Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
NMaria

Jeg kan ikke shoute i shouten

Recommended Posts

Og det er meget ærgeligt :(

 

Er det en personlig blokade eller er vi flere med samme problem :spudwhat:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har lige prøvet og jeg kan godt :sol:

 

Hvilket styresystem bruger du?

 

Jeg er nemlig IE og kan ikke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt - med Windows XP og Firefox.

 

Jeg prøver lige med IE, så kan vi da se om det er et browserproblem eller et brugerproblem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virker også for mig i IE - de må være et brugerproblem :ae:

 

Og som en bibemærkning havde jeg pænt store problemer med at logge på i IE - det har jeg slet ikke oplevet med Firefox :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Virker også for mig i IE - de må være et brugerproblem :ae:

 

Og som en bibemærkning havde jeg pænt store problemer med at logge på i IE - det har jeg slet ikke oplevet med Firefox :)

 

Hvilken IE bruger du? Det kan være det er IE9 der er problemet :)

IE7 - jeg kan lige prøve med IE9 også. Jeg skal bare tænde en anden computer først :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Og det virker ikke med IE9 - det ser ud til at give en javascript-fejl :)

 

Det er så godt nok med Windows 7 i stedet, men det burde næppe gøre en forskel.

 

Og som en bibemærkning havde jeg ikke problemer med at logge ind med IE9 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har lige prøvet og jeg kan godt :sol:

 

Hvilket styresystem bruger du?

 

Jeg er nemlig IE og kan ikke

 

Jeg har også IE - lige nu skrev jeg fra min IPhone :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har indtil videre tjekket grupperettighederne, og der er den god nok ...

 

Men det kunne godt lyde som om der generelt er flere problemer med IE? Det ER også et uopdateret forumsoftware. Når vi har flyttet server er det næste punkt overvejelser mht. opgradering af forumsoftware, fordi flere og flere af de nye browsere ikke helt tager godt i mod det gamle. Problemet er stadig at vores netværk hverken kan findes til eller opgraderes til det nye - umiddelbart.

 

Skal lige ud til falck, vender lige tilbage igen, om der kan gøres noget med det specifikke problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så tilsyneladende et problem med IE9 vs det gamle forumsoftware her. Jeg er i fuld gang med at fokusere på at få min nye server op og køre så vi kan flytte til de nye omgivelser, så det her med opgradering af software (hvilket kun er muligt hvis jeg kan finde en løsning med netværkene som ikke findes til det nyeste software) bliver næste punkt. Det gamle software er vist desværre ikke så supporteret længere, jeg er ikke sikker på at det kan komme til at virke kompatibelt med IE9 uden opgradering.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Så tilsyneladende et problem med IE9 vs det gamle forumsoftware her. Jeg er i fuld gang med at fokusere på at få min nye server op og køre så vi kan flytte til de nye omgivelser, så det her med opgradering af software (hvilket kun er muligt hvis jeg kan finde en løsning med netværkene som ikke findes til det nyeste software) bliver næste punkt. Det gamle software er vist desværre ikke så supporteret længere, jeg er ikke sikker på at det kan komme til at virke kompatibelt med IE9 uden opgradering.

 

noget nyt ?

 

jeg kan heller ikke bruge shouten; men jeg har ikke IE9

Jeg har egentlig set det som et browserspecifikt problem (med IE9 - muligvis IE8?), og derfor ikke gjort mere ved det. Softwaren her arbejder muligvis ikke helt godt med de nyeste IE-browsere.

 

Hvilken browser bruger du? Har du mulighed for at teste på anden browser evt.?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg ville ikke lige oprette en ny tråd, men er på fra min kærestes mac (som bruger safari) og der virker den, men den er 1 time bagefter, jeg ved ikke om det hjælper på IE9 problemet hvis shouten kommer 1 time frem :)

Shouten følger tiderne for resten af forummet mener jeg - er du sikker på at din tidsangivelse er rigtig? (fx når du svarer på næste indlæg - så se om tiden passer).

 

Nogle gange driller tiden godt nok :hmm: - har i hvert fald gjort.

 

Men nej, det javascript der ikke fungerer har ikke så meget med den tid der bliver skrevet ud at gøre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lenka skal det forstås sådan at det er opgivet at fikse shouten :spudwhat: :tuder:

 

Eller mere præcist, at det ikke bliver løst for IE brugere...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lenka skal det forstås sådan at det er opgivet at fikse shouten :spudwhat: :tuder:

 

Eller mere præcist, at det ikke bliver løst for IE brugere...

Det er i hvert fald ikke det jeg har prioriteret højst, og da det ikke kan fikses med en hurtig løsning, så er det ikke noget der sker foreløbigt, nej.

