Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Lenka

Vi kommer nok ikke uden om: move skal opgraderes og vi skal flytte server

Recommended Posts

OK ja, så lige to ting på "en gang". I :gåseøjne: da jeg endnu ikke ved om jeg gør det samtidig eller en ting ad gangen.

 

1- En ting er at vi skal flytte server - det bliver højst sandsynligt uden for mange problemer, selvom det nok alligevel lige skal planlægges ordentligt og der er en masse data der skal flyttes = det er tidskrævende og der vil være noget nedetid, mens der flyttes. Men sådan er det. Mine servere kunne åbenbart ikke opgraderes til det nyeste software, uden at jeg skiftede dem ud med nye, så nu har jeg august måned til at flytte over. Dato kommer når jeg har planlagt nærmere, men i hvert fald i august.

 

2- Og så er der opgradering. Jeg kan nok snart ikke slippe udenom, da så gammelt forumsoftware kan have sikkerhedshuller, og der er nogle der har oplevet noget malware på iphone for nyligt. Ganske vidst var det meget lidt og meget kortvarigt, men uanset - det er jo ved at være ret pinligt det her :whistle: Problemet har jo været at jeg ikke har kunnet få netværene med over, i hvert fald ikke systemet til dem, men selve de oprettede netværk + medlemmer kan jo godt flyttes. Så jeg vil se om jeg ikke bare kan gøre det til at starte med og så forsøge manuelt at flytte alt over til et nyt netværkssystem.

 

Jeg ville helst også have klaret sidstnævnte her i august og måske opgradere samtidig med flytningen, så vi kan nøjes med en nedetid, men det kan jeg ikke love. Men hvis jeg er "heldig", så er det gamle forum måske ikke kompatibelt med ny server, og så kan jeg blive nødt til det :lol:

 

Så er det sagt! Dato kommer snarest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke at problemet er tilknyttet den gamle platform. Jeg er bruger to steder, hvor det kører på ny, og der har også været problemer. Så det må være IPB.

 

Og den gamle er så meget bedre, brugervenligheden er virkelig dykket i opdateringerne. Og så er der noget med at arkaden ikke rigtigt kan køre?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg tror ikke at problemet er tilknyttet den gamle platform. Jeg er bruger to steder, hvor det kører på ny, og der har også været problemer. Så det må være IPB.

 

Og den gamle er så meget bedre, brugervenligheden er virkelig dykket i opdateringerne. Og så er der noget med at arkaden ikke rigtigt kan køre?

Uanset, så er det gamle software simpelt hen for forældet, også selvom ikke alt ved det nye er perfekt. Men det kan også langt nemmere tilpasses, hvis der er noget der skal være anderledes. Jeg kan stort set intet med det gamle længere og kan heller ikke få hjælp til noget, fordi det er for gammelt og ikke understøttet af noget længere. Jeg kan som sagt endda være lidt bekymret for om det vil virke på helt ny server ... så - vi kommer ikke udenom, men så må vi tage tilrettelserne senere som det kommer og derudover bliver problemer nok lettere løst af andre, når det er opdateret software :thumbsup: - arkaden kan sikkert heller kke virke, og der skal nok en ny på. Efterhånden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
:thumbsup:

 

Men ingen app?? :prik: :undskyld:

 

Den nye har en mobilvenlig version.

 

Ja, der er noget mobilvenligt. Det her software er fra smartphonens tid :lol: :dinosaursmiley:

Som tiden dog flyver ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg er vågen og frisk i nat, tænker jeg at jeg vil forsøge at tage en prøvekopi af databasen (det er den der fylder mest - alle indlæg og billeder) og flytte over og lave en testinstallering på ny server. Det vil ikke være en officiel flytning, men blot en test lokalt, så jeg kan se hvordan det fungerer og hvilke ... ehm, udfordringer ... jeg kan forvente. Og hvor lang tid det tager.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg vil ikke :noway: :nejhat: Alting skal være som det plejer og der må ikke være nedetid.

:ae: Så så ... det skal nok gå det hele og det skal nok blive godt :jubii: Alle dine venner flytter jo også med :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spændende! Det er lidt som at få malet og nye møbler i hele stuen (ikke at jeg nogensinde har prøvet det hele på een gang.... :P ) - det bliver det samme liv, der skal leves - men nu i lækre og smækre omgivelser. God arbejdslyst :knus:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok.

Jeg er på kursus den 25. august og har heldagsmøder den 10., 22. og 30., så det ville passe super, hvis du lige kunne ordne det én af de dage.

Du kan evt. lave en Doodle-afstemning.

 

:-D

 

:nervøs:

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg vil ikke :noway: :nejhat: Alting skal være som det plejer og der må ikke være nedetid.

Enig :lol: . Det er sådan på den ene side vildt fedt, og på den anden side vildt angstprovokerende, at det hele skal flyttes og opgraderes :lol: (og så er der nogen der undrer sig over, at jeg har to autistiske børn :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg vil ikke :noway: :nejhat: Alting skal være som det plejer og der må ikke være nedetid.

:ae: Så så ... det skal nok gå det hele og det skal nok blive godt :jubii: Alle dine venner flytter jo også med :P

Nåja det er måske lidt kedeligt at sidde helt alene tilbage her? :unsure: Det kan jeg godt se, hårdt presset.

 

Jeg vil heller ikke :bilkabarn:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg vil ikke :noway: :nejhat: Alting skal være som det plejer og der må ikke være nedetid.

 

Enig :noway: :scarystuff: :morerogsåautistisk: :gemmer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbsup: Sig til hvis vi skal sende en kop kaffe i din retning til projektet. :blowkiss:

 

... så må vi jo move på FB-Movesiden imens :shit:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:thumbsup: Sig til hvis vi skal sende en kop kaffe i din retning til projektet. :blowkiss:

 

... så må vi jo move på FB-Movesiden imens :shit:

 

Liiiink tak :beder:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok.

Jeg er på kursus den 25. august og har heldagsmøder den 10., 22. og 30., så det ville passe super, hvis du lige kunne ordne det én af de dage.

Du kan evt. lave en Doodle-afstemning.

 

:-D

 

:nervøs:

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbsup:

Selvom jeg nok bliver gnaven over ikke at kunne komme på når det sker :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×