Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Rikke71

Jeg får advarsels-meddelelse, når jeg logger på Move

Recommended Posts

Jeg får en advarsel, når jeg logger herind:

 

Advarsel: Der er noget galt her!

morsverden.dk indeholder indhold fra gotovikrabote.bee.pl, som er et websted, der er kendt for at distribuere malware. Din computer kan få en virus, hvis du besøger webstedet.

Google har registreret, at der muligvis installeres ondsindet software på din computer, hvis du fortsætter. Hvis du har besøgt webstedet før, eller hvis du har tillid til webstedet, er det muligt, at det for nylig er blevet angrebet af en hacker. Du bør ikke fortsætte. Du kan eventuelt prøve igen i morgen eller besøge et andet websted.

Vi har allerede meddelt gotovikrabote.bee.pl, at vi har fundet malware på webstedet. Du kan få flere oplysninger om de problemer, der blev fundet på gotovikrabote.bee.pl, ved at besøge Google Diagnosticeringssiden for Beskyttet browsing.

 

Jeg kan jo så vælge og fortsætte alligevel - eller simpelthen lade være med at gå på Move :hmm:

 

Andre der oplever det samme eller ved, hvad det er ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

AnneC skrev en tråd om det med et billede på.

 

Er det samme advarsel, som I får?

 

Jeg fik ikke noget :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min avast skrev også at den havde blokeret et eller andet fra en .pl adresse.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg fik den også, måtte kun klikke videre, hvis jeg forstod at det kunne skade min computer at fortsætte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnneC skrev en tråd om det med et billede på.

 

Er det samme advarsel, som I får?

 

Jeg fik ikke noget :P

Jeg får heller ikke besked.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, det har været skrevet før og jeg håbede det ville gå væk med sletning af en forrig spammers tråde (før den aggresive i morges), men nu vil jeg undersøge det nærmere med det samme, tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har indtil videre fundet ud af at selvom der ikke er noget der direkte kan angribe min server, så kan der evt. godt være noget der bliver givet videre gennem nogle spam-bots herinde, som andre evt. kan blive inficeret af. Har googlet på nogle løsninger, men skal lige nå nogle andre ting nu, så vender lige tilbage.

 

Jeg er også stadig i tvivl om hvordan det rent teknisk fungerer - hvornår får I advarslen? Er det direkte fra debatforsiden eller er det i nogle tråde?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Der er da ikke andet end bøvl med de polakkere :suk:

 

:-D

Nej - men I elsker os alligevel :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har indtil videre fundet ud af at selvom der ikke er noget der direkte kan angribe min server, så kan der evt. godt være noget der bliver givet videre gennem nogle spam-bots herinde, som andre evt. kan blive inficeret af. Har googlet på nogle løsninger, men skal lige nå nogle andre ting nu, så vender lige tilbage.

 

Jeg er også stadig i tvivl om hvordan det rent teknisk fungerer - hvornår får I advarslen? Er det direkte fra debatforsiden eller er det i nogle tråde?

 

Jeg får den ikke længere, men da jeg fik den var det, da jeg opdaterede listen over nye indlæg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har i øvrigt pt bannet at man kan blive registreret med en .pl adresse ... kan se en masse spam-medlemmer på den konto, men tvivler på at der reelt er nogen bruger herinde der kun har en polsk e-mail adresse at registrere sig med (så meget for at få hevet hele min polske familie hertil :peger:).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har indtil videre fundet ud af at selvom der ikke er noget der direkte kan angribe min server, så kan der evt. godt være noget der bliver givet videre gennem nogle spam-bots herinde, som andre evt. kan blive inficeret af. Har googlet på nogle løsninger, men skal lige nå nogle andre ting nu, så vender lige tilbage.

 

Jeg er også stadig i tvivl om hvordan det rent teknisk fungerer - hvornår får I advarslen? Er det direkte fra debatforsiden eller er det i nogle tråde?

 

Jeg får den ikke længere, men da jeg fik den var det, da jeg opdaterede listen over nye indlæg.

OK - tak. Forhåbentlig går problemet væk sammen med de polske spammere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har indtil videre fundet ud af at selvom der ikke er noget der direkte kan angribe min server, så kan der evt. godt være noget der bliver givet videre gennem nogle spam-bots herinde, som andre evt. kan blive inficeret af. Har googlet på nogle løsninger, men skal lige nå nogle andre ting nu, så vender lige tilbage.

