Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Lenka

Donationer - #383 feb 2024

Recommended Posts

Riget fattes penge igen. Der var nok til at dække decembers udgifter, men fra januar mangler der penge til serverne - lige knap 600 kr /mdr. Så det ville være dejligt om man ville spæde lidt til igen :penge: :blowkiss:  

Derudover står forumsoftwaren til at fornys, den udløber om 3 dage. Det er ikke strengt nødvendigt at forny licensen med det samme, men det ville være en god ide på sigt, da jeg ikke vil kunne lave de løbende opdateringer uden licens og ej heller modtage support. Licensen koster $75 årligt (EDIT: Det er pr halvår, ikke årligt). 

Brug donationsknappen på siden eller overfør til 41604224 på mobilepay.

Takker på forhånd for alle bidrag, så vi fortsat kan køre move :blowkiss: Derudover er jeg blevet mere og mere stemt mod at få indført delvis betaling igen på sigt, så udgifterne løbende kan dækkes ind "af sig selv" igen, men det vil sandsynligvis først være når vi er godt ind i året - vi taler om op til omkring 6 mdr, når jeg har haft god tid til at overveje hvordan og hvorledes og tid til at udføre det :) 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke, at du skal "gå tiggergang" hver gang noget skal betales. Så hellere et abonnement, som før. I mit hovede havde jeg lige betalt et års guld-abonnement, men jeg tager garanteret fejl.

Hvad skal der til, for at det render rundt? 100 i kvartalet?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, krusedulle said:

Syntes det er dejligt move er betalingsfrit og vi bare overfører efter behov :elsker:

Jeg har det faktisk omvendt. Jeg vil hellere betale et fast beløb og vide, at jeg har betalt for den service,som jeg får. Det føles bedre end at gå og være usikker på, om det nu løber rundt og om jeg har ydet et passende bidrag. Men jeg er også kontrolfreak, når det kommer til økonomi :peger: :ups: 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Pia.D said:

Hvor finder man donationsknappen? 

Den findes på forsiden ude i højre side, hvis du scroller lidt ned. På mobilen er det vist helt nederst når du scroller ned på forsiden. Den kører så gennem paypal. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, vbgitte said:

Hvad skal der til, for at det render rundt? 100 i kvartalet?

Ja, det var ca. hvad det kostede før som abonnement, og det løb fint rundt :ja: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, baNana said:

Jeg har det faktisk omvendt. Jeg vil hellere betale et fast beløb og vide, at jeg har betalt for den service,som jeg får. Det føles bedre end at gå og være usikker på, om det nu løber rundt og om jeg har ydet et passende bidrag. Men jeg er også kontrolfreak, når det kommer til økonomi :peger: :ups: 

Sådan har jeg det også lidt. For er det nok at sende en tyver i ny og næ, eller skal vi op på 50? 100? Pr. Moveinde? Jeg vil ikke virke nærrig ved at sende en tyver, men har omvendt heller ikke til at sende 100 kr hver mdr. Måske jeg bare skal regne på hvad sølvmedlemskab kostede pr mdr :ide: :lolskilt:

Men jeg kan også sagtens se det fine i at der kommer nye og gamle ind. Selvom man skal til at tænke fortrolighed anderledes, hvor man i princippet kunne have en vis form for fortrolighed/ikke-googlebar åbenhed før

:angeldevil:

 

PS! 300 krs medlemskab er 25 kr. Pr mdr ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Og naturligvis skal du have dækket omkostninger og gerne have en buffer stående, Lenka :knus: tak for dit arbejde med siden :blowkiss:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er også glad for nye medlemmer, men det behøver jo ikke at være helt så meget af move der kræver betaling, som før. Det er den slags tanker jeg gør mig og også hvad det er man betaler for, som jeg vil være klar med (læs: jeg vil ikke være nogens konfliktløsermor ... ). Jeg tror at jeg har fået fint input til det ene og det andet efterhånden, men det kan være at jeg spørger lufter tankerne igen, når jeg har brug for mere input :thumbsup: (og har tid til at bearbejde det og beslutte og implementere). 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Dykker said:

Sådan har jeg det også lidt. For er det nok at sende en tyver i ny og næ, eller skal vi op på 50? 100? Pr. Moveinde? Jeg vil ikke virke nærrig ved at sende en tyver, men har omvendt heller ikke til at sende 100 kr hver mdr. Måske jeg bare skal regne på hvad sølvmedlemskab kostede pr mdr :ide: :lolskilt:

Men jeg kan også sagtens se det fine i at der kommer nye og gamle ind. Selvom man skal til at tænke fortrolighed anderledes, hvor man i princippet kunne have en vis form for fortrolighed/ikke-googlebar åbenhed før

:angeldevil:

 

PS! 300 krs medlemskab er 25 kr. Pr mdr ;)

Jeg har det på samme måde. Mit problem er at jeg synes at jeg er nærig hvis jeg sender 25 kr. Men jeg svømmer altså ikke i penge med en arbejdsløs mand. 

Tak for udregning, @Dykker :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Dykker said:

Og naturligvis skal du have dækket omkostninger og gerne have en buffer stående, Lenka :knus: tak for dit arbejde med siden :blowkiss:

Ja helt bestemt. Jeg tror bare jeg skal tage mig sammen og nøjes med at sende 25 kr om måneden :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, krusedulle said:

Men hvis man betaler for et produkt via et lukket forrum (betalingsform) så forventer man(jeg) også at man får noget for pengene så som en netværksejer der er synlig og som har nosser nok til at gå i mellem i konflikter og som ikke gør forskel på medlemmerne . Så hvis du ikke orker den del, så er det vel bedre at det er åbent som nu og folk bidrager i det omfang de kan/vil. 

Netop derfor må jeg jo være klar på at afgrænse og definere det produkt man betaler for. Som fx et forum der teknisk set kører, eller måske er det bare muligheden for at oprette og deltage i egne netværk. Der er ingen krav om eller en definition på at et produkt nødvendigvis skal omfatte en mor med nosser ;) For så må man da hellere lægge sine penge et andet sted, hvis det er DET der er vigtigt. Jeg regner med at medlemmerne medbringer deres egne nosser. Et produkt skal bare defineres, så man ikke får forventinger der ikke kan indfries ved betaling.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, krusedulle said:

Men hvis man betaler for et produkt via et lukket forrum (betalingsform) så forventer man(jeg) også at man får noget for pengene så som en netværksejer der er synlig og som har nosser nok til at gå i mellem i konflikter og som ikke gør forskel på medlemmerne . Så hvis du ikke orker den del, så er det vel bedre at det er åbent som nu og folk bidrager i det omfang de kan/vil. 

Efterhånden ved jeg, at det koster en del penge (og ikke mindst tid) at have et forum. Jeg forventer omvendt ikke en "Mor" der skal klare konflikterne. Guderne skal vide, det var dræbende censur på bryllupsklar, så den del vil jeg omvendt faktisk helst være foruden. 

Når jeg betaler for move, betaler jeg for den fortsatte mulighed for at have denne platform

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Lenka said:

Jeg er også glad for nye medlemmer, men det behøver jo ikke at være helt så meget af move der kræver betaling, som før. Det er den slags tanker jeg gør mig og også hvad det er man betaler for, som jeg vil være klar med (læs: jeg vil ikke være nogens konfliktløsermor ... ). Jeg tror at jeg har fået fint input til det ene og det andet efterhånden, men det kan være at jeg spørger lufter tankerne igen, når jeg har brug for mere input :thumbsup: (og har tid til at bearbejde det og beslutte og implementere). 

Er der ikke efterhånden så meget selvjustits, at det ikke er nødvendigt at lave konfliktløsning?

