Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Jætten

Tips til nye brugere

Recommended Posts

Hej. 

Jeg roder rundt herinde og forsøger at danne mig et overblik over forummet, dets underfora og opbygning.

Jeg fandt ud af at man kan få en væsentlig "renere" visning ved at fjerne visning af signaturer. Så er det markant hurtigere at læse en tråd, når man ikke skal scrolle forbi de samme fotos og citater gang på gang. Det gøres under kontoindstillinger →signatur.

Post gerne, hvis I har flere tips. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Under "se nye indlæg" har jeg i øvrigt ikke rettigheder til at ændre visning. Hvordan får jeg det? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En fremhævet tråd hævder at salgstråde slettes efter en måned - er det bare et levende fra gamle tider?

 

Tror jeg skal omdøbe til Jættens spørgetråd :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemet er lidt, at det her set up er helt nyt, så vi andre er ikke stort bedre stillede ud i det tekniske :peger:

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har udfordring med at indsætte tidslinier eller hvad de nu kaldes i signaturen. Kan se, at flere har flere. Jeg har forsøgt mig med to, men det passer ikke med guideline. Hvor finder jeg denne guideline?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Jætten said:

Og hvordan reagerer man på et opslag? Altså liker det?

Hos os andre er der i højre hjørne af indlægget et hjerte. Der kan man vælge griner, trist eller elsker-smileys.

Ved dog, at der var problemer med det hos nogle brugere, da vi skiftede for nylig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Jætten said:

Og hvordan reagerer man på et opslag? Altså liker det?

Like er bare at trykke på hjertet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Jætten said:

Hvor finder jeg det?

I nederste højre hjørne i opslaget. Hos mig er det blå/sort. Der kommer så et notis til den du liker om, at der er kommet en reaktion. Selv skal jeg vænne mig til, at det kan være et hjerte, som er svaret :-) Men dejligt. Det har man jo vænnet sig til fra Facebook og nogle gange manglet på BX.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Jætten said:

fc2d89107c29be81b8f4859bd59dc025.jpg

Leder stadig efter hjertet...

Du må nok prikke til Lenka og se om hun kan hjælpe med det.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, svenne said:

Måske man først kan efter 25 indlæg :hmm:

Præcis hvad jeg tænkte. Er der vist lige om lidt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kunne være fedt om i nye finder ud af at sætte en underskrift ind (hvis i kan)  - det behøver ikke være med billede og fylde men fx bare evt navn (hvis man ønsker) og børns køn og alder. Det gør det bare lidt mere personligt :ja: 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Jætten said:

fc2d89107c29be81b8f4859bd59dc025.jpg

Leder stadig efter hjertet...

Måske du har fjernet det i din visning? Jeg kan godt se at det mangler hos dig. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Jætten said:

Præcis hvad jeg tænkte. Er der vist lige om lidt.

Nu har du 25 indlæg, kan du så nu?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, Pia.D said:

Det kunne være fedt om i nye finder ud af at sætte en underskrift ind (hvis i kan)  - det behøver ikke være med billede og fylde men fx bare evt navn (hvis man ønsker) og børns køn og alder. Det gør det bare lidt mere personligt :ja: 

Jeg ville tilføje tidslinje med en drage med datterens fødselsdag og en med bryllupsdags nedtælling, men kunne ikke få lov. Så ser på det igen en af dagene. Jeg skal også sætte et profilbillede ind, men tænker ikke et portræt men noget der er genkendeligt med mig.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Jætten said:

Under "se nye indlæg" har jeg i øvrigt ikke rettigheder til at ændre visning. Hvordan får jeg det? :)

Er det fordi du mangler denne her bjælke, eller får du en fejl når du forsøger at skifte?

823161779_Screenshot2018-11-20at07_10_08.thumb.png.19c487892d1c3db9882d5f8b3039bc09.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Jætten said:

Hej. 

Jeg roder rundt herinde og forsøger at danne mig et overblik over forummet, dets underfora og opbygning.

Jeg fandt ud af at man kan få en væsentlig "renere" visning ved at fjerne visning af signaturer. Så er det markant hurtigere at læse en tråd, når man ikke skal scrolle forbi de samme fotos og citater gang på gang. Det gøres under kontoindstillinger →signatur.

Post gerne, hvis I har flere tips. :)

Jeg synes egentlig det er rart med signaturerne. Som I nok begynder at få en fornemmelse af jo mere I kommer ind i MoVe, vil I sikkert også opdage, at det er et forum, hvor vi "kender" hinanden og følger med i hinandens liv på godt og ondt. Det er mere end et forum, hvor man lige pingponger lidt og taler om mad og kreasysler og deslige - og der er vist ikke nogen på MoVe,  der ikke ved, hvem de andre medlemmer og deres børn er (altså indenfor rimelighedens grænser, nogle er anonyme irl, men vi ved hvem de er på MoVe). For mig hjælper folks signaturer mig med at identificere dem og deres børn. Jeg behøver ikke længere at tænke nærmere over, hvem Lenkas børn er, hvor gamle de er eller hvad de interesserer sig for. De her ting kan nye medlemmer naturligvis ikke vide og der kan det være en god hjælp med signaturerne. Jeg er selv en af de relativt nye herinde (blev vist medlem i 2009 :peger: ) og jeg kan selv huske, at det var vildt forvirrende i starten. Folk havde tydeligvis opbygget en masse internt, både viden, kendskab, kultur og humor. Men med tiden og tålmodighed, så er man lige pludselig en naturlig del af det og kan ikke leve uden MoVe og vi vil selvfølgelig gøre alt vi kan for at få jer ind i varmen og at I skal føle jer velkomne :knus:

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×