Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Rikkemmm

Kunne vi gøre åbne fora mere synlige?

Recommended Posts

Jeg ved godt at den var oppe og vende for et stykke tid siden, men nu opdagede jeg igen ikke at Helbred er et åbent forum. Det er som sådan ok med mig, men der er bare intet der indikerer eller advarer om det, så man skal huske det i hovedet. I hvert fald fra mobilversion. 
Er det kun mig der glemmer det eller ikke opdager når man pludselig har skrevet i åbnet forum? Er der noget man kan gøre ved det?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har det på samme måde. Jeg snakker med kk77 om det. Især Helbred tænker jeg, men er der andre, der er åbenbart sårbare? 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, Mys mor said:

Jeg har det på samme måde. Jeg snakker med kk77 om det. Især Helbred tænker jeg, men er der andre, der er åbenbart sårbare? 

Jeg synes vi tidligere drøftede at helbred skulle rykkes op. Det ville give god mening synes jeg. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nej du er ikke den eneste, jeg savner rigtig meget en TYDELIG markering af åbne fora og for registrerede (det er det samme for mig)

Der var også snak om at forenkle forum strukturen generelt, det kunne måske også gøre det nemmere at finde rundt i :dunno: lige nu er der hvad? 30-40 fora man skal huske og navigere i :shit: det er lidt voldsomt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, camillac said:

Alle åbne fora burde efter min mening, være meget mere tydeligt markeret. 

Der var engang mener jeg, hvor fortrolige fora havde et vandmærke hen over siden.

Ja det var der på gamle Move. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig en angivelse i "opret tråd"-vinduet. På nogle få fora er fortrolighedsniveauet angivet, men det ville være rart, hvis det stod på dem alle. F.eks. 

Åbent forum - ÅBENT

Åben debat for 25+

Chatforum 25+

Livsstil og vaner - REGISTREREDE MEDLEMMER

Helbred - REGISTREREDE MEDLEMMER

Dulleforum 25+ 

Motion 25+

osv...

937821444_Skrmbillede2020-09-24kl_09_33_18.thumb.png.ff109a3048bb9170e6018119285dbdb7.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg (dvs kk77) har nu i første omgang flyttet helbred til +25 som et quick-fix. Dvs det tror jeg da, jeg har :doh: 

Jeg er ved at finde ud af, hvordan forum - og særligt de forskellige adgange fungerer - og så vil jeg også prøve at se om jeg eventuelt kan lave noget med farver på forum og overskrifter, som gør det nemmere at se fortrolighedsniveauet på det forum, man er i eller ønsker at skrive i  :hmm:

 

@kk77 @Mys mor

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg ville være ked af hvis Helbred ikke var i åbent, da jeg bruger det meget når jeg har alle mulige spørgsmål.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MoveGudinde said:

Jeg (dvs kk77) har nu i første omgang flyttet helbred til +25 som et quick-fix. Dvs det tror jeg da, jeg har :doh: 

Jeg er ved at finde ud af, hvordan forum - og særligt de forskellige adgange fungerer - og så vil jeg også prøve at se om jeg eventuelt kan lave noget med farver på forum og overskrifter, som gør det nemmere at se fortrolighedsniveauet på det forum, man er i eller ønsker at skrive i  :hmm:

 

@kk77 @Mys mor

Helbred er stadig i åbent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, heto said:

Helbred er stadig i åbent.

Helt åbent har det aldrig været.
 

eller siger du at det kan læses, hvis man ligger ud? (For det har aldrig været meningen)

Spm om man kan gå ind og læse/skrive, hvis man har +1 indlæg eller +25.

det må jeg nok lave en bruger for at teste :hmm: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er faktisk lidt svært når man opretter et indlæg, for jeg troede at man helst vil have at tråden havner indenfor den kategori det tilhører, så feks emner om helbredsmæssige ting havner i helbred. Vælger man feks 100+ så det er det en alt mulig kategori men man skal så ha 100 indlæg for at kunne læse. 
det er sådan lidt dumt at det er på den måde, synes jeg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Pælargonie said:

Det er faktisk lidt svært når man opretter et indlæg, for jeg troede at man helst vil have at tråden havner indenfor den kategori det tilhører, så feks emner om helbredsmæssige ting havner i helbred. Vælger man feks 100+ så det er det en alt mulig kategori men man skal så ha 100 indlæg for at kunne læse. 
det er sådan lidt dumt at det er på den måde, synes jeg. 

Måske har vi i virkeligheden for mange fora. De fleste indlæg bliver jo skrevet i fortrolige fora, uanset om de handler om helbred, skolebørn, uddannelse, arbejde eller noget helt femte :hmm: 

Jeg har i hvert fald ikke lyst til at skrive om private ting i åbne fora, selv om de indholdsmæssigt hører til dér. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, kk77 said:

Helt åbent har det aldrig været.
 

eller siger du at det kan læses, hvis man ligger ud? (For det har aldrig været meningen)

Spm om man kan gå ind og læse/skrive, hvis man har +1 indlæg eller +25.

det må jeg nok lave en bruger for at teste :hmm: 

 

Lige nu er det stadig sådan at alle der er registreret medlemmer kan skrive i helbred

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Dianna said:

Lige nu er det stadig sådan at alle der er registreret medlemmer kan skrive i helbred

Præcis 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Pælargonie said:

Det er faktisk lidt svært når man opretter et indlæg, for jeg troede at man helst vil have at tråden havner indenfor den kategori det tilhører, så feks emner om helbredsmæssige ting havner i helbred. Vælger man feks 100+ så det er det en alt mulig kategori men man skal så ha 100 indlæg for at kunne læse. 
det er sådan lidt dumt at det er på den måde, synes jeg. 

