morsverden.dk
Forside
Debat
Rabatlisten
Terminslisten
Babylisten
Statistik
Motionshold
Tips, råd og idéer
Opskrifte-arkiv
Leg med bogstaver
Spillearkade

Velkommen gæst ( Log ind | Registrer )

4 Pages V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Nyt om morsverden udvikling, #43, #68 testlink til fri leg!
Fru K
indlæg Jul 8 2018, 17:36
Indlæg #21

Godt begyndt er halvt fuldendt.

Gruppe: 10.000+ Sølv
Medlem siden: 3-October 05
Bopæl: Ude på kanten
Member Nr: 1.322

Spændende. Jeg forstår ikke helt hvad det er du vil gøre ved forummet, og jeg gider heller ikke rigtig at sætte mig ind i det hvis jeg skal være ærlig blush.gif

Jeg er glad for at vi har det her forum, eller et forum i det hele taget. Jeg lægger ikke mærke til hvornår folk er joinet sekten, eller hvor mange indlæg vi har skrevet, før nu hvor jeg bemærker er Anette er 15000 indlæg under mig ae2.gif hvad hun så har brugt de to ekstra år til må stå hen i det uvisse soed.gif

Vi er ret så sammentømrede herinde på kryds og tværs og også "de nye" som måske kun har været her i 5 år eller hvad ved jeg. Jeg føler at jeg kender folk godt, og at de kender mig godt, og så er resten mig fuldstændig ligegyldigt. Det er ligesom når nogen her i byen spørger om jeg er tilflytter. Hvorfor vil de vide det? Jeg har ikke på fornemmelsen at det er fordi de vil give mig en helt speciel varm og kærlig velkomst her 14 år efter ankomst tongue.gif hmm.gif

Go to the top of the pageGo to the bottom of the page

+Quote Post
Ziggemor
indlæg Jul 8 2018, 17:39
Indlæg #22

Man kan ikke lytte med ord i munden!

Gruppe: 10.000+ Guld
Medlem siden: 3-January 05
Member Nr: 550

QUOTE(Mb1 @ Jul 8 2018, 16:32) *
QUOTE(Ziggemor @ Jul 8 2018, 16:18) *
QUOTE(Mb1 @ Jul 8 2018, 16:11) *
Jeg har ikke guld medlemskab lige nu, kun sølv, så har jo ikke været med i diskussionen, men jeg gider ikke starte forfra. Jeg har ikke behovet og jeg har ikke lyst til at “betale” for at enkelte lever på tidligere aktivitet ... Jeg har altid været ret aktiv, hvorfor skal jeg nulstilles fordi vi har “kvartals-brugere”? Men jeg bestemmer jo ikke, så hvis de fleste synes vi skal starte forfra, så værsgo.

Vil du ikke uddybe lidt med hvad det er du mister fleurs.gif
For mig er det primært perceptionen om fortrolighed og når “alle” alligevel er i enten 5.000 eller 10.000, så synes jeg ikke rigtig jeg mister noget ved en nulstilling.

Nej det vil jeg ikke gøre rede for, for det har jeg ikke tænkt nærmere over. Det er ikke min idé. Jeg vil gerne høre mere om hvad Lenka mener fordelen for mig skulle være?

Beklager, jeg ville på ingen måde træde dig over tæerne.

+Quote Post
Mb1
indlæg Jul 8 2018, 17:42
Indlæg #23

Formand for Foreningen af tekniske analfabeter

Medlem siden: 19-April 05
Member Nr: 774

QUOTE(Ziggemor @ Jul 8 2018, 17:39) *
Jeg har ikke guld medlemskab lige nu, kun sølv, så har jo ikke været med i diskussionen, men jeg gider ikke starte forfra. Jeg har ikke behovet og jeg har ikke lyst til at “betale” for at enkelte lever på tidligere aktivitet ... Jeg har altid været ret aktiv, hvorfor skal jeg nulstilles fordi vi har “kvartals-brugere”? Men jeg bestemmer jo ikke, så hvis de fleste synes vi skal starte forfra, så værsgo.

