Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Browneye

Forumreglerne er blevet revideret

Recommended Posts

Desuden er dette ikke den virkelige verden og hvis det var så tror jeg ikke den slags konflikter ville opstå på samme plan. Så i et så særligt forum som nettet er, er der sgu behov for nogle til at holde styr på det. Vi ER nemlig ikke voksne fornuftige mennesker på nettet altid. Det er så nemt at køre ud af en tangent på nettet, som man ALDRIG ville gøre i virkeligheden! Derfor skal der være nogle andre spilleregler end IRL.

 

 

Jeg kan godt se, hvad du mener i forhold til de sanktioner, der kan tages i brug på en arbejdsplads, hvis folk ikke kan finde ud af at samarbejde. Disse sanktioner kan jo ikke håndhæves herinde - dels er der ingen chef, der skal udbetale vores løn ;) og dels betaler vi rent faktisk for at være her og kan dermed ikke ekskluderes.

 

Men, (og igen med udgangspunkt i mig selv) når jeg ønsker at løse en evt. konflikt med en kollega, så er det ikke af angst for sanktioner i forhold til at miste mit job, der driver mig - det er istedet en blanding af, at jeg dels ikke ønsker uløselige konflikter og dermed ønsker at finde en form for fælles fodslaw, som begge kan acceptere og respektere og dels er det et ønske om at bevare mit gode renommè.

 

Med andre ord - jeg ville ikke trives med at være uforsonlig og bitchy overfor en kollega, selvom jeg kunne slippe afsted med det uden sanktioner fra ledelsen.

 

Det er samme kasket jeg har på, når jeg er herinde - eller i øvrigt er sammen med venner/bekendte IRL. Og jeg tror ikke, at jeg er så meget anderledes end andre ;)

 

For at kunne løse en evt. konflikt med udgangspunkt i at finde fælles fodslaw, som kan accepteres og respekteres af begge parter, har jeg tilgengæld brug for at blive behandlet som den voksne, selvstændige og ansvarlige kvinde, som jeg nu engang er. Dvs. JEG klarer min andel af konflikten uden indblanding fra en 3. part og dermed sættes ned på Jane 5 år, nu skal du høre efter.

Nej, det virker slet slet ikke for mig :nej:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Så må jeg rette det til - at JEG altid konfliktløser alene IRL :P

Jeg har aldrig aldrig hverken chef, fagforening eller andre ind over, når løser en konflikt med en modpart. Har jeg en konflikt (og det har jeg jo indimellem ;) ) så tager jeg den up front med vedkommende uden at have "mæglere" med.

 

Kan det være et udtryk for at du rent faktisk er GOD til at løse dine konflikter eller måske et udtryk for at din definition på en konflikt måske er en anden end f.eks. en konflikt, der ligger år tilbage og som har langt dybere rødder end de konflikter som du selv er i stand til at løse?

 

 

 

Det skal jeg ikke kunne sige - jeg tager som sagt konflikterne up front, når de er der og dermed får de heller ikke lov at ligge og ulme i årevis.

På den anden side har jeg også mødt mennesker på min vej, som simpelthen ikke er forligelige med min måde at anskue verdenen på og som jeg simpelthen ikke kan fordrage - enten lukkes de ude af mit liv uden drama, eller også parkeres de på "tålt ophold", hvis jeg er pinedød nødt til at have et samarbejde med dem. Det kan jo godt lade sig gøre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg kan godt se, hvad du mener i forhold til de sanktioner, der kan tages i brug på en arbejdsplads, hvis folk ikke kan finde ud af at samarbejde. Disse sanktioner kan jo ikke håndhæves herinde - dels er der ingen chef, der skal udbetale vores løn ;) og dels betaler vi rent faktisk for at være her og kan dermed ikke ekskluderes.

 

Men, (og igen med udgangspunkt i mig selv) når jeg ønsker at løse en evt. konflikt med en kollega, så er det ikke af angst for sanktioner i forhold til at miste mit job, der driver mig - det er istedet en blanding af, at jeg dels ikke ønsker uløselige konflikter og dermed ønsker at finde en form for fælles fodslaw, som begge kan acceptere og respektere og dels er det et ønske om at bevare mit gode renommè.

