Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Turbo

ang. mænd på forum

Recommended Posts

Iøvrigt hvad angår IT-jura, må Lenka helt selv bestemme hvem der får lov til at være bruger.

Nej, det er ikke korrekt - og så alligevel.

Man må ikke udelukke på grund af køn, tro, politisk overbevisning eller seksuel observans som kriterie - man må godt begrænse hvad der er adgang til som almindeligt medlem til gengæld.

 

Så må vi sq ha' meldt frimurer-logen til ligestillingsministeren - der står i deres krav om optagelse at

 

  • Du skal være mand og fyldt 21 år
  • Du skal være døbt og kunne fremvise en dåbsattest
  • Du skal have et godt omdømme

(Frimurerlogens hjemmeside)

 

- det er da så hamrende diskriminerende - både vedr. køn, religion og almindelig omdømme.

 

Men det gør det jo ikke mindre ulovligt, bare fordi frimurerlogen gør det :)

 

Nej. Men jeg tror så heller ikke på at det ER ulovligt - Mors Verden er ikke en offentlig institution og Lenka må vel selv bestemme, hvem hun har lyst til at sælge sin vare til - eller ha' indenfor sine døre. Henvisningen var mere for at sandsynliggøre at det ikke er ulovligt - jeg tvivler på at en organisation som frimurerne ville slippe afsted med at handle ulovligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Aryn
Iøvrigt hvad angår IT-jura, må Lenka helt selv bestemme hvem der får lov til at være bruger.

Nej, det er ikke korrekt - og så alligevel.

Man må ikke udelukke på grund af køn, tro, politisk overbevisning eller seksuel observans som kriterie - man må godt begrænse hvad der er adgang til som almindeligt medlem til gengæld.

 

Internettet er ikke lovløst og skal overholde nøjagtigt de samme regler som hvis det var en café vi allesammen gik ind på - altså, hvis man ikke må afvis en person ved caféens indgang, må man heller ikke afvise personen på et forum - man kan til gengæld godt kræve medlemsskab, og have medlemsskabet værende eksklusivt, altså kun adgang mod "tilladelse" 8på et forum er dte ensbetydedde med Admin godkendelse af hver enkelt opretter) - man må dog stadig ikke afvise pga f.eks. køn.

 

Kære Alex.

 

 

Jeg synes du skal læse ligestillingsloven og persondataloven - så finder du ud af at der ikke er så meget for dig at komme efter ;)

 

Jeg kan fortælle, at der findes erhvervsfora på nettet kun for kvinder - mænd ingen adgang.

 

Ligstillingslovens § 2:

 

Stk. 3. Der foreligger indirekte forskelsbehandling, når en bestemmelse, et kriterium eller en praksis, der tilsyneladende er neutral, vil stille personer af det ene køn særlig ufordelagtigt i forhold til personer af det andet køn, medmindre den pågældende bestemmelse, betingelse eller praksis er objektivt begrundet i et legitimt formål og midlerne til at opfylde dette formål er hensigtsmæssige og nødvendige.

Share this post


Link to post
Share on other sites

personligt tror jeg godt Lenka kan droppe at lave et farsverden.dk forum... det bliver slet ikke så populært som mors verden når det er styret af en kvinde... mænd ved bedst hvad andre mænd syntes er sjovt, så hvis hun nu fandt sig en mand og overlod farsverden.dk til ham kunne det være, he he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×