morsverden.dk
Forside
Debat
Rabatlisten
Terminslisten
Babylisten
Statistik
Motionshold
Tips, råd og idéer
Opskrifte-arkiv
Leg med bogstaver
Spillearkade

Velkommen gæst ( Log ind | Registrer )

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Opgradering af forum, #24 Flytter kun server torsdag
Lenka
indlæg Aug 17 2016, 08:07
Indlæg #1

hej hej

Gruppe: GuldAdmin
Medlem siden: 18-December 03
Bopæl: Brøndby
Member Nr: 1

Datoen for opgradering bliver d. 25. august. Senere end jeg havde regnet med, men der er stadig ting som ikke er løst, og jeg satser på at jeg har tid nok til den tid crossfingers.gif
Jeg ved endnu ikke om jeg starter tidligt-tidligt den dag, eller om jeg kaster mig ud i det natten inden. Det bliver varslet.

Jeg opdaterer her i tråden, når jeg har andre interessante oplysninger i denne forbindelses og I er også velkomne til at spørge, selvom jeg ikke vil kunne svare på alt endnu, især da jeg endnu ikke kan se det færdige system efter testopgraderingen, fordi systemet hele tiden finder på nye kreative fejl, og nogle af dem klarer jeg selv og andre af dem skal jeg vente på supporten til hjælp (er pt i ventetilstand - og de er jo nok i USA med tidszoneforskel tid.gif). Derefter skal jeg i gang med de vigtigste tilpasninger på testopgraderingen, bl.a. at betalingspakkerne virker som de skal med at man kommer i rigtig gruppe når man har betalt (det med at man kommer i gruppe efter antal indlæg var åbenbart mit eget hack - det havde jeg lykkeligt glemt) og at dankort osv fungerer.

Ang. hvor lang tid det tager, så håber jeg at det kommer op i en eller anden fungerende tilstand i løbet af dagen/aftenen - men, jeg skal være færdig med det sidste af opgraderingen, for at vide om der kommer flere sjove overraskelser på falderebet. Det er også lidt ekstra krævende, da det både er opgradering og flytning server på samme tid (og det skal gøres samtidig, da nuværende forum ikke vil virke på ny server og nyt forum ikke vil virke på nuværende server - men mellem-versionen som jeg skal opgradere til først, virker heldigvis på begge).
Go to the top of the pageGo to the bottom of the page

+Quote Post
Fru K
indlæg Aug 17 2016, 10:52
Indlæg #2

Godt begyndt er halvt fuldendt.

Gruppe: 10.000+ Sølv
Medlem siden: 3-October 05
Bopæl: Ude på kanten
Member Nr: 1.322

Okay nu siger jeg bare lige noget crazy ikk'? whistle.gif Ville det være en hjælp at gå over til mobilepay i starten, så du har tid til at sidde og finpudse med alt det betalingshejs på et andet tidspunkt?

Altså vi betaler på mobilepay til dig og du manuelt putter os derhen vi nu skal være?

+Quote Post
Lenka
indlæg Aug 17 2016, 11:27
Indlæg #3

hej hej

QUOTE(Fru K @ Aug 17 2016, 11:52) *
Okay nu siger jeg bare lige noget crazy ikk'? whistle.gif Ville det være en hjælp at gå over til mobilepay i starten, så du har tid til at sidde og finpudse med alt det betalingshejs på et andet tidspunkt?

Altså vi betaler på mobilepay til dig og du manuelt putter os derhen vi nu skal være?

Godt bud i nødstilfælde ... jeg ser om det bliver nødvendigt (det er jo dog ikke sikkert at alle lige har mobile pay, men så finder vi jo nok ud af noget andet manuelt - worst case scenario!).

Men bare rolig, det er ikke noget der vil gå ret meget ud over nedetiden, for jeg skal/vil jo begynde at finde ud af koden og tilpasse så snart jeg har opgraderet til den nyeste på mit testforum og altså inden live opgraderingen. Og når så først det virker, så er det bare lige at kopiere koden efter live opgraderingen, så altså ikke noget der vil påvirke nedetiden så meget chapeau.gif

Altså, "så snart jeg har opgraderet på testforum" og "når først det virker" happy.gif Men det satser jeg på!

+Quote Post
Laurie
indlæg Aug 17 2016, 11:31
Indlæg #4

Hjemme hos min mormor....