 

Med andre ord - jeg ville ikke trives med at være uforsonlig og bitchy overfor en kollega, selvom jeg kunne slippe afsted med det uden sanktioner fra ledelsen.

 

Det er samme kasket jeg har på, når jeg er herinde - eller i øvrigt er sammen med venner/bekendte IRL. Og jeg tror ikke, at jeg er så meget anderledes end andre ;)

 

For at kunne løse en evt. konflikt med udgangspunkt i at finde fælles fodslaw, som kan accepteres og respekteres af begge parter, har jeg tilgengæld brug for at blive behandlet som den voksne, selvstændige og ansvarlige kvinde, som jeg nu engang er. Dvs. JEG klarer min andel af konflikten uden indblanding fra en 3. part og dermed sættes ned på Jane 5 år, nu skal du høre efter.

Nej, det virker slet slet ikke for mig :nej:

 

Men det her site har ca. 1500 registrerede brugere og det ER nu engang ikke alle brugere der besidder dine evner for at konfliktløse på egne vegne. Og reglerne er Superfisk er ikke til for at minimere din mulighed for selv at konfliktløse i de konflikter DU er involveret i.

 

Og ja - hvis alle mennesker i hele verden var voksne og snusfornuftige og opførte sig ordentligt, så var der nok ikke nogen krige i verden.

 

Sådan forholder det sig dog ikke i praksis. At du på en arbejdsplads forholder dig konstruktiv og fornuftig i forhold til dine kolleger forhindrer jo ikke hende nede på tredje at rage uklar med hende fra ekspeditionen. Og er de ikke selv i stand til at acceptere deres forskelligheder i mindelighed, må ledelsen skride til handling.

 

At man har betalt for at være her, giver i øvrigt ikke automatisk carte blanche til at ignorere forumreglerne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Når det så er sagt så konfliktløser jeg sgu aldrig alene i det virkelige liv. Jeg har i den grad brug for både chef, fagforening, bestyrelsesformand, min mand, min mor eller hvem det nu kan være jeg har i spil. Så det der med at man skal klare sig selv IRL den køber jeg ikke.

Heller ikke jeg :nej:

 

For mig har det gjort alverden til forskel at have en chef som ikke er laissezfaire i forhold til konflikter, hvor det før var junglelov.

 

Jeg synes, det nye tiltag skal have en chance - men også at det er relevant at evaluere det :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi er selvfølgelig åbne for jeres ønsker og vil lade den nye ordning komme på prøve indtil 1. februar 2010, hvor vi vil evaluere praksis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Og så har jeg set min del af nabokonflikter, der kan vare i årevis og som først ender når den ene part kaster håndklædet i ringen og flytter ;)

 

 

Tror du at sådanne konflikter ville have været løst anderledes, hvis der havde været en 3. part ind over og havde givet anvisninger om, hvordan naboerne skulle arte sig i konflikten?

 

Det er jo det, der sker, når hegnssynet blandet sig :blomst: Nogen gange betyder det, at konflikten lukker (og naboerne så måske bare enes om ikke at snakke sammen).

 

Når det kommer til lejelovgivning kan lejere jo sættes ud - så det sker jo. Men det er svært, og nabokonflikter kan derfor vare ved i årtier.

 

På den anden side har jeg også mødt mennesker på min vej, som simpelthen ikke er forligelige med min måde at anskue verdenen på og som jeg simpelthen ikke kan fordrage - enten lukkes de ude af mit liv uden drama, eller også parkeres de på "tålt ophold", hvis jeg er pinedød nødt til at have et samarbejde med dem. Det kan jo godt lade sig gøre.

 

Det er også min måde at tackle det på - og sådan tackler mange det også herinde, med eller uden ignore funktionen. Men igen: når det ikke virker, er det nødvendigt med anden indgriben. (mener jeg)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Og så har jeg set min del af nabokonflikter, der kan vare i årevis og som først ender når den ene part kaster håndklædet i ringen og flytter ;)

 

 

Tror du at sådanne konflikter ville have været løst anderledes, hvis der havde været en 3. part ind over og havde givet anvisninger om, hvordan naboerne skulle arte sig i konflikten?

