Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
candyfloss

Et ønske til en valgmulighed :)

Recommended Posts

Jeg synes det er megafedt med featuren, at man kan like hinandens indlæg. 

Jeg ønsker mig én eller to til :) 

Fx. :huh: eller :shock: 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kan sagtens arrangeres! Lidt i tvivl om jeg skal sætte dem begge på eller bare den ene. Vil i hvert fald gerne sætte :shock: på.

Det er man velkommen til at have en mening om - sætter det nok på senere i dag eller i morgen. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Og jeg savner at kunne se hvor lang en tråd er når man ser den i oversigten (før kunne man se antal sider, men antal indlæg er også fint)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Winnie said:

Og jeg savner at kunne se hvor lang en tråd er når man ser den i oversigten (før kunne man se antal sider, men antal indlæg er også fint)

Ja, det er så ikke noget jeg kan klikke på en knap og ændre på ^_^ 

EDIT: Efter at have set Frejsens svar, kom jeg også i tanke om at det kan man jo allerede med antal indlæg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Winnie said:

Og jeg savner at kunne se hvor lang en tråd er når man ser den i oversigten (før kunne man se antal sider, men antal indlæg er også fint)

I min opsætning kan jeg godt se, hvor mange indlæg en tråd har

Eller er det noget andet, du mener?

Screenshot_20190525-065547.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg bruger PC. På det der er min forside, kan jeg se sideantal. Men når jeg trykker se nye indlæg, kan jeg ikke

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Winnie said:

Jeg bruger PC. På det der er min forside, kan jeg se sideantal. Men når jeg trykker se nye indlæg, kan jeg ikke

Ok. Men var det ikke også tidligere sådan, at man selv kunne vælge, hvor mange indlæg man ville have vist på een side? Og at selve sideantallet ikke nødvendigvis fortalte om mængden af indlæg?

Anyway, jeg kan ikke lige huske, hvordan det ser ud nu, når jeg bruger PC istedet for telefonen

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Winnie said:

Jeg bruger PC. På det der er min forside, kan jeg se sideantal. Men når jeg trykker se nye indlæg, kan jeg ikke

Jeg er også på PC. Og kan se antal indlæg i tråde i "se nye indlæg". Ved taleboblen. Der findes ingen muligheder for at se antal sider. 

 

Screenshot 2019-05-25 at 07.09.01.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, krusedulle said:

Hvad skal du bruge den første smiley til ? , i hvilke situationer 

Ja, godt spørgsmål.. Ved godt den let kan opfattes lidt negativt. Det kunne også være denne :( Synes bare, at den triste er “for trist” til nogle sammenhænge. Fx hvis du skrev: “Æv! Min bil er brudt sammen” så er det lidt :( og ikke direkte den der viser et grædende ansigt. 

Men :huh: er lidt svær, så måske hellere:

:shock: og :( 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes godt begge smileyer kan have sin berettigelse. Det kommer nok an på hvad man “læser” som reaktion på dem 

den første: :huh: - underligt/mærkeligt, uforstående

den anden: :shock: - chokeret, overrasket

sådan aflæser jeg dem nok :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg mangler meget et knus - det er tit man bare vil give et knus uden at vide hvad man lige ellers skal skrive eller overskuddet ikke er der, så kunne det være fedt lige at give et knuselike :knus: eller :kram: 

  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke altid man kommer til sidste læste i en tråd. Flere gange har jeg oplevet, at jeg måtte scrolle op, for at se indlæg, som ikke kom frem da jeg kom ind i tråden. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at :( og :cwy: dækker over forskellige grader af den samme følelse. Ved godt at :cwy: er meget stærkere end :( men omvendt, så vil jeg hellere repræsentere forskellige følelser end grader af forskellige følelser. Ligesom der kun er en like-hjerte-smiley, men vi kunne vel også være flere grader af like/love. Men hvis synes at :( skal tilføjes kan jeg godt gøre det. Indtil videre starter jeg med :shock: 

Og er :knus: og :kram: ikke noget man hellere vil skrive? Jeg ville synes at det var en trist, hvis et sårbart indlæg der trængte til knus, ville stå uden besvarelser, fordi alle valgte at klikke på en knus-knap i stedet. Tråden bliver jo heller ikke hevet op, hvis man blot trykker på en reaktions-knap frem for at besvare, og kan hurtig forsvinde ubemærket.

  • Like 4
  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det behøver desuden ikke at være smileys - oprindeligt var der disse, hvor jeg har disabled de to af dem (thanks og confused).

 

Screenshot 2019-05-26 at 07.41.46.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, har tilføjet :shock: men den ser ikke så pæn ud. Ikonet burde nok netop være i et andet (større) format end selve smilien, for den ser noget gnidret ud lige pt.

  • Shock 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tester lige en anden en ... 

Kan lige lade dem begge stå og så kan man stemme med den man bedst kan lide :P Og så fjerner jeg den ene igen senere, så der kun er en. 

Men ellers skal jeg bare lige finde enten den anden shock-smiley i mindst 100x100 pixels, eller måske få sat et sort omrids på den nye, så den matcher looket på de andre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Lenka said:

Jeg synes at :( og :cwy: dækker over forskellige grader af den samme følelse. Ved godt at :cwy: er meget stærkere end :( men omvendt, så vil jeg hellere repræsentere forskellige følelser end grader af forskellige følelser. Ligesom der kun er en like-hjerte-smiley, men vi kunne vel også være flere grader af like/love. Men hvis synes at :( skal tilføjes kan jeg godt gøre det. Indtil videre starter jeg med :shock: 

Og er :knus: og :kram: ikke noget man hellere vil skrive? Jeg ville synes at det var en trist, hvis et sårbart indlæg der trængte til knus, ville stå uden besvarelser, fordi alle valgte at klikke på en knus-knap i stedet. Tråden bliver jo heller ikke hevet op, hvis man blot trykker på en reaktions-knap frem for at besvare, og kan hurtig forsvinde ubemærket.

Jeg synes :( er mindre stærk end den anden, som jeg ofte synes er lige trist nok :)

Og jeg er enig i, at :knus: og :kram: bør være noget man aktivt besvarer tråden med.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg mangler en neutral Thumbsup eller hjerte, som der var før. Jeg synes ikke, de nye muligheder fungerer til dette.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Dykker said:

Jeg mangler en neutral Thumbsup eller hjerte, som der var før. Jeg synes ikke, de nye muligheder fungerer til dette.

ahhh... kan se, hjertet stadig er der - kunne blot ikke få det til at fungere før

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MarianneF said:

Lenka, kunne du overveje alligevel at lægge en :knus: knap ind?

Jeg synes at der fx i eksamenstråden er mange indlæg med en sårbarhed, jeg gerne ville anerkende med mere end et “like”, men det er samtidig en række af enkeltindlæg i en hel tråd, så det kan fylde meget at alle lægger et nyt svarindlæg med en enkelt smiley?

Jeg håber at der stadig vil komme masser af :kram: som indlæg, når det trænges.

Hvad med at der blev lavet et rødt hjerte som love og en mere almindelig thumbs som like, hvis man gerne vil differentiere? Er love ikke sådan en OK dække over hvad man ville sige med et kram? (og det ville passe bedre som ikon - det der kram fylder så meget i bredden, så det ville ende med at være lille og gnidret, da ikonerne får samme bredde)

Og hvis jeg tilføjer den, så skal jeg nok tilføje :( også, så passer det med to gradueringer af både de gode og de dårlige følelser (så er jeg heller ikke følelsesist). 

Ville det være et tilfredsstillende udfald? 

  • Like 3
  • Love 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×