Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Lenka

Mødre- og terminsgrupperne forsvinder

Recommended Posts

Jeg er gået i gang med det store oprydnings- og revurderingsarbejde herinde på morsverden, både fora og struktur (og efterfølgende moderatorstrukturen, som længe har stået på todolisten, men først skal forummet ryddes op og ses igennem med opdaterede øjne) og netværk.

 

En af de første ændringer er at alle de nuværende mødre- og terminsgrupper ryger. De bliver ikke længere brugt, da det store fælles udgangspunkt for sammenhold ikke længere er babyer født i samme termin. Eventuelle terminsgrupper er som regel røget ud i mere fortrolige netværk herinde, hvilket giver god mening i forhold til en evt. lukket mødregruppe, mens generelle emner om børn fordelt på alder ofte bliver taget i de aldersopdelte fora.

 

De fleste terminsgrupper har ikke haft aktivitet i alt fra de seneste måneder til de seneste år, og fjerner dem derfor i løbet af de kommende par uger. Det tager lidt tid, da jeg gerne vil have flyttet de skrevne indlæg til de respektive aldersrelaterede fora (det bliver sådan ca. - og det er samme fortrolighed) - hvis de da ikke er for gamle og alligevel skal slettes. Kig derfor dine gamle tråde igennem om der er noget du gerne vil beholde, tråde der ikke har været aktive i over 1 år, slettes. Jeg giver det dog mindst en uge til næste mandag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gamle Vintermor - nedlægges den også i den form den er nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gamle Vintermor - nedlægges den også i den form den er nu?

Nej, den lader jeg være sålænge den bliver brugt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan vi få flyttet tråde over i de lukkede terminsgrupper?

 

Det er vel ikke fair for dem der ikke er i de lukkede netværk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan vi få flyttet tråde over i de lukkede terminsgrupper?

 

Det er vel ikke fair for dem der ikke er i de lukkede netværk?

 

 

Det er vel fair nok, hvis det er personrelateret til personer, som er i netværket? Hvis jeg fx. har startet en tråd om mine scanninger, vist billeder af min vom mv. Bevares - det kan være 120 ikke-netværksmedlemmer, som har kommenteret på min frodighed, men hvis tråden i bund og grund handler om mig :negle: (og det er ikke for at starte en debat om ejerskab til tråde.... der er bare mange tråde, som jeg synes relaterer sig mere til dem, der starter tråden, end de der kommeterer ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg flytter dem som udgangspunkt i de allerede eksisterende aldersopdelte fora, med samme fortrolighed, så det ændrer jo ikke så meget på de allerede eksisteredes tråde eksistens :) - Jeg vil ikke begynde at bestemme, bedømme og sortere ud i hvilke tråde der er relevante at flytte til specifikke netværk og dermed anden fortrolighed.

 

Skulle der være specifikke egne personlige tråde man gerne vil have gemt/flyttet i et netværk derefter, så skriv gerne med det specifikke ønske, så ser vi på det :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er fint.

 

jeg er så nysgerrig på hvad vi skal hedde fremover, når nu noget af grundstammen slettes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan man i en periode få adgang til at flytte sine egne tråde. ??

 

Jeg har et lukket netværk - kun for mig - som jeg gerne vil flytte en masse tråde over i :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skal lige høre, hvad med den helt gamle lukkede vintermor 02/03, er det planen, at den osse ryger eller hvordan ( det håber jeg ikke :nervøs: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skal lige høre, hvad med den helt gamle lukkede vintermor 02/03, er det planen, at den osse ryger eller hvordan ( det håber jeg ikke :nervøs: ).

 

Det er der spurgt om allerede og det består.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan man i en periode få adgang til at flytte sine egne tråde. ??

 

Jeg har et lukket netværk - kun for mig - som jeg gerne vil flytte en masse tråde over i :-D

Den skal jeg lige overveje ... men under alle omstændigheder - der er ingen indlæg/tråde der forsvinder i denne forbindelse. De ryger bare ind under aldersgrupperne 0-1 år, 1-3, 3-6 osv. Så lad os bare tage det bagefter :)

 

(og når jeg har set på alt strukturen, så følger moderator-status bagefter samt en løsning på hvorvidt tråde bliver slettet eller ej og hvor ofte - jeg har det i tankerne under processen)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skal lige høre, hvad med den helt gamle lukkede vintermor 02/03, er det planen, at den osse ryger eller hvordan ( det håber jeg ikke :nervøs: ).

 

Det er der spurgt om allerede og det består.

:ja:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan man i en periode få adgang til at flytte sine egne tråde. ??

 

Jeg har et lukket netværk - kun for mig - som jeg gerne vil flytte en masse tråde over i :-D

Den skal jeg lige overveje ... men under alle omstændigheder - der er ingen indlæg/tråde der forsvinder i denne forbindelse. De ryger bare ind under aldersgrupperne 0-1 år, 1-3, 3-6 osv. Så lad os bare tage det bagefter :)

 

(og når jeg har set på alt strukturen, så følger moderator-status bagefter samt en løsning på hvorvidt tråde bliver slettet eller ej og hvor ofte - jeg har det i tankerne under processen)

Jeg kan godt forstå behovet, men synes ikke om at tråde kan flyttes bare sådan lige. Jeg vil fx ikke bryde mig om at indlæg, jeg har skrevet, flyttes ind i et netværk, hvor jeg ikke selv har adgang til dem længere :hmm:

 

:angeldevil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan man i en periode få adgang til at flytte sine egne tråde. ??