For mig er det primært perceptionen om fortrolighed og når “alle” alligevel er i enten 5.000 eller 10.000, så synes jeg ikke rigtig jeg mister noget ved en nulstilling.

Nej det vil jeg ikke gøre rede for, for det har jeg ikke tænkt nærmere over. Det er ikke min idé. Jeg vil gerne høre mere om hvad Lenka mener fordelen for mig skulle være?

Undskyld, det var ikke meningen at mit svar skulle lyde så hårdt. Du har ikke trådt mig over tæerne på nogen måde knus.gif

+Quote Post
Mb1
indlæg Jul 8 2018, 17:44
Indlæg #24

QUOTE(Lenka @ Jul 8 2018, 17:35) *
QUOTE(almamor @ Jul 8 2018, 17:26) *
Ny brugerflade, ny struktur, ny what ever orker jeg simpelthen ikke. Samtidig forstår jeg godt ønsket om at simplificere og at trække nye medlemmer.

Ny brugerflade er primært fordi det her forumsoftware er fra 2008, deromkring. Fra før mobil-verden i hvert fald. Det er ikke længere supporteret for længst. Den opgraderede forumversion er faktisk ikke længere supporteret pr. 2017! laugh.gif Nu er det på version 4.3 (vi har 2.4). Det betyder at der ikke kan komme noget udvikling overhovedet. Muligvis kan der være sikkerhedshuller i så gammelt software, selvom der er god sikkerhed på serveren.

Jeg ved godt at mange ikke bryder sig om forandring. Men når det betyder at man sidder fast i noget der aldrig kan udvikles, så dur det ikke i længden. Der er kommet SÅ meget fedt siden rent teknisk, som vi ikke kan have glæde af. Så det med ny brugerflade, det er ikke bare for udseendens og hyggens skyld smile.gif Jeg vil gerne kunne gøre nye ting her igen og opfylde brugernes ønsker, når der nogle gange er nogle. Det er længe siden jeg har kunnet det, andet end nye smileys og måske lidt ny struktur.

Det forstår jeg godt. Jeg gider bare ikke nulstilles, men det har alle nok forstået laugh.gif

+Quote Post
Lenka
indlæg Jul 8 2018, 17:45
Indlæg #25

hej hej

Gruppe: GuldAdmin
Medlem siden: 18-December 03
Bopæl: Brøndby
Member Nr: 1

QUOTE(Mb1 @ Jul 8 2018, 17:44) *
QUOTE(Lenka @ Jul 8 2018, 17:35) *
QUOTE(almamor @ Jul 8 2018, 17:26) *
Ny brugerflade, ny struktur, ny what ever orker jeg simpelthen ikke. Samtidig forstår jeg godt ønsket om at simplificere og at trække nye medlemmer.

Ny brugerflade er primært fordi det her forumsoftware er fra 2008, deromkring. Fra før mobil-verden i hvert fald. Det er ikke længere supporteret for længst. Den opgraderede forumversion er faktisk ikke længere supporteret pr. 2017! laugh.gif Nu er det på version 4.3 (vi har 2.4). Det betyder at der ikke kan komme noget udvikling overhovedet. Muligvis kan der være sikkerhedshuller i så gammelt software, selvom der er god sikkerhed på serveren.

Jeg ved godt at mange ikke bryder sig om forandring. Men når det betyder at man sidder fast i noget der aldrig kan udvikles, så dur det ikke i længden. Der er kommet SÅ meget fedt siden rent teknisk, som vi ikke kan have glæde af. Så det med ny brugerflade, det er ikke bare for udseendens og hyggens skyld smile.gif Jeg vil gerne kunne gøre nye ting her igen og opfylde brugernes ønsker, når der nogle gange er nogle. Det er længe siden jeg har kunnet det, andet end nye smileys og måske lidt ny struktur.

