Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Lenka

Quotes - kun den seneste eller alle?

Quote-funktionen  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Bare nysgerrig ... jeg har før været på andet forum, hvor det var indstillet til at kun det det seneste indlæg bliver quoted når man quoter, men der var det jo så nogle gange upraktisk. Tilgengæld slap man for de megalange quotes der nogle gange kan forekomme når man quoter quotes i quotes i quotes.

 

Der er fordele og ulemper.

 

Det skal lige siges at det ikke vil have nogen indvirkning på ignore-funktion (som i går blev misforstået for at vise blanke indlæg når en der ignorerede en anden quotede noget en tredje quotede ... eller whatever ... fejl 40). Så det er udelukkende af hensyn til de lange quotes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er så upraktisk med enkelt-quotes! Det giver ofte indlæg uden mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som det er nu, det andet er forvirrende. Jeg har set det andre steder, og jeg bryder mig ikke om det.

 

Ofte er det jo flere i samme quote, som man svarer, og så giver det bedre mening, at man kan se det hele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er så upraktisk med enkelt-quotes! Det giver ofte indlæg uden mening.

Enig.

 

Jeg foretrækker, at alle quotes kommer med, men opfordrer stadig til, at man selv trimmer, så det uvæsentlige ikke tages med. Samtidig indrømmer jeg, at jeg sløser en del med det, fordi det er lidt besværligt, hvis man er på fra mobilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvis man godt må hælde ønsker oveni, ville det være rart hvis det blev nemmere at redigere i quotes ved at indlejringen blev vist tydeligere, fx med indrykning af venstremargen for hver qoute-kode og udrykning igen for hver /quote. Og hvis stamdata (navn og dato), automatisk fik et linieskift og indrykning på samme måde. Det kan vises på den måde i indlæggene, hvor quotes er fint indlejret - måske kan vises på samme måde i editoren?

(ellerbedst var selvfølgelig edit i preview - wysiwyg)

Det ville være skønt! :)

 

Det er især det der med at skulle vikle quotes i quotes i quotes ud og sørge for, at det stadig er de rigtige navne, der står ved de enkelte quotes (og at de alle har både start- og slut-tag), som gør det besværligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er så upraktisk med enkelt-quotes! Det giver ofte indlæg uden mening.

Enig.

 

Jeg foretrækker, at alle quotes kommer med, men opfordrer stadig til, at man selv trimmer, så det uvæsentlige ikke tages med. Samtidig indrømmer jeg, at jeg sløser en del med det, fordi det er lidt besværligt, hvis man er på fra mobilen.

Jeg er også meget på res mobil, da jeg ikke har en bærbar for tiden.

Men synes også det er svært normalt fra bærbar, for hvor meget skal man lige slette i det der foroven hvor de forskellige har skrevet, jeg får altid enten slettet for lidt eller for meget,og det giver enten kodeproblemer eller indlæg der ser besynderlige ud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er så upraktisk med enkelt-quotes! Det giver ofte indlæg uden mening.

Enig.

 

Jeg foretrækker, at alle quotes kommer med, men opfordrer stadig til, at man selv trimmer, så det uvæsentlige ikke tages med. Samtidig indrømmer jeg, at jeg sløser en del med det, fordi det er lidt besværligt, hvis man er på fra mobilen.

 

Jeg er helt enig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stemte forkert, ville stemme, som nu. Men kan man lave en "quote last comment" mulighed, så kunneman selv vælge.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvis man godt må hælde ønsker oveni, ville det være rart hvis det blev nemmere at redigere i quotes ved at indlejringen blev vist tydeligere, fx med indrykning af venstremargen for hver qoute-kode og udrykning igen for hver /quote. Og hvis stamdata (navn og dato), automatisk fik et linieskift og indrykning på samme måde. Det kan vises på den måde i indlæggene, hvor quotes er fint indlejret - måske kan vises på samme måde i editoren?

(ellerbedst var selvfølgelig edit i preview - wysiwyg)

Det ville være skønt! :)

 

Det er især det der med at skulle vikle quotes i quotes i quotes ud og sørge for, at det stadig er de rigtige navne, der står ved de enkelte quotes (og at de alle har både start- og slut-tag), som gør det besværligt.