 

Jeg er også stadig i tvivl om hvordan det rent teknisk fungerer - hvornår får I advarslen? Er det direkte fra debatforsiden eller er det i nogle tråde?

 

Jeg får den ikke længere, men da jeg fik den var det, da jeg opdaterede listen over nye indlæg.

OK - tak. Forhåbentlig går problemet væk sammen med de polske spammere.

Jeg fik den lige nu. :(

 

Jeg har Move som skrivebordsikon - når jeg klikker der, kommer jeg direkte til forsiden. Det er så når jeg klikker "nye indlæg", at advarslen kommer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har i øvrigt pt bannet at man kan blive registreret med en .pl adresse ... kan se en masse spam-medlemmer på den konto, men tvivler på at der reelt er nogen bruger herinde der kun har en polsk e-mail adresse at registrere sig med (så meget for at få hevet hele min polske familie hertil :peger:).

 

Kan man ikke i stedet banne polske IP-adresser?

 

Eller gøre så man kun kan registrere sig med en dansk IP - med de undtagelser der nu måtte være herinde?

Er der da IP adresser der er specielt polske eller danske? :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Der er da ikke andet end bøvl med de polakkere :suk:

 

:-D

Nej - men I elsker os alligevel :-D

Får heller ikke flere advarsler... men ja.. hvad skulle man uden jer!! :blowkiss:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har i øvrigt pt bannet at man kan blive registreret med en .pl adresse ... kan se en masse spam-medlemmer på den konto, men tvivler på at der reelt er nogen bruger herinde der kun har en polsk e-mail adresse at registrere sig med (så meget for at få hevet hele min polske familie hertil :peger:).

 

Kan man ikke i stedet banne polske IP-adresser?

 

Eller gøre så man kun kan registrere sig med en dansk IP - med de undtagelser der nu måtte være herinde?

Er der da IP adresser der er specielt polske eller danske? :hmm:

 

Hvad er det så for en mekanisme der er i spil, når man prøver at se programmer på en amerikansk hjemmeside og får at vide, at man kun har adgang fra en US IP-adresse :dunno:

En IP adresse er registreret til et bestemt sted. Men det er ikke sådan at jeg på forhånd kan banne alle adresser der ikke er danske - der er ikke noget system i hvilke IP'er der hører til hvilke steder, som fx med telefonnumre og sådan :)

 

(og det nytter som regel ikke at banne de allerede brugte IP'er, selvom jeg dog gør det en gang i mellem - det er nemlig som regel hele tiden nye der kommer i spil. Selv fra samme spammer er det gerne dynamiske IP'er)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan du så ikke banne selve brugernavnet WrilmRilia - han/hun/den er på spil igen her til morgen :gah:

 

Ellers er den eneste drastiske løsning jo at lukke for alle fora mindre end 25+ for en tid - og det vil nok være upopulært.

Eller ændre på rettighederne til at skrive og læse - altså at man skal være over 25+ for at kunne lave indlæg.

Altså, kun i en begrænset periode... :hmm:

Den IP blev skam bannet og den bruger slettet. EDIT: Troede jeg :lyver: Fik det åbenbart ikke gjort, gør jeg nu (kan se at det var den samme i morges).

 

Den kunne nu gøres mindre drastisk, ved bare at man ikke kan oprette sig for en stund og ej heller skrive anonymt ... jeg kan se at der har været en spammer på spil i morges også, men jeg giver det alligevel nogle dage og ser om problemet fortsætter ... det plejer ikke at blive ved med de voldsomme spammere.

 

Main issuet er stadig malware, som jeg lige skal finde ud af hvor kommer fra/ligger henne og forhindre fremover.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Main issuet er stadig malware, som jeg lige skal finde ud af hvor kommer fra/ligger henne og forhindre fremover.

Jeg har ikke fået den i dag :hmm: Første gang i flere dage :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Main issuet er stadig malware, som jeg lige skal finde ud af hvor kommer fra/ligger henne og forhindre fremover.

Jeg har ikke fået den i dag :hmm: Første gang i flere dage :)

Nu har jeg slettet den bruger der spammede - det troede jeg i øvrigt også jeg fik gjort igår, men enten havde jeg ikke, eller også var den hurtigt tilbage :doh: - fik også slettet omkring 1500 andre inaktive spamagtige brugernavne! :o

 

XXX for at det virker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×