Det forstår jeg godt. Jeg gider bare ikke nulstilles, men det har alle nok forstået laugh.gif

Yes det har jeg stortgrin.gif - så du også mit svar til kk77? Det er også lige så meget til dig smile.gif
Her: http://morsverden.dk/debat/index.php?s=&am...t&p=4730291

+Quote Post
Lenka
indlæg Jul 8 2018, 18:33
Indlæg #26

hej hej

QUOTE(Lenka @ Jul 8 2018, 16:30) *
Jeg er ved at lave en kopi af det nye halvt fungerende forum, så jeg kan lege med det, uden at komme til at ødelægge den opgradering der trods alt virker. Det tager lige lidt tid. Så vil jeg kigge på om det ikke er muligt at overføre de nyeste indlæg herfra, da jeg kan se i databasen at de selve indlægsstrukturen ikke ser SÅ anderledes ud endda ... men jeg kan tage fejl, det er svært at se under overfladen af et kompleks system. Det tager lidt tid at lave kopierne og jeg skal nok luge ud og cykle en times tid senere, men det bliver spændende om den lille del kunne være muligt smile.gif

Nå, i forhold til de indlæg der, så var det overhovedet ikke så nemt, som det lige så ud til et kort øjeblik. Det jeg så i databasen var noget midlertidigt som led i den gamle opgradering, og ikke som indlæggene derinde er opbygget nu. Jeg kigger mere på det senere, om det er muligt på en anden måde, men ellers må det blive indlægsarkiv herinde og nye indlæg derinde.

+Quote Post
vbgitte
indlæg Jul 8 2018, 18:36
Indlæg #27

Jeg er her bare...

Member Nr: 775

QUOTE(Lenka @ Jul 8 2018, 19:33) *
QUOTE(Lenka @ Jul 8 2018, 16:30) *
Jeg er ved at lave en kopi af det nye halvt fungerende forum, så jeg kan lege med det, uden at komme til at ødelægge den opgradering der trods alt virker. Det tager lige lidt tid. Så vil jeg kigge på om det ikke er muligt at overføre de nyeste indlæg herfra, da jeg kan se i databasen at de selve indlægsstrukturen ikke ser SÅ anderledes ud endda ... men jeg kan tage fejl, det er svært at se under overfladen af et kompleks system. Det tager lidt tid at lave kopierne og jeg skal nok luge ud og cykle en times tid senere, men det bliver spændende om den lille del kunne være muligt smile.gif

Nå, i forhold til de indlæg der, så var det overhovedet ikke så nemt, som det lige så ud til et kort øjeblik. Det jeg så i databasen var noget midlertidigt som led i den gamle opgradering, og ikke som indlæggene derinde er opbygget nu. Jeg kigger mere på det senere, om det er muligt på en anden måde, men ellers må det blive indlægsarkiv herinde og nye indlæg derinde.

Det går nok altsammen.

+Quote Post
Isasmor
indlæg Jul 8 2018, 18:40
Indlæg #28

I en ombrydningstid

Medlem siden: 21-September 04
Bopæl: Fredericia
Member Nr: 382

Spændende at se, hvad det bliver til.

Jeg vil dog håbe, at fortroligheden ikke går tabt herinde. Move er mit fristed, hvor jeg kan skrive, hvad jeg mener og føler og samtidig være tryg ved det.

Jeg ved godt, at mange af os også er på Facebook, men det er bare slet ikke det samme, og der er mange ting, jeg under ingen omstændigheder ville skrive der, men godt ville kunne skrive i den fortrolighed, der er herinde.

+Quote Post
Rikkemmm
indlæg Jul 8 2018, 19:32
Indlæg #29

Medlem siden: 31-May 05
Bopæl: Hundige
Member Nr: 912

Spændende.

Jeg er med på den værste laugh.gif

+Quote Post
susle
indlæg Jul 8 2018, 19:52
Indlæg #30

Mor til to dejlige drenge

Medlem siden: 20-August 04
Bopæl: Nordfyn
Member Nr: 335

QUOTE(Isasmor @ Jul 8 2018, 18:40) *
Spændende at se, hvad det bliver til.

