Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Lise

10.000+
  • Antal indlæg

    18234
  • Indmeldt

  • Seneste besøg

About Lise

  • Rank
    Unmovable

Recent Profile Visitors

560 profile views
  1. Tal med dem om det. Fortæl, at du har hørt sådan og sådan fra nogle lærere. Så sender du et signal til dine børn om, hvor du står. Mange børn kan heldigvis sagtens finde ud af det. Specielt når det er egne ting. Og præcis derfor er jeg tilhænger af Bring Your Own Devices, fordi den samlede sum penge, der bruges på udstyr er langt mindre, fordi det drejer sig om personligt ansvar. Det alle har ansvar for, har ingen ansvar for.
  2. Men hvis det skal bruges til skolebrug, skal man så måske købe noget billigere
  3. Og det er sådan noget, der gør, at jeg er tilhænger er bring your own device fremfor udlån på skolen. Man må kunne finde en løsning ift. fattige elever. Men det andet er vanvittigt!
  4. Og derfor gider jeg ikke bruge et minut af min undervisning eller egne penge på det. Nationale test er jo varslet, så det problem må eleven løse selv. Og det gør de rent faktisk. Som nævnt bruger jeg langt mindre tid på det, end da skolen sørgede for mulighed for lån.
  5. Vi får bare ikke (nye) bøger, da vi et digitale. Vi bruger dog MinUddannelse, som jeg er glad for at bruge. Og så laver vi forløb for hinanden. På den måde skaffer vi tid til at lave undervisning uden om Gyldendal osv. Gyldendal dansk er nu ok til overbygningen, men ingen portal kan stå alene
  6. Her ville jeg bede eleverne om at skaffe nogle fra kammerater i pausen. Vi har afskaffet låne-høretelefoner. Og det er ikke et problem i praksis
  7. Men har man Google Education har eleverne jo skole-gmail + de kan bruge Google login på diverse undervisningsplatforme. Skyen er jo bare drev. Det er SÅ nemt. Men jeg kan fornemme, at det bruger I ikke?
  8. Igen: Vi har reservechromebooks, og det kører problemfrit.
  9. I øvrigt er det tankevækkende, at jo mindre service der er ydet til eleverne, jo færre problemer oplever jeg som lærer. I 7. klasse udlånte vi høretelefoner til de, der havde glemt hjemme. Der var også kaos ift., at de ikke blev lagt på plads. Hold nu op, hvor har jeg brugt oceaner af undervisnings- og forberedelsestid på det. Nu er beskeden, at de skal forvente at bruge dem dagligt. Har de ikke høretelefoner, når de skal bruges, slår jeg ud med armene og spørger, hvad de har tænkt sig, jeg skal gøre ved det? Tit løses det ved, at kammeraterne i klassen har ekstra; men jeg tillader ikke, at man afbryder undervisning i andre klasser for at låne høretelefoner, opladere mm. Og det fantastiske er jo, at eleverne lærer det. Jeg er også holdt op med at have sakse som klassesæt. Jeg har godt nok været igennem mange systemer - og igen brugt tid på at tælle og kontrollere. Nu forventer jeg, at de er i penalhuset. Og har eleven ikke en saks, må eleven løse problemet. Det der personligt ansvar virker sjovt nok bedre end curling.
  10. Opgaver forsvinder så heller ikke + der skal ikke hives data ud af maskiner. På mange planer fungerer det bare
  11. "Min" skole er i et plan, og vi har ikke vindueskarme. Det er ret praktisk
  12. Det er bestemt ikke OK. Hos os er låne-PCerne slet ikke PC'ere, men chromebooks. Vi har nogle ekstra, så lærere/elever har lånemaskine, når deres devices er til reparation. Alt kører i øvrigt i skyen via Google Education. Så den der med, at man ikke kunne lave lektier, fordi man ikke har hjembragt device, den prøver man kun en gang.
  13. Jeg har i øvrigt ikke oplevet problemer med elevernes eget udstyr, der bliver ødelagt af klassekammerater
×