Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Lenka

Opgradering af forum

Recommended Posts

Datoen for opgradering bliver d. 25. august. Senere end jeg havde regnet med, men der er stadig ting som ikke er løst, og jeg satser på at jeg har tid nok til den tid XXX

Jeg ved endnu ikke om jeg starter tidligt-tidligt den dag, eller om jeg kaster mig ud i det natten inden. Det bliver varslet.

 

Jeg opdaterer her i tråden, når jeg har andre interessante oplysninger i denne forbindelses og I er også velkomne til at spørge, selvom jeg ikke vil kunne svare på alt endnu, især da jeg endnu ikke kan se det færdige system efter testopgraderingen, fordi systemet hele tiden finder på nye kreative fejl, og nogle af dem klarer jeg selv og andre af dem skal jeg vente på supporten til hjælp (er pt i ventetilstand - og de er jo nok i USA med tidszoneforskel :tid:). Derefter skal jeg i gang med de vigtigste tilpasninger på testopgraderingen, bl.a. at betalingspakkerne virker som de skal med at man kommer i rigtig gruppe når man har betalt (det med at man kommer i gruppe efter antal indlæg var åbenbart mit eget hack - det havde jeg lykkeligt glemt) og at dankort osv fungerer.

 

Ang. hvor lang tid det tager, så håber jeg at det kommer op i en eller anden fungerende tilstand i løbet af dagen/aftenen - men, jeg skal være færdig med det sidste af opgraderingen, for at vide om der kommer flere sjove overraskelser på falderebet. Det er også lidt ekstra krævende, da det både er opgradering og flytning server på samme tid (og det skal gøres samtidig, da nuværende forum ikke vil virke på ny server og nyt forum ikke vil virke på nuværende server - men mellem-versionen som jeg skal opgradere til først, virker heldigvis på begge).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Okay nu siger jeg bare lige noget crazy ikk'? :whistle: Ville det være en hjælp at gå over til mobilepay i starten, så du har tid til at sidde og finpudse med alt det betalingshejs på et andet tidspunkt?

 

Altså vi betaler på mobilepay til dig og du manuelt putter os derhen vi nu skal være?

Godt bud i nødstilfælde ... jeg ser om det bliver nødvendigt (det er jo dog ikke sikkert at alle lige har mobile pay, men så finder vi jo nok ud af noget andet manuelt - worst case scenario!).

 

Men bare rolig, det er ikke noget der vil gå ret meget ud over nedetiden, for jeg skal/vil jo begynde at finde ud af koden og tilpasse så snart jeg har opgraderet til den nyeste på mit testforum og altså inden live opgraderingen. Og når så først det virker, så er det bare lige at kopiere koden efter live opgraderingen, så altså ikke noget der vil påvirke nedetiden så meget :thumbsup:

 

Altså, "så snart jeg har opgraderet på testforum" og "når først det virker" ^_^ Men det satser jeg på!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bliver det sådan et start fra scratch forum?

Fora, medlemmer, indlæg osv bliver som det er. Men udseende og funktionaliteter bliver fra scratch.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bliver det sådan et start fra scratch forum?

Fora, medlemmer, indlæg osv bliver som det er. Men udseende og funktionaliteter bliver fra scratch.

 

:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noteret i kalenderen :thumbsup: - så er der ikke risiko for, at jeg hyperventilerer indtil jeg dratter om, hvis jeg gik hen og glemte datoen :unsure::P

 

Hvad med smileyer? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noteret i kalenderen :thumbsup: - så er der ikke risiko for, at jeg hyperventilerer indtil jeg dratter om, hvis jeg gik hen og glemte datoen :unsure::P

 

Hvad med smileyer? :unsure:

Godt spørgsmål - det vil jeg undersøge så snart jeg er på sidste version af forum - men helt umiddelbart ser de ud til at de kommer med, i hvert fald på den version jeg indtil videre har opgraderet testforum til :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noteret i kalenderen :thumbsup: - så er der ikke risiko for, at jeg hyperventilerer indtil jeg dratter om, hvis jeg gik hen og glemte datoen :unsure::P

 

Hvad med smileyer? :unsure:

Godt spørgsmål - det vil jeg undersøge så snart jeg er på sidste version af forum - men helt umiddelbart ser de ud til at de kommer med, i hvert fald på den version jeg indtil videre har opgraderet testforum til :thumbsup:

 

:thumbsup: Ikke at de er altafgørende, men de er gode til at understrege ens skriftsprog :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak for oplysningen :thumbsup:

Spændende om jeg bliver :PMS: pga jeg ikke kan komme ind :blush:

 

Nu er det i hvert fald skrevet ind i kalenderen, hvis jeg skulle glemme det :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det skal nok blive godt :ja:

 

Og jeg tænker da at vi kan undvære det meste (måske lige undtagen muligheden for at skrive/læse indlæg :lol:) i en periode indtil du får det tweaket til at virke igen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det skal nok blive godt :ja:

 

Og jeg tænker da at vi kan undvære det meste (måske lige undtagen muligheden for at skrive/læse indlæg :lol:) i en periode indtil du får det tweaket til at virke igen :)

Årh, hvor ville jeg ønske at bare det at kunne se forummet i opgraderet version ville virke <_ hold op hvor er jeg tr af det nu. fejler p m som supporten ikke kan hj mig med men de pipper da en gang i mellem n holder weekend og kigger lidt tingene beder om at installere nyere tidligere udgaver fra backups unders deres h ved svinde. har s mange rundt omkring nu snart finde hvilken version hvad.>

 

Jeg stemmer for at vi alle sammen sidder for meget ved pc'en og at den nyeste udgave af online forum vil gå ud på, at man mødes live over en kop kaffe eller øl, og så går man ind i et fysisk rum, alt afhængigt af hvilket forum man vil snakke i, fx et rum med skiltet 500+, og så snakker man. Hvordan lyder det? Lyder det ikke bare innovativt? Vi bliver det første online communitty der går skridtet ud og bliver 100% offline! Vi kan måske bare flytte i samme hus og leve lykkeligt til vores dages ende!

 

:gravermigned:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det skal nok blive godt :ja:

 

Og jeg tænker da at vi kan undvære det meste (måske lige undtagen muligheden for at skrive/læse indlæg :lol:) i en periode indtil du får det tweaket til at virke igen :)

Årh, hvor ville jeg ønske at bare det at kunne se forummet i opgraderet version ville virke <_< Hold op, hvor er jeg træt af det nu. Det fejler på måder, som som supporten ikke kan/vil hjælpe mig med, men de pipper da en gang i mellem, når de ikke holder weekend og kigger lidt på tingene og beder mig om at installere nyere tidligere udgaver fra backups, som de kan undersøge, men deres håb er ved at svinde. Jeg har så mange backups rundt omkring nu, at jeg snart ikke kan finde rundt i hvilken version hvor og hvad.

 

Jeg stemmer for at vi alle sammen sidder for meget ved pc'en og at den nyeste udgave af online forum vil gå ud på, at man mødes live over en kop kaffe eller øl, og så går man ind i et fysisk rum, alt afhængigt af hvilket forum man vil snakke i, fx et rum med skiltet 500+, og så snakker man. Hvordan lyder det? Lyder det ikke bare innovativt? Vi bliver det første online communitty der går skridtet ud og bliver 100% offline! Vi kan måske bare flytte i samme hus og leve lykkeligt til vores dages ende!

 

:gravermigned:

du har nogle gode visioner...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det skal nok blive godt :ja:

 

Og jeg tænker da at vi kan undvære det meste (måske lige undtagen muligheden for at skrive/læse indlæg :lol:) i en periode indtil du får det tweaket til at virke igen :)

Årh, hvor ville jeg ønske at bare det at kunne se forummet i opgraderet version ville virke <_< Hold op, hvor er jeg træt af det nu. Det fejler på måder, som som supporten ikke kan/vil hjælpe mig med, men de pipper da en gang i mellem, når de ikke holder weekend og kigger lidt på tingene og beder mig om at installere nyere tidligere udgaver fra backups, som de kan undersøge, men deres håb er ved at svinde. Jeg har så mange backups rundt omkring nu, at jeg snart ikke kan finde rundt i hvilken version hvor og hvad.