Jeg vil dog håbe, at fortroligheden ikke går tabt herinde. Move er mit fristed, hvor jeg kan skrive, hvad jeg mener og føler og samtidig være tryg ved det.

Jeg ved godt, at mange af os også er på Facebook, men det er bare slet ikke det samme, og der er mange ting, jeg under ingen omstændigheder ville skrive der, men godt ville kunne skrive i den fortrolighed, der er herinde.

ditto.gif

+Quote Post
susle
indlæg Jul 8 2018, 19:57
Indlæg #31

Mor til to dejlige drenge

Medlem siden: 20-August 04
Bopæl: Nordfyn
Member Nr: 335

Og så kom jeg til at tænke på, om alle de gamle indlæg forsvinder. Jeg bruger ind imellem MoVes 'arkiv' og søge-funktion til at gå tilbage i tiden, det kan være guldkorn eller gamle billeder i forbindelse med talen til konfirmationen, fødselsberetning eller de udfordringer, der har været undervejs i de sidste ca. 15 år. Det vil jeg nødig miste ellers vil jeg gerne have mulighed for at gemme, inden de evt. forsvinder.

+Quote Post
MarianneF
indlæg Jul 8 2018, 20:30
Indlæg #32

Fast forward

Medlem siden: 13-March 04
Bopæl: Amager
Member Nr: 188

Hvis folk gerne vil beholde deres indlægstal, og det kun kræver en mindre indsats, så lad dem endelig det.

Jeg vil bare gerne have, at det ikke er antallet af indlæg, der afgør graden af fortrolighed, når man ellers er nået over et vist niveau af indlæg og har et aktuelt engagement i sitet.

Jeg har gennem årene erkendt, at det ikke betyder ret meget for min lyst til fortrolighed, om folk har skrevet 5.000 eller 50.000 indlæg.

+Quote Post
Polly
indlæg Jul 8 2018, 20:39
Indlæg #33

Hverdagshvisker

Medlem siden: 19-February 07
Bopæl: Roskilde
Member Nr: 2.175

Jeg er med på det hele, og jeg tænker, at vi nok har godt af en rusketur. En eller anden fortrolighed de aktive i mellem er meget vigtigt for mig knus.gif

+Quote Post
svenne
indlæg Jul 8 2018, 20:47
Indlæg #34

Dr. Ananas i egen juice

Medlem siden: 28-October 04
Bopæl: Nær Roskilde
Member Nr: 435

QUOTE(susle @ Jul 8 2018, 20:57) *
Og så kom jeg til at tænke på, om alle de gamle indlæg forsvinder. Jeg bruger ind imellem MoVes 'arkiv' og søge-funktion til at gå tilbage i tiden, det kan være guldkorn eller gamle billeder i forbindelse med talen til konfirmationen, fødselsberetning eller de udfordringer, der har været undervejs i de sidste ca. 15 år. Det vil jeg nødig miste ellers vil jeg gerne have mulighed for at gemme, inden de evt. forsvinder.

Enig. Det andet er jeg ret ligeglad med.

+Quote Post
Lenka
indlæg Jul 8 2018, 20:48
Indlæg #35

hej hej

QUOTE(susle @ Jul 8 2018, 19:57) *

I værste tilfælde, dvs. hvis det ikke lykkedes mig at overføre indlæggene herfra, så vil jeg lade forummet her være som arkiv (flytter det nok et andet sted hen, men lader et link være inde på det nye move). Så vil man stadigkunne logge på og finde sine gamle indlæg herinde.

+Quote Post
Søs
indlæg Jul 8 2018, 21:13
Indlæg #36

Unmovable

Medlem siden: 16-July 06
Bopæl: På gården...
Member Nr: 1.741

Så længe, at vi ikke skal starte forfra med at arbejde os op i fortrolighed atter engang, så er jeg med på, at prøve noget nyt knus.gif

Bliver sølv og guldpakker i det nye?