Jeg har tidligere fået at vide, når jeg har appeleret for at få helbred i +25, at det er et af de forums som alle kan læse med i og hvis man ønsker dt anderledes har vi andre mulighed for at ligge tråden i højere fortrolighed eller lade være med at svare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, heto said:

Jeg har tidligere fået at vide, når jeg har appeleret for at få helbred i +25, at det er et af de forums som alle kan læse med i og hvis man ønsker dt anderledes har vi andre mulighed for at ligge tråden i højere fortrolighed eller lade være med at svare.

Og det er måskevet argument for at droppe en del af alle de emnebaserede - så der er færre at vælge imellem og så de i højere grad er opdeltvefter fortrolighed/adgang. Så det er lettere at overskue for alle :dunno:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, kk77 said:

Og det er måskevet argument for at droppe en del af alle de emnebaserede - så der er færre at vælge imellem og så de i højere grad er opdeltvefter fortrolighed/adgang. Så det er lettere at overskue for alle :dunno:

Ja tak meget gerne :beder: der vil jo stadig findes åbent forum hvor dem der ikke har adgang til andet kan ligge deres tråde, det vil også gøre det meget lettere at vælge fora fra hvis man ønsker det

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, heto said:

Helbred er stadig i åbent.

 

38 minutes ago, Dianna said:

Lige nu er det stadig sådan at alle der er registreret medlemmer kan skrive i helbred

 

24 minutes ago, heto said:

Præcis 👍

Nej, det er det ikke. Teksten om, at det er sådan,  er manuelt skrevet ind. Så ALLE registrerede medlemmer kan ikke skrive. Men nogen kan (stadig). Andre skal være +25 :doh:

 

jeg kan nemlig regne ud og se (nu), at Lenka har lavet forskellige “tweaks” for at lave individuelle løsninger på nogle af vores ønsker - og det gør jo så mere kompliceret, når der skal laves ændringer. Men jeg skal nok kigge på det (igen) senere.

  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Julie_R said:

Ja tak meget gerne :beder: der vil jo stadig findes åbent forum hvor dem der ikke har adgang til andet kan ligge deres tråde, det vil også gøre det meget lettere at vælge fora fra hvis man ønsker det

Ja, men åbent kan Googles. Så vi kan ikke bare rykke alt andet op i +25.

tanken bag at have visse forum til at være 1+ er at give nye medlemmer adgang til at kunne se indholdet på forum og give dem mulighed for at deltage i debatterne, så de kan komme op på 25 indlæg.

jo mere vi lukker, jo færre nye medlemmer får vi. Det kan være ok, men vi skal jo være være bevidste om, at så dør vi i længden. Der kommer altid til at være folk der får travlt eller springer fra af den ene eller den anden årsag - og uden nye betyder det, at vi kommer til at sygne langsomt hen over tid.


Og det skal vi jo så bare være bevidste om og indstillet på, hvis det er det, vi vil (ikke mindst, når serverudgifterne skal betales :lol: )

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, baNana said:

Måske har vi i virkeligheden for mange fora. De fleste indlæg bliver jo skrevet i fortrolige fora, uanset om de handler om helbred, skolebørn, uddannelse, arbejde eller noget helt femte :hmm: 

Jeg har i hvert fald ikke lyst til at skrive om private ting i åbne fora, selv om de indholdsmæssigt hører til dér. 

Det er bare svært at bladre tilbage, hvis ikke emner ligger under en relateret kategori. 
Jeg tænkte mere at det var smart at definere hvilke emner der er mest fortrolige sådan overordnet set.

jeg kan sagtens forstå at helbred er privat for mange. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, kk77 said:

Og det er måskevet argument for at droppe en del af alle de emnebaserede - så der er færre at vælge imellem og så de i højere grad er opdeltvefter fortrolighed/adgang. Så det er lettere at overskue for alle :dunno:

Men svært at finde tilbage og læse om, for man husker ikke hvor det er lagt, hvis ikke det er lagt  i en kategori mht emnet. Synes jeg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Pælargonie said:

Men svært at finde tilbage og læse om, for man husker ikke hvor det er lagt, hvis ikke det er lagt  i en kategori mht emnet. Synes jeg. 

Man kan bare søge på forsiden. Det gør jeg tit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, Rikkemmm said:

Man kan bare søge på forsiden. Det gør jeg tit. 

Ja men så kunne man lige så godt ingen kategorier have, hvis ikke man skal putte dem deri🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, Pælargonie said:

Men svært at finde tilbage og læse om, for man husker ikke hvor det er lagt, hvis ikke det er lagt  i en kategori mht emnet. Synes jeg. 

 

42 minutes ago, Rikkemmm said:

Man kan bare søge på forsiden. Det gør jeg tit. 

Alternativt kan man jo sætte tags på.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×