Og er det ikke et så selvkørende forum, at det har fundet sin form? Jeg spørger bare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kan se jeg overførte 100 kr (bare så vi afmystificerer beløbene) i begyndelsen af oktober. Der kørte jeg stadig på et aktivt Moveguldmedlemskab, men jeg synes faktisk jeg følte mig cheap, hvis jeg ikke smed i kassen, da de frivillige donationer blev indført. Move guld for et år kostede i omegnen af 400 kr for et år - så jeg smider gerne 100 kr igen for et nyt kvartal. Det må vel være det der skal til.

Men jeg vil gerne opponere imod at der bliver en konsensus om, at man smider penge i når man kan - og kører på frihjul hvis man aldrig kan. Jeg betaler gerne for alle de mange omkostninger der er ved at drive Move og jeg betaler lige så glad for Lenkas tid. Men det bliver altså noget uldent og uigennemsigtigt for mig, hvis skal skal financiere andres brug af Move. Det er ikke lige indenfor rammerne af hvad jeg synes jeg vil støtte.

Hvis ikke Lenka indfører abonnement (og jeg kan forstå det også handler om udgifterne til betalingsmodulet), så vil jeg overføre hvad der svarer til guld årligt - men mangler der stadig penge, så må andre også til lommerne, for så er der noget der ikke hænger sammen (også frataget at der er 6 nye der ikke betaler).

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er ligeglad hvilken model der er, men tænker ikke at det kan være så svært at smide en 75/100 kr i bøssen hvert kvartal. At nogen så smider mindre af forskellige årsager, gider jeg virkelig ikke tænke over, medmindre det selvfølgelig bliver et økonomisk problem for Lenka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Anette said:

Jeg kan se jeg overførte 100 kr (bare så vi afmystificerer beløbene) i begyndelsen af oktober. Der kørte jeg stadig på et aktivt Moveguldmedlemskab, men jeg synes faktisk jeg følte mig cheap, hvis jeg ikke smed i kassen, da de frivillige donationer blev indført. Move guld for et år kostede i omegnen af 400 kr for et år - så jeg smider gerne 100 kr igen for et nyt kvartal. Det må vel være det der skal til.

Men jeg vil gerne opponere imod at der bliver en konsensus om, at man smider penge i når man kan - og kører på frihjul hvis man aldrig kan. Jeg betaler gerne for alle de mange omkostninger der er ved at drive Move og jeg betaler lige så glad for Lenkas tid. Men det bliver altså noget uldent og uigennemsigtigt for mig, hvis skal skal financiere andres brug af Move. Det er ikke lige indenfor rammerne af hvad jeg synes jeg vil støtte.

Hvis ikke Lenka indfører abonnement (og jeg kan forstå det også handler om udgifterne til betalingsmodulet), så vil jeg overføre hvad der svarer til guld årligt - men mangler der stadig penge, så må andre også til lommerne, for så er der noget der ikke hænger sammen (også frataget at der er 6 nye der ikke betaler).

Enig. Det var også lidt den følelse jeg havde. Jeg betaler gerne, fordi jeg bruger det og gerne vil opretholde forum og betale for lenkas tid, men jeg har ikke pengene (eller lysten) til at betale for at andre eventuelt er med på en free rider. Og det kan jo være svært at gennemskue, om andre reelt er free riders, når det er på frivillighedens basis, vi finansierer festen 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, baNana said:

Jeg har det faktisk omvendt. Jeg vil hellere betale et fast beløb og vide, at jeg har betalt for den service,som jeg får. Det føles bedre end at gå og være usikker på, om det nu løber rundt og om jeg har ydet et passende bidrag. Men jeg er også kontrolfreak, når det kommer til økonomi :peger: :ups: 

Sådan har jeg det også. Jeg valgte at overføre et beløb svarende til hvad et års sølvmedlemskab plejede at koste (dvs 300 kr i august), men hver gang der kommer en påmindelse overvejer jeg om det nu er nok - hvis flere ikke betaler skal der jo noget til for at det løber rundt.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ser til min skræk at jeg har overset denne tråd. Har heller ikke været så meget på og gør det nok heller ikke imens jeg læser HD i fritiden. 

Men Lenka, har lige overført til din MobilePay.

Godt nytår 🎉🍾🤗

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×