Medlem siden: 14-July 05
Bopæl: Kbh område - Firkløverland
Member Nr: 1.054

respect.gif til dig, Lenka.

+Quote Post
MorTilKatja
indlæg Aug 17 2016, 16:00
Indlæg #5

Bruger
*

Gruppe: Medlem
Medlem siden: 7-April 10
Member Nr: 4.326

Bliver det sådan et start fra scratch forum?

+Quote Post
Lenka
indlæg Aug 17 2016, 16:01
Indlæg #6

hej hej

QUOTE(MorTilKatja @ Aug 17 2016, 16:00) *

Fora, medlemmer, indlæg osv bliver som det er. Men udseende og funktionaliteter bliver fra scratch.

+Quote Post
MorTilKatja
indlæg Aug 17 2016, 16:14
Indlæg #7

Bruger
*

Medlem siden: 7-April 10
Member Nr: 4.326

QUOTE(Lenka @ Aug 17 2016, 16:01) *
QUOTE(MorTilKatja @ Aug 17 2016, 16:00) *

Fora, medlemmer, indlæg osv bliver som det er. Men udseende og funktionaliteter bliver fra scratch.

chapeau.gif

+Quote Post
Søs
indlæg Aug 17 2016, 19:31
Indlæg #8

Smiler...

Medlem siden: 16-July 06
Bopæl: På gården...
Member Nr: 1.741

Noteret i kalenderen chapeau.gif - så er der ikke risiko for, at jeg hyperventilerer indtil jeg dratter om, hvis jeg gik hen og glemte datoen unsure.gif tongue.gif

Hvad med smileyer? unsure.gif

+Quote Post
Lenka
indlæg Aug 18 2016, 07:13
Indlæg #9

hej hej

QUOTE(Søs @ Aug 17 2016, 19:31) *
Noteret i kalenderen chapeau.gif - så er der ikke risiko for, at jeg hyperventilerer indtil jeg dratter om, hvis jeg gik hen og glemte datoen unsure.gif tongue.gif

Godt spørgsmål - det vil jeg undersøge så snart jeg er på sidste version af forum - men helt umiddelbart ser de ud til at de kommer med, i hvert fald på den version jeg indtil videre har opgraderet testforum til chapeau.gif

+Quote Post
Søs
indlæg Aug 18 2016, 09:25
Indlæg #10

Smiler...

QUOTE(Lenka @ Aug 18 2016, 08:13) *
QUOTE(Søs @ Aug 17 2016, 19:31) *

Godt spørgsmål - det vil jeg undersøge så snart jeg er på sidste version af forum - men helt umiddelbart ser de ud til at de kommer med, i hvert fald på den version jeg indtil videre har opgraderet testforum til chapeau.gif

chapeau.gif Ikke at de er altafgørende, men de er gode til at understrege ens skriftsprog chapeau.gif

+Quote Post
Maia
indlæg Aug 18 2016, 09:28
Indlæg #11

Andreas' mor

Medlem siden: 26-May 07
Member Nr: 2.475

Tak for oplysningen chapeau.gif
Spændende om jeg bliver PMS.gif pga jeg ikke kan komme ind blush.gif

Nu er det i hvert fald skrevet ind i kalenderen, hvis jeg skulle glemme det smile.gif

+Quote Post
Rita
indlæg Aug 18 2016, 09:52
Indlæg #12

Mor til en 1g'er OG en 2g'er :dåner:

Gruppe: 10.000+ Guld
Medlem siden: 26-February 05
Bopæl: Århus
Member Nr: 657

Det skal nok blive godt yes.gif

Og jeg tænker da at vi kan undvære det meste (måske lige undtagen muligheden for at skrive/læse indlæg laugh.gif) i en periode indtil du får det tweaket til at virke igen smile.gif

+Quote Post
Lenka
indlæg Aug 20 2016, 16:44
Indlæg #13

hej hej

QUOTE(Rita @ Aug 18 2016, 09:52) *

Og jeg tænker da at vi kan undvære det meste (måske lige undtagen muligheden for at skrive/læse indlæg laugh.gif) i en periode indtil du får det tweaket til at virke igen smile.gif

Årh, hvor ville jeg ønske at bare det at kunne se forummet i opgraderet version ville virke dry.gif Hold op, hvor er jeg træt af det nu. Det fejler på måder, som som supporten ikke kan/vil hjælpe mig med, men de pipper da en gang i mellem, når de ikke holder weekend og kigger lidt på tingene og beder mig om at installere nyere tidligere udgaver fra backups, som de kan undersøge, men deres håb er ved at svinde. Jeg har så mange backups rundt omkring nu, at jeg snart ikke kan finde rundt i hvilken version hvor og hvad.