 

Jeg stemmer for at vi alle sammen sidder for meget ved pc'en og at den nyeste udgave af online forum vil gå ud på, at man mødes live over en kop kaffe eller øl, og så går man ind i et fysisk rum, alt afhængigt af hvilket forum man vil snakke i, fx et rum med skiltet 500+, og så snakker man. Hvordan lyder det? Lyder det ikke bare innovativt? Vi bliver det første online communitty der går skridtet ud og bliver 100% offline! Vi kan måske bare flytte i samme hus og leve lykkeligt til vores dages ende!

 

:gravermigned:

 

:unsure: Hvor bygger vi så huset :unsure: Jylland, Fyn eller Sjælland - eller Bornholm? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bliver det stadig i morgen du opdaterer?

Kom lige til at tænke på om du har fået bugt med fejlene :kram:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opdatering:

Da supporten stadig ikke har hjulpet mig med at løse fejlene der kommer ved opgraderingen af de forskellige dele, så har jeg stadig ikke et fungerende opgraderet testforum (eller jo, opgraderet til mellemtrinet, som ikke var så stort et problem - men ikke til det allernyeste - og jeg har ikke villet bruge tid på at sætte mig i det mellemopgraderede software, da det ville være spild af tid når det igen er kommet et helt nyt-nyt med atter engang anderledes opbygning).

 

Til gengæld har jeg opdaget at det gamle software godt kan fungere på den nye server, med lidt andre indstillinger end jeg havde til at starte med, så derfor er det muligt at jeg i første omgang i morgen blot vil flytte forummet til ny server uden at opgradere. Hvis alt går vel, så vil der ikke være ændringer i forummet i morgen - muligvis vil babylisten m.m. dog ikke helt fungere, og forsiden fungerer heller ikke rigtigt :lol: - men her kan jeg vel altid have en midlertidig lappeløsning, det vigtigste må være forum.

 

Selve opgraderingen vil da være udskudt i sandsynligvis et par uger. Opdatering følger når jeg har fået afklaret med supporten hvorvidt det i det hele taget kan lade sig gøre at få det opgraderet og hvordan, siden det fejler med mystiske ting - forummet her er jo desværre lidt gammelt og uopdateret. Det er lidt op ad bakke med support - med lange svartider hver gang jeg skal rette en detalje, mens de undersøger. På den positive side, så er det måske meget rart at det dog er muligt at flytte først og så opgradere senere, så jeg ikke skal begge dele på samme tid, men nøjes med en ting ad gangen.

 

TL;DR: I morgen, torsdag (tidligt, tror jeg), flytter vi blot til en anden server, det skulle ikke være så tidskrævende (måske højst et par timer) og der skulle ikke være ændringer med forum, men forside, babyliste mv kan drille, opdatering i forhold til kommende opgradering følger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er virkelig en farce med den support :blink: Jeg vil stadig gerne opgradere, men de er stadig i gang med at hjælpe mig med noget, jeg bad dem om for 3 uger siden. Dvs. der gik halvanden uge, hvor jeg så skulle fjerne de ting jeg havde nået og installere (test) forfra, blot så de halvanden uge kom med en "hurra, det lykkedes at opgradere til mellemversionen med de ting der ikke før fungerede!" - jo, men det fik jeg så til at fungere for halvanden uge siden og bad om hjælp til det sidste for den sidste version, fordi den meldte en fejl :blink:

 

Den hurra-besked kom så endda efter at jeg havde givet op og flyttet server - hold op, jeg var vred ... de er de så stadig i gang med at skulle opgradere testen - jeg venter på at de får den samme fejl, som jeg fik for 3 uger siden, og siger at de ikke kan hjælpe mig eller noget. Ting tager lidt længere tid, fordi de som regel skriver til mig om natten (fra USA) og jeg svarer, så går der 1-3 dage før de skriver om natten igen. Og ikke i weekenden.

 

Så ikke engang en opgraderet test har jeg, og først når jeg har det, så kan jeg begynde at kigge på de hvad der skal tilpasses bagefter, så vi kan få de vigtigste af vores funktioner tilbage. Med den hastighed aner jeg ikke hvornår det sker, men der kommer jo nok en "ulven kommer igen på et tidspunkt! Og på et eller andet tidspunkt kommer den forhåbentlig også :lol: :doh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×