Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log ind for at følge dette  
MoveGudinde

Ny medlemskategori - "Sovende medlem"

Recommended Posts

Jeg døjer lidt med teknikken - og der er flere, der har påpeget at der er noget med den automatiske "opgradering"/"nedgradering" af gamle, inaktive medlemmer, som ikke helt fungerer. Jeg har derfor lavet en gruppe kaldet "sovende medlemmer", som man havner i, hvis man ikke er aktiv i 180 dage. Jeg tror det betyder, at hvis man vender tilbage efter længere tids fravær kan det være nødvendigt med en PM til Admin for at "genaktivere" profilen og få adgang til fortrolige fora - hvilket jeg egentlig synes er fint nok :hmm:

Jeg er heller ikke sikker på at DET så virker efter planen, men jeg sidder altså og roder med tilladelser og adgange og forskellige "grupper" af medlemmer herinde. Så hvis der sker eller er sket noget underligt med jeres profil, må I sige til :knus: 

 

Edit: Det virker ikke helt som det skulle. Men der er i hvert fald sat en "regel" op, der skulle rykke inaktive medlemmer over i "sovende medlemmer" efter 180 dage. Derudover har jeg manuelt flyttet nogle af de medlemmer, som jeg kan se ikke har været på meget længe, men som stadig har adgang til høj fortrolighed, over i "sovende medlemmer". 

Hvis du logger på og opdager at du er blevet "sovende medlem" enten ved en fejl eller fordi du ikke har været aktiv, men du gerne vil deltage i debatten igen skal du sende en PM til mig  @kk77  eller eventuelt til @Mys mor og så lukker vi dig ind igen.

/kk7

  • Like 12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvordan måler den på aktivitet?

Skal man skrive indlæg, eller se den på, hvornår man sidst har været logget ind? 

Min egen profil har sidst været logget ind i 2018 - gætter på, det er fordi jeg ligger ind som usynlig. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, mig74 said:

Hvordan måler den på aktivitet?

Skal man skrive indlæg, eller se den på, hvornår man sidst har været logget ind? 

Min egen profil har sidst været logget ind i 2018 - gætter på, det er fordi jeg ligger ind som usynlig. 

Det handler om, hvornår man sidst har skrevet et indlæg. Det ser dog ikke umiddelbart ud til at den “regel”, jeg har sat op, virker :hmm:  Men NÅR jeg har fået skidtet til at virke, er det meningen at det skal være sådan...

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, baNana said:

Det lyder som en god løsning. Især at man skal aktivere de fortrolige fora via pm til admin :thumbsup:

Som det er nu, er det så ikke ALLE, der skal aktivere de fortrolige fora via PM. Det er primært de profiler som af en eller anden grund falder ud af det system, Lenka har sat op, hvorefter man bliver automatisk nedgraderet ved inaktivitet og derefter rykker gradvist op i fortrolighed når man bliver aktiv igen- 1 indlæg per trin, tror jeg det er :hmm: Der har jeg prøvet at lave en regel, der "fanger" dem. men om den så også fanger de andre, hvis de logger på og rent faktisk begynder at være aktive, ved jeg ikke. men det vil jeg prøve at holde øje med. 

Medlemslisten er 50 sider lang, så det er også en stor opgave, hvis jeg skulle rykke ALLE inaktive medlemmer over på listen manuelt :sveder: Men det vigtige for mig er -  i hvert fald i første omgang - at folk, der en gang har været meget aktive, ikke kan logge på og læse med i høj fortrolighed uden selv at deltage i debatten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Øv, jeg er blevet sovende medlem og skrev ellers i sidste uge... Mener jeg det var 🤔

Er der nogen mulighed for at mine indlæg kan blive slettet? Jeg ønsker så heller ikke at andre  kan læse mine indlæg i højere fortrolighed, som jeg ikke selv længere kan komme til. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, sommer05 said:

Øv, jeg er blevet sovende medlem og skrev ellers i sidste uge... Mener jeg det var 🤔

Er der nogen mulighed for at mine indlæg kan blive slettet? Jeg ønsker så heller ikke at andre  kan læse mine indlæg i højere fortrolighed, som jeg ikke selv længere kan komme til. 

Du kan sagtens blive aktivt medlem. Jeg rykker dig bare, manuelt, hvis du gerne vil  være aktiv igen :knus:

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, sommer05 said:

Øv, jeg er blevet sovende medlem og skrev ellers i sidste uge... Mener jeg det var 🤔

Er der nogen mulighed for at mine indlæg kan blive slettet? Jeg ønsker så heller ikke at andre  kan læse mine indlæg i højere fortrolighed, som jeg ikke selv længere kan komme til. 