 

Opgivet nej, men opgivet foreløbigt. Har du slet ikke mulighed for at bruge anden browser :spudwhat:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lenka skal det forstås sådan at det er opgivet at fikse shouten :spudwhat: :tuder:

 

Eller mere præcist, at det ikke bliver løst for IE brugere...

Det er i hvert fald ikke det jeg har prioriteret højst, og da det ikke kan fikses med en hurtig løsning, så er det ikke noget der sker foreløbigt, nej.

 

Opgivet nej, men opgivet foreløbigt. Har du slet ikke mulighed for at bruge anden browser :spudwhat:

 

Jeg indrømmer, at jeg ikke er interesseret i at skifte browser for at fikse et problem på en hjemmeside.

 

Du skrev tidligere at der var "mere presserende problemer", det har jeg absolut forståelse for.

 

Det du skriver nu tolker jeg som, at det ikke interesserer dig at løse det problem, det synes jeg egentlig er trælst.

 

Men så må brugere af IE indstille sig på ikke at kunne shoute.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lenka skal det forstås sådan at det er opgivet at fikse shouten :spudwhat: :tuder:

 

Eller mere præcist, at det ikke bliver løst for IE brugere...

Det er i hvert fald ikke det jeg har prioriteret højst, og da det ikke kan fikses med en hurtig løsning, så er det ikke noget der sker foreløbigt, nej.

 

Opgivet nej, men opgivet foreløbigt. Har du slet ikke mulighed for at bruge anden browser :spudwhat:

 

Jeg indrømmer, at jeg ikke er interesseret i at skifte browser for at fikse et problem på en hjemmeside.

 

Du skrev tidligere at der var "mere presserende problemer", det har jeg absolut forståelse for.

 

Det du skriver nu tolker jeg som, at det ikke interesserer dig at løse det problem, det synes jeg egentlig er trælst.

 

Men så må brugere af IE indstille sig på ikke at kunne shoute.

Det er ikke rigtigt at jeg ikke er interesseret i at løse det. Men jeg bruger min tid (når jeg bruger tid på morsverden) på at lave ny struktur. De seneste par uger har jeg ryddet op i mødregrupperne (inkl. tænkearbejdet, da det ikke er en impulsiv ting) og kigger samtidig på ny omstrukturering af det hele, som også indbefatter moderatorer, hvor vidt indlæg skal slettes eller ej og evt. en opdeling af forum. Jeg bruger kun ca. en dag om ugen på morsverden, så derfor er det noget der trækker ud.

 

Jeg har brugt en af mine aftener på både at forsøge at lave en pil ned samt at kigge i shouten, men aftenen gik med at forsøge at finde ud af hvorfor jeg ikke længere kan lave rettelser i koden gennem kontrolpanelet, siden jeg har flyttet server (åbenbart) - det er endnu ikke lykkedes.

 

Så nej, det er ikke fordi jeg ikke er interesseret - det er fordi midt i de forskellige større ting har det ikke været noget der har haft prioritet (ikke presserende - mere større). Og når jeg har forsøgt (for det har jeg) at kigge på det for at se om det kunne være et problem der kunne løses i løbet af en aften, har det vist sig at det er det ikke sådan lige.

 

Jeg ved at det nok vil kunne løses ved at jeg opgraderer alt forumsoftware som jeg stadig har planer for, men da netværkene ikke findes for det nye software er det igen ikke bare lige til, men når jeg kommer dertil vil det nok være en måneder lang process at finde frem til hvordan jeg får nogen til opgradere det.

Share this post


Link to post
Share on other sites
-quote slettet

 

Jeg funderer over, hvad du mon vil opnå med denne kommentar?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg funderer over, hvad du mon vil opnå med denne kommentar?

Jeg har også slettet den, for jeg kan godt se at den kom ud fra et irritationsmoment over, at jeg flere gange har forsøgt at sige at jeg ikke har kunnet løse problemet lige nu, men at det bliver ved med at poppe op. Og jeg bliver da lidt ærgerlig over at få skud i skoene at jeg er ligeglad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har gjort endnu et forsøg på at køre en upgrade på selve shoutboksen. Jeg tror ikke at det har gjort nogen forskel da den vist kun opdaterede noget i databasen ... i mine testbrowsere er det kun IE9 det ikke fungerer i :hmm: Selv beta-udgaven af 10'eren fungerede det på ... hvor lang tid mon der går før den kommer på?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis ikke det virker så har jeg lige fundet en anden shoutbox jeg kan forsøge at installere i stedet for.

 

Jeg vil lave en testinstallation på mandag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×