man kan ikke klikke på indlægget sådan som tidligere - det er super chapeau.gif

+Quote Post

5 Pages V  < 1 2 3 4 5 >
Closed TopicStart new topic
Se nye indlæg
1 medlem(mer), der læser denne tråd (1 gæster og 0 usynlige brugere)
0 Medlemmer:

Lo-Fi Version Klokken er nu: 21. September 2017 - 22:25