Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Browneye

Forumreglerne er blevet revideret

Recommended Posts

Som tidligere skrevet i debatten, så har vi i Superfisk som følge af de seneste konflikttråde taget Superfiskerollen og Forumreglerne op til fornyet overvejelse.

 

Flere Superfisk har givet udtryk for, at den evindelige konfliktløsning er demotiverende og meget ressourcekrævende - og i virkeligheden løses der ingenting, da den reelle løsning af konflikter skal ske brugerne imellem - ellers bliver løsningen kun kortvarig. Der VIL være brugere, der bare aldrig kommer til at fungere sammen på samme debatforum og Superfisk kan ikke vedblive at påtage sig rollen med at skulle skille disse parter af og mægle imellem dem.

 

Det kan betragtes som en falliterklæring, men er såmænd blot en erkendelse af, at man kan tvinge hesten til truget, men man kan ikke tvinge den til at drikke.

 

Der har både blandt debattører og Superfisk indbyrdes været efterlyst større muligheder for sanktionering. For hvad gør en Superfisk, når en henstilling ikke efterkommes? Andet end at gentage sin henstilling eller pause tråden?

 

Vi er derfor i Superfisk blevet enige om nedenstående muligheder for sanktionering i forbindelse med konflikttråde. Mulighederne er skrevet ind i Forumreglerne og er gældende fra d.d. Vi håber, at I vil tage godt imod de nye regler og håber, at det i højere grad kan fremme et rarere debatmiljø.

 

I forhold til Superfiskerollen er vi blevet enige om, at vi (omend det er en smule besværligt) i højere grad vil gøre brug af Superfiskeprofilen, så der for brugerne IKKE hersker nogen tvivl om, hvorvidt en henstilling kommer fra Superfisk eller kommer fra en debattør, der tilfældigvis OGSÅ er Superfisk.

 

Jeg vil gerne gøre det helt klart, at vi bestemt ikke ønsker en side med massive trådlukninger og banninger, da det absolut ikke er i Mors Verdens ånd. Og der er og SKAL stadig være plads til at være uenig.

 

Omvendt er JEG af den overbevisning at de nye regler vil være kærkomne (for dem, der ikke gider at læse om konflikter i ugevis) og at det i højere grad vil skabe ro.

 

Opdateringen af forumreglerne:

 

I tvivlstilfælde vil det altid være Admins og Superfisk der har det sidste og afgørende ord. Henstillinger fra Admins og Superfisk skal efterkommes.

 

Admins forbeholder sig ret til at slette brugere eller udelukke dem fra deltagelse i debatten i kortere eller længere tid, såfremt det skønnes nødvendigt.

 

Ved konflikter vil nedenstående sanktioner blive taget i brug:

 

  • Henstilling til parterne om, at stoppe og opmærksom på, at tråden sættes på pause hvis det ikke virker.
  • Tråd på pause i 30 minutter. - hvis det ikke virker (f.eks. at der konfliktes videre i andre tråde eller fortsættes når tråden genoptages)
  • Timeout af de involverede til dagen efter kl. 8.00 uanset hvad klokken er, når konflikten står på. (hvis det ikke virker)
  • Suspendering i 48 timer.
  • Suspendering i en uge.

 

Spørgsmål er selvfølgelig velkomne :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:klapper: Tak! :knus:

 

Håber det virker, og at der aldrig bliver brug for suspenderinger XXX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lyder som nogle gode muligheder, selvom jeg kan forstille mig ramaskrig første gange en må bannes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flere Superfisk har givet udtryk for, at den evindelige konfliktløsning er demotiverende og meget ressourcekrævende - og i virkeligheden løses der ingenting, da den reelle løsning af konflikter skal ske brugerne imellem - ellers bliver løsningen kun kortvarig. Der VIL være brugere, der bare aldrig kommer til at fungere sammen på samme debatforum og Superfisk kan ikke vedblive at påtage sig rollen med at skulle skille disse parter af og mægle imellem dem.

 

Det kan betragtes som en falliterklæring, men er såmænd blot en erkendelse af, at man kan tvinge hesten til truget, men man kan ikke tvinge den til at drikke.

 

Spørgsmål er selvfølgelig velkomne :thumbsup:

 

 

Det quotede synes jeg lyder som en god erkendelse og jeg kan kun ærgre mig over, at der så ikke tages en konsekvens af erkendelsen og dermed afskaffer konceptet med SF og istedet lader brugerne klare deres evt. konflikter selv.

 

Det er ikke nogen hemmelighed (jeg har givet udtryk for det før) at jeg finder hele konceptet med SF ødelæggende for en del af debatforaet her.

Vi er voksne kvinder - det bør vi i hvertfald være - der burde kunne håndtere konflikter såvel på et debatforum, som IRL, uden at vi har brug for en "formynder-rolle", der fortæller os, hvordan evt. konflikter skal løses eller ikke løses etc.

Især fordi.....som I også erkender..........en indblanding fra SF løser ingen evt. konflikter - det er kun parterne selv, der kan gøre det og i nogle tilfælde kan konflikter måske aldrig løses (heller ikke med hjælp) og i de tilfælde må de involverede parter nødvendigtvis komme til den konstatering selv, inden de kan finde en løsning der levner plads til begge (alle) parter.

 

For god ordens skyld, vil jeg igen påpege, at kritikken er møntet på konceptet og ikke på personer bag SF-rollen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes egentlig Jane skriver det så udemærket. :thumbsup:

 

Men ellers glæder jeg mig til, at I gør alvor af sanktionerne, når det bliver nødvendigt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×