Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Lenka

Serverskifte inden året er omme - 28. december kl 10-? FLYTTET

Recommended Posts

Jeg har nu undersøgt muligheden for ny server, der både kan være billigere, nemmere at vedligeholde (en cloud løsning) og også holde opdateret, så vi ikke er ude i at jeg ikke kan opgradere forum, fordi server software ikke understøtter det nyeste. 

Jeg har fundet en løsning, som jeg tror vil fungere :thumbsup: Først tester jeg dog med mine andre (ikke aktive) hjemmesider, og når jeg ved at det fungerer, så flytter jeg også morsverden. 

Jeg tester nok i november og flytter dermed først i december, og jeg skal nok advare i god tid inden. Der vil jo nok være noget nedetid, men forhåbentlig ikke mere end nogle timer / en halv dag.

• Like 21

Jeg har nu testet en flytning af morsverden til den nye server - og det ser ud til at fungere! Hurra! Har dog ikke testet det hele helt igennem, men regner med at en flytning kan nås inden nytår.

Dato for serverflyt:

Satser på d. 28. december - nærmere klokkeslet og varighed følger! 
(da jeg stadig mangler nogle tests, men når ikke mere inden jeg skal afsted på lidt juleferie nu :jul: )

Morsverden kommer til at være nede, men forhåbentlig ikke mere end et par timer.

Det hele kommer indtil videre til at se ud som det plejer, og engang i starten af det nye år vil jeg forsøge mig med en test-opgradering, så vi kan komme ud af 10'ernes model.

• Like 14
  • Love 6

Tak. Jeg satser på at det bliver formiddag engang, når jeg har været ude og løbe og sat mig godt til rette :hvorblevdenlænestolssmileyaf: 

Måske klokken fra kl 10-11? (og et par timer frem)

Håber at det kommer til at virke i morgen! xxx Testen ser okay ud, men der er ting jeg IKKE kan teste, før jeg har flyttet det rigtigt, så visse ting må jeg finde ud af i morgen. Men jeg glæder mig meget til at vi kan have mulighed for at opdatere forum også engang, fordi den nye server vil have mere opdaterede muligheder.

• Like 2
  • Love 2

2 hours ago, Dykker said:

Har kopieret info ind på fb nødforum 

Der er noget på Facebook der hedder morsverden.dk med Lenkas mail som kontakt men ingen opslag nyere end 2016…  så vil også gerne vide hvad det hedder.

13 minutes ago, Lillesmor said:

Der er noget på Facebook der hedder morsverden.dk med Lenkas mail som kontakt men ingen opslag nyere end 2016…  så vil også gerne vide hvad det hedder.

Det hedder Moves nødforum, måske du kender/ er venner med nogle herfra på fb, der kan invitere dig derind?

52 minutes ago, Bonderosen said:

Hvor finder man det forum?

Det hedder Moves nødforum, jeg har lige inviteret dig. 

Er der nogen der kan invitere mig - Maibritt Dittfeld. Tror ikke jeg er venner med nogle skrive herinde...

6 hours ago, mig74 said:

Er der nogen der kan invitere mig - Maibritt Dittfeld. Tror ikke jeg er venner med nogle skrive herinde...

Jeg har sendt dig en venneanmodning. Når du har accepteret , kan jeg tilføje dig :)

1 hour ago, kk77 said:

Jeg har sendt dig en venneanmodning. Når du har accepteret , kan jeg tilføje dig :)

Takker :)

• Like 1

Jeg har fået øresten i dag og ligger derfor lidt kvalm i sengen. Men lukker ned her kl 10, og prøver flytte det hele alligevel xxx 

• Ked 6
  • Love 1

Test ... så skuylle det være oppe igen ... kan se at morsverden underskrifterne driller. Skriv gerne andre fejl.

• Like 1
  • Love 1

53 minutes ago, Lenka said:

Test ... så skuylle det være oppe igen ... kan se at morsverden underskrifterne driller. Skriv gerne andre fejl.

Skal vi gøre noget ift underskrifterne eller retter det sig?

6 minutes ago, Dykker said:

Skal vi gøre noget ift underskrifterne eller retter det sig?

Det er mig der kan rette det, og jeg tror jeg ved hvor, men det er ikke helt lykkedes endnu. Jeg skal nok få det gjort, tænker jeg, men det er vist ikke en haste-haster :)

• Like 2
  • Love 1

37 minutes ago, Lillesmor said:

Jeg vil også gerne inviteres med i nødforum på fb. Charlotte Torp, profilbillede med cykelryttere fra Tour deFrance

Har sendt dig en venneanmodning :)

edit - når du accepterer den, kan jeg invitere dig ind :) 

Edited by kk77
  • Like 1

On 28.12.2025 at 12:41 PM, Lenka said:

Det er mig der kan rette det, og jeg tror jeg ved hvor, men det er ikke helt lykkedes endnu. Jeg skal nok få det gjort, tænker jeg, men det er vist ikke en haste-haster :)

De virker nu, men det ved du sikkert. Tak for det 🙏🏻

2 hours ago, Pælargonie said:

De virker nu, men det ved du sikkert. Tak for det 🙏🏻

Hov, nej, jeg synes stadig ikke det virker her endnu? Det er nemlig ikke lykkedes mig. Jeg har dog ikke kigget på det så meget siden, men vil stadig gerne have det rettet.