 

Jeg har et lukket netværk - kun for mig - som jeg gerne vil flytte en masse tråde over i :-D

Den skal jeg lige overveje ... men under alle omstændigheder - der er ingen indlæg/tråde der forsvinder i denne forbindelse. De ryger bare ind under aldersgrupperne 0-1 år, 1-3, 3-6 osv. Så lad os bare tage det bagefter :)

 

(og når jeg har set på alt strukturen, så følger moderator-status bagefter samt en løsning på hvorvidt tråde bliver slettet eller ej og hvor ofte - jeg har det i tankerne under processen)

Jeg kan godt forstå behovet, men synes ikke om at tråde kan flyttes bare sådan lige. Jeg vil fx ikke bryde mig om at indlæg, jeg har skrevet, flyttes ind i et netværk, hvor jeg ikke selv har adgang til dem længere :hmm:

 

:angeldevil:

Ja :ja: - det er ikke bare sådan lige til ... derfor tænker jeg lige at tage en ting ad gangen her og holde tungen lige i munden. Der er ingen indlæg eller tråde der pt forsvinder i denne omgang, så jeg starter lige med at få ryddet op i fora, så de passer bedre til vores nuværende behov. Det er jo ikke noget nyt at det ikke længere er terminsgruppen der er hovednerven herinde, det har bare ikke fysisk fulgt med i strukturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skal lige høre, hvad med den helt gamle lukkede vintermor 02/03, er det planen, at den osse ryger eller hvordan ( det håber jeg ikke :nervøs: ).

 

Det er der spurgt om allerede og det består.

:doh: Tak, kan jeg mon skyde skylden på manglende nattesøvn :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skal lige høre, hvad med den helt gamle lukkede vintermor 02/03, er det planen, at den osse ryger eller hvordan ( det håber jeg ikke :nervøs: ).

 

Det er der spurgt om allerede og det består.

:doh: Tak, kan jeg mon skyde skylden på manglende nattesøvn :lol: .

Ganske almindelig forvirring er en fuld valid undskyldning eller rettere begrundelse for de fleste ting i min verden :thumbsup: :-D

 

Manglende nattesøvn ekstra bonus, og lad os bare kaste "det stod med småt og for langt nede på siden" med ned i kurven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skal lige høre, hvad med den helt gamle lukkede vintermor 02/03, er det planen, at den osse ryger eller hvordan ( det håber jeg ikke :nervøs: ).

 

Det er der spurgt om allerede og det består.

:doh: Tak, kan jeg mon skyde skylden på manglende nattesøvn :lol: .

Ganske almindelig forvirring er en fuld valid undskyldning eller rettere begrundelse for de fleste ting i min verden :thumbsup: :-D

 

Manglende nattesøvn ekstra bonus, og lad os bare kaste "det stod med småt og for langt nede på siden" med ned i kurven.

:thumbsup: Super, så er den jo reddet :-D :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så har jeg fået ryddet ud i en del af dem - dvs. de tråde der var i de mødregrupper der nu er væk, er flyttet over i aldersgrupperne, så det passede med de 0-1 år, 1-3 år osv ... og graviditet i de tilfælde hvor det blev brugt som terminsgruppe.

 

Nogle af grupperne var rimelig ryddedede allerede, bl.a. vintermor 02/03 - der har været en flittig moderator på, som har været god til at rydde op i gamle tråde en gang i mellem :-D - så der var ikke ret mange indlæg der. Jeg ikke slettet ret meget (mest tråde af karakter "hvem er vi i gruppen?" osv) - så man kan finde sine egne tråde man også før kunne finde bl.a. gennem sin profil og sine tråde/indlæg.

 

Jeg fortsætter med de sidste grupper snart. Der er nogle der er lidt mere "fyldige".

Share this post


Link to post
Share on other sites
hvordan kan jeg gemme mine gamle tråde...har nogle pandababy nogle jeg gerne vil gemme, da jeg har uploaded scanningsbilleder etc

Du kan fx gemme dem på din PC ved at klikke på "Valg" knappen i trådens øverste højre hjørne og "Download this Topic".

Share this post


Link to post
Share on other sites
hvordan kan jeg gemme mine gamle tråde...har nogle pandababy nogle jeg gerne vil gemme, da jeg har uploaded scanningsbilleder etc

Du kan fx gemme dem på din PC ved at klikke på "Valg" knappen i trådens øverste højre hjørne og "Download this Topic".

tak!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så blev de sidste fjernet. Alle trådene der før lå i terminsgrupperne, ligger nu i de respektive aldersgrupper, dvs. i hhv. gravid, 0-1 år, 1-3 år og 3-6 år.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×