+Quote Post
lonesew
indlæg Jul 8 2018, 21:29
Indlæg #37

- rådgiver

Medlem siden: 15-August 04
Bopæl: København K
Member Nr: 330

Jeg synes, det er helt fint at få rystet posen lidt smile.gif Og for mig betyder det ingenting, om jeg mister mit indmeldelsesnummer (som alligevel ikke er det oprindelige fra 2003 wink.gif ), antal indlæg osv.

+Quote Post
Laurie
indlæg Jul 8 2018, 21:47
Indlæg #38

Hjemme hos min mormor....

Medlem siden: 14-July 05
Bopæl: Kbh område - Firkløverland
Member Nr: 1.054

QUOTE(svenne @ Jul 8 2018, 21:47) *
QUOTE(susle @ Jul 8 2018, 20:57) *

Enig. Det andet er jeg ret ligeglad med.

Det tænker jeg også.
Bare et eksempel... for eks. kan man stå med spidskål, og ikke ane, hvad mans kal med det. Så kan man bare søge herinde og stole på, at opskrifterne er afprøvet. Det finder man ikke helt sikkert på Google.

Der tænker jeg... vi har en kæmpe viden herinde. Man kan søge på madopskrifter (kartofler, whatever) ligesom på juridiske problemer eller konfirmation, og læse sig til noget brugbart. Jeg ville være ked af det, hvis det fosvandt.

Personligt synes jeg ikke det er indlægsantal, der gør det for fortroligheder. At skrive mange indlæg kan også være et sp. om teknik. Og sende et knus.gif eller wub.gif alene, tæller ikke for et indlæg. Det har vi haft før... når nye medlemmer gerne ville opnå de magiske 25 indlæg.

Ang. de forskellige fora'er... ja, efterhånden er det ligegyldig for fortroligheden, om folk har skrevet 200 eller knap 2000 indlæg. Det er jo de samme, der læser.

Og jeg orker ikke lige, at sætte mig i det hele. Stoler på dig, Lenka. knus.gif

+Quote Post
Mb1
indlæg Jul 8 2018, 22:28
Indlæg #39

QUOTE(Mb1 @ Jul 8 2018, 17:42) *
QUOTE(Ziggemor @ Jul 8 2018, 17:39) *

Undskyld, det var ikke meningen at mit svar skulle lyde så hårdt. Du har ikke trådt mig over tæerne på nogen måde knus.gif

Ej, så havde jeg også glemt et “ikke” i første sætning, det har jeg sat ind nu knus.gif

+Quote Post
Julie_R
indlæg Jul 9 2018, 07:33
Indlæg #40

<3 <3

Medlem siden: 2-November 04
Bopæl: Amager
Member Nr: 456

Jeg tror som andre at der vil ryge for mange gamle på at vi bliver nulstillet, og/eller så ryger ALT aktivitet da først ind i netværkene og det ville jeg være ked af, jeg vil personligt gerne hjælpe med at bruge nogen af de nye fora i lavere fortrolighed (så længe de ikke er helt åbne) for at hjælpe med at lokke nye til, men det skal ikke være på bekostning af fortroligheden/anciniteten

Om du så sætter os alle på 10.000+ eller hvad der nu bliver højeste fortrolighed er jeg ligeglad med, det handler for mig ikke om indmeldelsesdato eller antal indlæg i detaljen, det handler om at beholde den fortrolighed der er bygget op ved at vi har givet noget af os selv igennem mange år og mange indlæg

+Quote Post

4 Pages V  < 1 2 3 4 >
Fast ReplyReply to this topicStart new topic
Se nye indlæg
2 medlem(mer), der læser denne tråd (2 gæster og 0 usynlige brugere)
0 Medlemmer:

Lo-Fi Version Klokken er nu: 17. July 2018 - 16:32