Især fra telefonen :fear:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hverken eller og jeg er ikke ligeglad... var det er godt svar :-D

 

Jeg synes at det i nogle tilfælde kan være bedst at det bare er seneste (et) indlæg der bliver quotet, men i andre debatter kan det være rart at have flere dele af samtalen med.

 

Jeg bruger selv lidt tid på at sortere og slette nogle af indlæggene midt i en quote, hvis det kun er noget af det der passer i sammenhængen med det jeg svarer på.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stemte forkert, ville stemme, som nu. Men kan man lave en "quote last comment" mulighed, så kunneman selv vælge.

 

Se, dét var en god idé :thumbsup: Det stemmer jeg også :lol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stemte forkert, ville stemme, som nu. Men kan man lave en "quote last comment" mulighed, så kunneman selv vælge.

 

Se, dét var en god idé :thumbsup: Det stemmer jeg også :lol:

Jo men øhm :lol: JEG kan jo godt finde ud af at slette i qoutes, men det er irriterende at andre ikke gør :whistle: I hvert fald i nogle tråde og nogle indlæg - de bliver nogle gange så lange at jeg ikke får læst det hele fordi der skal scrolles så meget. Og det er selvfølgelig mit eget problem, men mulighed for at vælge gør nok ikke den store forskel. Så skal der nok snarere som standard være valgt enkelt-qoute, men med mulighed for at vælge flere.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vil lige pointere at alt andet end "hurtig klik på en knap"-løsning pt ryger på todolisten, til når jeg er færdig med ignore og rating ... og dernæst stadig opgradering af software inkl alle de ændringer der er blevet tilføjet vores forum, som skal kunne følge med ... den røg nemlig lige bagved til fordel for førstnævnte. Mange af tingene bliver også lettere at indføre i en ny version af software, da der også er support på den og det er den der også bliver udviklet på.

 

Jeg ved faktisk ikke hvordan det ser ud som standard quote-mulighed i version 3 af forum? Kunne jo være at der var et hack der gav mulighed for wysiwyg.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er så upraktisk med enkelt-quotes! Det giver ofte indlæg uden mening.

Enig.

 

Jeg foretrækker, at alle quotes kommer med, men opfordrer stadig til, at man selv trimmer, så det uvæsentlige ikke tages med. Samtidig indrømmer jeg, at jeg sløser en del med det, fordi det er lidt besværligt, hvis man er på fra mobilen.

 

Jeg er helt enig.

 

:ditto:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at I er imponerende meget ligeligt fordelt! Hvordan rammer I så præcist en 50-50 fordeling af meninger? :praise:

 

Splittelse som er en splittet move-ejer værdig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg foretrækker at muligheden for at få det hele med er der, men det kræver også at folk så får slettet alt hvad der ikke er relevant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er ligeglad.

 

Jeg kommer på flere forumer hvor det gøres på forskellig måde, og begge dele fungerer fint for mig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er så upraktisk med enkelt-quotes! Det giver ofte indlæg uden mening.

Enig.

 

Jeg foretrækker, at alle quotes kommer med, men opfordrer stadig til, at man selv trimmer, så det uvæsentlige ikke tages med. Samtidig indrømmer jeg, at jeg sløser en del med det, fordi det er lidt besværligt, hvis man er på fra mobilen.

Enig med jer to :ja:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg ønsker så stor mulighed for, at kunne gøre hvad jeg selv vil med mine indlæg. Så ikke noget med at fjerne muligheden, for at lave lange quotes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er fint som det er.

Men det ville være rart at man tit skar lidt ned på alle qoutes... Synes tråde bliver uoverskuelige når der er for mange quotes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis det ikke har betydning for ignore-delen, er jeg egentligt lidt ligeglad. Der er fordele og ulemper ved begge dele, synes jeg. På den ene side er det sommetider forvirrende med de lange quotes, som også kan blive kludrede... Men andre gange er de praktiske nok. Skal jeg vælge, hælder jeg nok mest til seneste quote kun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×