Ja, hvis det er en strid om hækkens højde, er der jo regler, som man må rette sig efter :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Og så har jeg set min del af nabokonflikter, der kan vare i årevis og som først ender når den ene part kaster håndklædet i ringen og flytter ;)

 

 

Tror du at sådanne konflikter ville have været løst anderledes, hvis der havde været en 3. part ind over og havde givet anvisninger om, hvordan naboerne skulle arte sig i konflikten?

Ja, hvis det er en strid om hækkens højde, er der jo regler, som man må rette sig efter :)

 

Ja, men så ender folk da ikke med at flytte, for der er jo ikke noget at rafle om :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Men det her site har ca. 1500 registrerede brugere og det ER nu engang ikke alle brugere der besidder dine evner for at konfliktløse på egne vegne. Og reglerne er Superfisk er ikke til for at minimere din mulighed for selv at konfliktløse i de konflikter DU er involveret i.

 

Og ja - hvis alle mennesker i hele verden var voksne og snusfornuftige og opførte sig ordentligt, så var der nok ikke nogen krige i verden.

 

Sådan forholder det sig dog ikke i praksis. At du på en arbejdsplads forholder dig konstruktiv og fornuftig i forhold til dine kolleger forhindrer jo ikke hende nede på tredje at rage uklar med hende fra ekspeditionen. Og er de ikke selv i stand til at acceptere deres forskelligheder i mindelighed, må ledelsen skride til handling.

 

At man har betalt for at være her, giver i øvrigt ikke automatisk carte blanche til at ignorere forumreglerne.

 

 

Jeg tror nu ikke, at jeg er et unikum på dette område ;) men, hele forespørgslen/spørgsmålstegnet omkring konceptet SF er uddybet i de øvrige indlæg, som jeg har skrevet her i tråden og det er jo ikke kun med udgangspunkt i hvordan JEG løser konflikter etc.

 

Synes de sidste par indlæg har været meget Jane-Jane-Jane ;) og oprindeligt var det ud fra de observationer, som jeg har gjort i forbindelse med de tidligere konflikter herinde (som nævnt i de første indlæg) og ikke ud fra mig-mig-mig :fear: og jeg ønsker egentligt ikke, at det forplumrer mit egentlige budskab :blomst:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Som Iben - har jeg også et ønske om, at den nye SF-funktion evalueres efter max. 6 måneder og at man dernæst rent faktisk vejrer stemningen for, om brugerne herinde finder SF-funktionen relevant eller ej.

 

Det syntes jeg egentlig at vi kunne tage op allerede nu. Jeg er af den holdning at det skader mere end det gavner, men...

 

Fornuftig tale.

 

Der vil som sagt blive kigget på effekten af de nye tiltag til næste år. Indtil da består Superfiskefunktionen i dens nuværende form og vil derfor ikke i denne omgang være til debat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg tror nu ikke, at jeg er et unikum på dette område ;) men, hele forespørgslen/spørgsmålstegnet omkring konceptet SF er uddybet i de øvrige indlæg, som jeg har skrevet her i tråden og det er jo ikke kun med udgangspunkt i hvordan JEG løser konflikter etc.

 

Synes de sidste par indlæg har været meget Jane-Jane-Jane ;) og oprindeligt var det ud fra de observationer, som jeg har gjort i forbindelse med de tidligere konflikter herinde (som nævnt i de første indlæg) og ikke ud fra mig-mig-mig :fear: og jeg ønsker egentligt ikke, at det forplumrer mit egentlige budskab :blomst:

 

Jeg tror nu heller ikke, at det vil blive dig, der vil blive genstand for opmærksomhed i forhold til de nye forumregler, men dit kritikpunkt refererer til Superfisk i den daværende form, hvor jeg sagtens kan være enig med dig i, at den ønskede effekt er udeblevet.