Så har jeg flyttet dig tilbage. Teknikken virker som sagt ikke helt som den skal, men det kan heldigvis fikses manuelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, kk77 said:

Det handler om, hvornår man sidst har skrevet et indlæg. Det ser dog ikke umiddelbart ud til at den “regel”, jeg har sat op, virker :hmm:  Men NÅR jeg har fået skidtet til at virke, er det meningen at det skal være sådan...

Vær obs på, at ikke alle indlæg tæller med, når antal indlæg opgøres.

Nogle private fora er opsat sådan, at indlægstælleren ikke stiger, når man skriver indlæg (hvilket er helt fint). Kan I se, hvornår alle typer af indlæg er skrevet, også de som ikke tæller med i indlægstælleren?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Frejsen said:

Vær obs på, at ikke alle indlæg tæller med, når antal indlæg opgøres.

Nogle private fora er opsat sådan, at indlægstælleren ikke stiger, når man skriver indlæg (hvilket er helt fint). Kan I se, hvornår alle typer af indlæg er skrevet, også de som ikke tæller med i indlægstælleren?

Jeg ved faktisk ikke, hvordan systemet fungerer. Det eneste jeg kan se (fordi jeg blev gjort opmærksom på det af en bruger) er, at der er/var MoVinder, som ikke havde været på i rigtig RIGTIG mange år, og som lå som brugere i +10 000 og hvis profiler an en Aller anden grund ikke “respekterer” de regler der er sat op i systemet om, at man som ikke-aktiv bliver “degraderet” for så hurtigt at få sin gamle status igen, hvis man begynder at deltage aktivt i debatten. I stedet er der enkelte profiler, som godt nok bliver nedgraderet, men som lynhurtigt opgraderer sig selv igen. Selv om de STENsikkert ikke er aktive.


derfor har jeg prøvet at “kortslutte loopet” ved at sætte en ny regel ind til at “fange” de profiler der hele tiden opgraderer sig selv. Men om jeg derved kommer til at fange nogen, der ikke skulle have været fanget ved jeg jo så ikke :dunno: men hvis det sker, må man råbe højt - og så må jeg prøve at ændre opsætningen igen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sommer05 din profil er i øvrigt een af dem, der har opgraderet sig selv hele tiden, mens du ikke har været aktiv, kan jeg se, så hvis du oplever at blive gjort til sovende igen, må du meget gerne sige til, for så er der noget galt :blomst: 

(Medmindre det er fordi du ikke er aktiv altså, men så skal du som sagt alligevel bare sige til for at blive sat tilbage i loopet)

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Pælargonie said:

Chatforum 25+tæller jo heller ikke op. Men håber jeg forbliver som aktiv selvom jeg skriver en del der😀

Tanken er - som den var, da Lenka opgraderede Forum, at man bliver nedgraderet hvis man slet ikke er aktiv herinde. Ikke permanent - for man ryger op igen straks man er aktiv. På den måde er der ikke et medlem, der sidst var aktiv i 2015 eller 2010 som pludselig kan logge på og læse med i de allermest fortrolige tråde uden hun lige har skrevet herinde, at hun nu er begyndt at komme herinde igen :vinker: .

 

systemet har faktisk hele tiden været der (siden opgraderingen), men der var enkelte brugere hvis profiler af en eller anden mærkelig grund ikke følger de regler og opgraderer sig selv selvom de stensikkert ikke er aktive noget sted på forum. 

og der har jeg nu lavet en “regel” som gerne skulle fange de profiler - selvom det så betyder at de skal “sige til” hvis de skal tilbage i loopet.

For de fleste af os BURDE  det ikke betyde noget som helst, men som sagt - hvis det betyder at ellers aktive brugere oplever at blive “smidt af” - er der noget galt med reglen, og så må jeg lave den om. For det er jo ikke meningen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, svenne said:

Savner dig ellers :knus:

Tak :knus:

Nu kan jeg se at jeg teknisk set er blevet vækket fra min hi 🐻 

I praksis vil jeg lige vente med at skrive så meget mere end donationsindlægget, da jeg er i T-21 dage til speciale-deadline :shit: 

Har også savnet move på måder, som man kan savne en integreret del af sig selv, som man blev nødt til at save af :knus: Men det var sundt og næsten genfødt-agtigt.

  • Like 2
  • Love 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Log ind for at følge dette  

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×