Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
baNana

Spammere i åbne fora

Recommended Posts

Der er godt nok meget spam i de helt åbne fora for tiden :doh: 

Kunne man lukke de helt åbne fora i en periode? Bare indtil spammerne har glemt os …

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke hvordan i så fald. Bare rapporter, så tager jeg dem løbende efterhånden som jeg kommer forbi. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er jo helt ekstremt lige nu :suk:

Måske især salgstråde kunne slettes helt, mange af dem er jo flere år gamle 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er jo helt vildt. Jeg har rapporteret dem fra midnat og frem til 6:50. Jeg kan nu se at jeg har rapporteret nogle som belinde allerede havde rapporteret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har pt kun mobilen at moderere fra. Salgstråde bliver slettet andre tråde låst, i det tempo jeg har tid. Jeg er på vej ud i sommerlandet med familien. Jeg kan ikke komme ind i moderatorforaet før jeg har en pc på jobbet. Vi har holdt sommerferie fra hinanden, så det må vente med mandag, medmindre @kk77 kan se løsningen fra sin computer. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Mys mor said:

Jeg har pt kun mobilen at moderere fra. Salgstråde bliver slettet andre tråde låst, i det tempo jeg har tid. Jeg er på vej ud i sommerlandet med familien. Jeg kan ikke komme ind i moderatorforaet før jeg har en pc på jobbet. Vi har holdt sommerferie fra hinanden, så det må vente med mandag, medmindre @kk77 kan se løsningen fra sin computer. 

Er de kun i det åbne? Kan vi så ikke selv flytte dem midlertidigt til et sted der kræver adgang?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg hører lige Lenka. Fjernede mega meget spam før jeg gik i seng i går - og kan se at det er gået helt agurk mens jeg sov :(

I første omgang rydder jeg lige op…

Jeg mener at kunne huske st Lenka en overgang åbnede for at alle kunne lukke tråde. Er der een uden moderator-adgang, som vil dobbelttjekke at de IKKE kan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle kan jo selv gå gang med at slette indlæg de har lavet i det salg og i så gå ind i åbne og lukke dem. De behøver ikke slettes for så kan vi flytte dem vi gerne vil gemme. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kk77 som admin her :vinker:

 

jeg har nu forsøgsvis og indtil videre - og efter aftale med Lenka- lukket de to åbne fora (åbent fora og åbent fora om børnerelaterede ting) samt hhv. køb og salg for “gæster”. Så burde det kun være “Om hjemmesiden” der er helt åbent - jeg har valgt i første omgang at holde det  forum åbent, så der er en nem måde at kontakte admin på, hvis man er blevet låst ude eller er en gammel bruger, der har glemt sit password.

Håbet er, at det kan lukke lidt ned for spam nu hvor vi åbenbart er kommet under angrb :argh: 

I mellemtiden vil det være lækkert, hvis alle kan rydde op i gamle køb og salgtråde og lukke/slette alt det, der ikke længere er relevant af gamle køb/salgstråde. Så kan spammere i hvert fald ikke hale DEM frem :suk:

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Mys mor said:

Alle kan jo selv gå gang med at slette indlæg de har lavet i det salg og i så gå ind i åbne og lukke dem. De behøver ikke slettes for så kan vi flytte dem vi gerne vil gemme. 

Men gamle salgstråde fra flere år tilbage, kan da godt slettes uden videre :spudwhat: flere af personerne, som har lavet opslagene, er jo slet ikke på MoVe længere 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Frejsen said:

Men gamle salgstråde fra flere år tilbage, kan da godt slettes uden videre :spudwhat: flere af personerne, som har lavet opslagene, er jo slet ikke på MoVe længere 

Sagtens! Og jeg har slettet en 20 stykker, tror jeg, som er reported. Men jeg vil også gerne holde ferie med familien, så det bliver ikke noget jeg gør lige pt. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Mys mor said:

Sagtens! Og jeg har slettet en 20 stykker, tror jeg, som er reported. Men jeg vil også gerne holde ferie med familien, så det bliver ikke noget jeg gør lige pt. 

Det forstår jeg godt :kram:

Det var også mest en kommentar til, at mange opslag i køb/salg egentlig bare kan slettes uden videre, spam eller ej. Hjælper gerne med det, hvis man kan få rettigheder til det uden samtidig at få adgang til "alt det andet"

:knus:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×