 

Omvendt tror jeg som sagt ikke på et forum uden moderatorer - jeg har som sagt set flere kedelige eksempler på dette - ligesom jeg har set eksempler på for meget moderator. En gylden middelvej må være at foretrække, så MoVe kan blive et sted hvor man (igen) gider at være.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er jo det, der sker, når hegnssynet blandet sig :blomst: Nogen gange betyder det, at konflikten lukker (og naboerne så måske bare enes om ikke at snakke sammen).

 

Når det kommer til lejelovgivning kan lejere jo sættes ud - så det sker jo. Men det er svært, og nabokonflikter kan derfor vare ved i årtier.

 

 

Ja, det har du jo egentligt ret i :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Der vil som sagt blive kigget på effekten af de nye tiltag til næste år. Indtil da består Superfiskefunktionen i dens nuværende form og vil derfor ikke i denne omgang være til debat.

Det undrer mig faktisk en lille smule, at vi slet ikke skal ha' en debat om, hvor vi synes grænserne går. Et debatforum uden metadebat om debatten :peger:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Der vil som sagt blive kigget på effekten af de nye tiltag til næste år. Indtil da består Superfiskefunktionen i dens nuværende form og vil derfor ikke i denne omgang være til debat.

Det undrer mig faktisk en lille smule, at vi slet ikke skal ha' en debat om, hvor vi synes grænserne går. Et debatforum uden metadebat om debatten :peger:

 

Du kan da bare lægge ud :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Der vil som sagt blive kigget på effekten af de nye tiltag til næste år. Indtil da består Superfiskefunktionen i dens nuværende form og vil derfor ikke i denne omgang være til debat.

Det undrer mig faktisk en lille smule, at vi slet ikke skal ha' en debat om, hvor vi synes grænserne går. Et debatforum uden metadebat om debatten :peger:

 

Du kan da bare lægge ud :-D

Jeg tør ikke. Browneye kan mene, at jeg spammer hendes tråd :syvsegl: :) - og jeg orker ikke lige i disse dage at oprette en særskilt tråd. Men jeg er på den ene side set enig med Jane i, at vi er voksne, og på den anden side fortaler for, at Superfiskene er tydelige som Superfisk, når de er det. På den tredje side set går jeg ind for, at evt. påtaler er offentlige, så alle kan se, når og overfor hvad der bliver sagt fra - hvordan skal vi ellers allesammen lære af det?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Der vil som sagt blive kigget på effekten af de nye tiltag til næste år. Indtil da består Superfiskefunktionen i dens nuværende form og vil derfor ikke i denne omgang være til debat.

Det undrer mig faktisk en lille smule, at vi slet ikke skal ha' en debat om, hvor vi synes grænserne går. Et debatforum uden metadebat om debatten :peger:

 

Du kan da bare lægge ud :-D

Jeg tør ikke. Browneye kan mene, at jeg spammer hendes tråd :syvsegl: :) - og jeg orker ikke lige i disse dage at oprette en særskilt tråd. Men jeg er på den ene side set enig med Jane i, at vi er voksne, og på den anden side fortaler for, at Superfiskene er tydelige som Superfisk, når de er det. På den tredje side set går jeg ind for, at evt. påtaler er offentlige, så alle kan se, når og overfor hvad der bliver sagt fra - hvordan skal vi ellers allesammen lære af det?

 

Så er jeg enig med dig :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Der vil som sagt blive kigget på effekten af de nye tiltag til næste år. Indtil da består Superfiskefunktionen i dens nuværende form og vil derfor ikke i denne omgang være til debat.

Det undrer mig faktisk en lille smule, at vi slet ikke skal ha' en debat om, hvor vi synes grænserne går. Et debatforum uden metadebat om debatten :peger:

 

Du kan da bare lægge ud :-D

Jeg tør ikke. Browneye kan mene, at jeg spammer hendes tråd :syvsegl: :) - og jeg orker ikke lige i disse dage at oprette en særskilt tråd. Men jeg er på den ene side set enig med Jane i, at vi er voksne, og på den anden side fortaler for, at Superfiskene er tydelige som Superfisk, når de er det. På den tredje side set går jeg ind for, at evt. påtaler er offentlige, så alle kan se, når og overfor hvad der bliver sagt fra - hvordan skal vi ellers allesammen lære af det?