Jeg stemmer for at vi alle sammen sidder for meget ved pc'en og at den nyeste udgave af online forum vil gå ud på, at man mødes live over en kop kaffe eller øl, og så går man ind i et fysisk rum, alt afhængigt af hvilket forum man vil snakke i, fx et rum med skiltet 500+, og så snakker man. Hvordan lyder det? Lyder det ikke bare innovativt? Vi bliver det første online communitty der går skridtet ud og bliver 100% offline! Vi kan måske bare flytte i samme hus og leve lykkeligt til vores dages ende!

gravermigned.gif

+Quote Post
Summer1
indlæg Aug 20 2016, 18:22
Indlæg #14

Gummistøvler/clogs 1par 75 kr./2par 99 kr.

Medlem siden: 3-March 05
Bopæl: Et par timer fra Berlin
Member Nr: 675

skaermoejne.gif coverlaugh.gif ae2.gif :yougogirlyoucandoit: pompom.gif

+Quote Post
Laurie
indlæg Aug 20 2016, 18:26
Indlæg #15

Hjemme hos min mormor....

Medlem siden: 14-July 05
Bopæl: Kbh område - Firkløverland
Member Nr: 1.054

QUOTE(Lenka @ Aug 20 2016, 17:44) *

Årh, hvor ville jeg ønske at bare det at kunne se forummet i opgraderet version ville virke dry.gif Hold op, hvor er jeg træt af det nu. Det fejler på måder, som som supporten ikke kan/vil hjælpe mig med, men de pipper da en gang i mellem, når de ikke holder weekend og kigger lidt på tingene og beder mig om at installere nyere tidligere udgaver fra backups, som de kan undersøge, men deres håb er ved at svinde. Jeg har så mange backups rundt omkring nu, at jeg snart ikke kan finde rundt i hvilken version hvor og hvad.

Jeg stemmer for at vi alle sammen sidder for meget ved pc'en og at den nyeste udgave af online forum vil gå ud på, at man mødes live over en kop kaffe eller øl, og så går man ind i et fysisk rum, alt afhængigt af hvilket forum man vil snakke i, fx et rum med skiltet 500+, og så snakker man. Hvordan lyder det? Lyder det ikke bare innovativt? Vi bliver det første online communitty der går skridtet ud og bliver 100% offline! Vi kan måske bare flytte i samme hus og leve lykkeligt til vores dages ende!

gravermigned.gif

du har nogle gode visioner...

+Quote Post
Søs
indlæg Aug 20 2016, 21:57
Indlæg #16

Smiler...

QUOTE(Lenka @ Aug 20 2016, 17:44) *

gravermigned.gif

unsure.gif Hvor bygger vi så huset unsure.gif Jylland, Fyn eller Sjælland - eller Bornholm? laugh.gif

+Quote Post
Søs
indlæg Aug 20 2016, 21:58
Indlæg #17

Smiler...

Du skal lige have et kæmpe kram kram.gif blowkiss.gif

+Quote Post
Maia
indlæg Aug 24 2016, 11:49
Indlæg #18

Andreas' mor

Medlem siden: 26-May 07
Member Nr: 2.475

Bliver det stadig i morgen du opdaterer?
Kom lige til at tænke på om du har fået bugt med fejlene kram.gif

+Quote Post
Troldemor
indlæg Aug 24 2016, 12:21
Indlæg #19

Hærget Inventar

Gruppe: 5000+ Sølv
Medlem siden: 15-July 06
Bopæl: Nørrebro
Member Nr: 1.740

Husk, vi sætter pris på alt det, du gør kram.gif

+Quote Post
Dianna
indlæg Aug 24 2016, 12:43
Indlæg #20

Mor til Natalie, Ruben, Cornelia og Leo

Medlem siden: 28-June 07
Bopæl: Glud v. Horsens
Member Nr: 2.545

Held og lykke med det forestående arbejde.

+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Fast ReplyReply to this topicStart new topic
Se nye indlæg
1 medlem(mer), der læser denne tråd (1 gæster og 0 usynlige brugere)
0 Medlemmer:

Lo-Fi Version Klokken er nu: 19. November 2017 - 04:22