 

Så er jeg enig med dig :thumbsup:

Jeg spammede vist en lillebitte smule alliwøl. :ups::undskyld:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Og så har jeg set min del af nabokonflikter, der kan vare i årevis og som først ender når den ene part kaster håndklædet i ringen og flytter ;)

 

 

Tror du at sådanne konflikter ville have været løst anderledes, hvis der havde været en 3. part ind over og havde givet anvisninger om, hvordan naboerne skulle arte sig i konflikten?

Ja, hvis det er en strid om hækkens højde, er der jo regler, som man må rette sig efter :)

 

Men hvornår er der tale om en hæk? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg tør ikke. Browneye kan mene, at jeg spammer hendes tråd :syvsegl: :) - og jeg orker ikke lige i disse dage at oprette en særskilt tråd. Men jeg er på den ene side set enig med Jane i, at vi er voksne, og på den anden side fortaler for, at Superfiskene er tydelige som Superfisk, når de er det. På den tredje side set går jeg ind for, at evt. påtaler er offentlige, så alle kan se, når og overfor hvad der bliver sagt fra - hvordan skal vi ellers allesammen lære af det?

 

:knus:

 

Jeg tror nu nok, at alle med de nye forumregler vil se nogle meget mere tydelige henstillinger og nogle meget tydeligere Superfisk.

 

Jeg er meget optimistisk, da vi med sanktionsmulighederne har nogle ensartede procedurer for at handle.

 

På den lange bane tror jeg også på, at voksne mennesker kan og bør optræde som voksne mennesker og forhåbentligt bliver der meget bedre plads til dette, hvis vi med forumreglerne kan få elimineret "fnidderet".

 

Konstruktiv trådspam er i øvrigt altid velkommen :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvorfor må en konflikt egentlig ikke køre ud? Jeg mener, hjemme diskuterer man jo også ting helt ud, for at blive gode venner igen. Jeg tror faktisk, at en stor del af frustrationen kommer af, at man får at vide, at man skal indestænge sin vrede. Så er det jo klart, at konflikterne popper op igen og igen. Folk bærer jo nag, hvis de ikke får det ud :( Måske skulle man vise brugerne mere tillid og lade konflikterne køre ud, så folk kan dyrke make-up sex og freden atter sænke sig :sex:

 

Og så synes jeg egentlig det er helt mærkeligt, at vi ikke 'må' diskutere SF-konceptet. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Og så har jeg set min del af nabokonflikter, der kan vare i årevis og som først ender når den ene part kaster håndklædet i ringen og flytter ;)

 

 

Tror du at sådanne konflikter ville have været løst anderledes, hvis der havde været en 3. part ind over og havde givet anvisninger om, hvordan naboerne skulle arte sig i konflikten?

Ja, hvis det er en strid om hækkens højde, er der jo regler, som man må rette sig efter :)

 

Men hvornår er der tale om en hæk? ;)

 

Okay Anne C nu har du altså tabt mig i de metaforer :wacko::lol:

 

Hvad siger du? :dunno:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Og så har jeg set min del af nabokonflikter, der kan vare i årevis og som først ender når den ene part kaster håndklædet i ringen og flytter ;)

 

 

Tror du at sådanne konflikter ville have været løst anderledes, hvis der havde været en 3. part ind over og havde givet anvisninger om, hvordan naboerne skulle arte sig i konflikten?

Ja, hvis det er en strid om hækkens højde, er der jo regler, som man må rette sig efter :)

 

Men hvornår er der tale om en hæk? ;)

 

Okay Anne C nu har du altså tabt mig i de metaforer :wacko::lol:

 

Hvad siger du? :dunno:

 

Jeg er skam meget konkret :lol: Jeg kom til at tænke på mine grantræer, der i hvert fald ikke er en hæk :noway:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×