Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Lenka

MoVe bliver til et betalingsforum

Recommended Posts

Hold da op en tråd at komme ind til, Lenka jeg kan ude mærket godt forstå dig, selvom jeg synes det er lidt øv at skulle betale for et vidunderligt forum som dette her, meeeen mig slipper I ikke af med, så vil jeg hellere betale kvartal eller halv årligt og så undvære mit ugeblad i nogle uger. Eller endnu bedre håbe på at jeg har fået et rigtig godt job til den tid.

 

Carina

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er indlæg som Sommerfugls :knus:, der også giver mig lidt :unsure: i maven. For det kan jeg godt forstå.

 

Kunne der ikke være en fond, hvor man kunne søge om medlemsskab, hvis man er værdigt trængende? Det ville da være trist at miste dejlige movinder på den konto :dunno:

Super idé. Kunne man ikke lægge en krone til i beløbet og den kr kunne så gå til værdigt trængende... Altså det kræver jo naturligvis at vi er mere end 500 der betaler. Eller måske skulle det være 5 kr som gik til en fond. Tror trods alt at det er de færreste der ikke har råd til 300 kr om året...

Det synes jeg så tilgengæld er en dårlig ide. Vi har prioteret på en måde, så vi heller ikke kan smide omkring os med penge (og aldrig ved hvor stor indkomsten er fra måned til måned), men jeg vælger sikkert alligevel at betale for at være her alligevel. Men hvis jeg så også skal betale til en fond for "værdigt trængende" så står jeg af. Også selv om det ikke er et ret stort beløb. Man kan jo bare vælge at være medlem uden at betale (med de begrænsninger det har) og hvis man virkelig vil det her evt. spare op - jeg ved det ikke...

 

Så synes jeg det vil være bedre, hvis man kan bestille et abonnement for andre - et gaveabonnement.

Jeg kan altså heller ikke smide om mig med penge. 1-5 kr om året til en fond? Er det virkelig så slemt?

Jeg ser det ikke som et problem at smide 1-5 kr. om året oven i bøtten - mere... Sommerfugl fravælger at betale 300 kr. fordi hun prioriterer at komme på ferie og købe hus. Det er forståeligt nok, men jeg bor så i en 1-værelses ghettolejlighed - jeg prioriterer så til gengæld at kunne betale herinde og at tage en taxa af og til... hvem er så mest "værdigt trængende."? Jeg bryder mig ikke om den der med :cwy:-smileyer fordi man føler sig "smidt ud" pga. 300 kr. om året, det må jeg altså indrømme. No hard feelings, men jeg synes, det er lidt urimeligt...

 

Så kan jeg egentlig bedre lide ideen om, at man kan forære et abonnement til en veninde, eller noget i den stil. Jeg er nok lidt "grisk" der, eller hvad man skal kalde det, men hvis jeg fandt ud af, at folk med en højere indtægt end jeg fik betalt, fordi de prioriterer anderledes end jeg, så ville jeg nok alligevel sidde med en lidt bitter smag i munden. Det er ingen kritik af nogen, bare en ærlig udmelding. :blomst:

For mig var det bare en strøgtanke - en idé. Aner ikke hvordan det skulle fungere i praksis...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg syntes som der er en der skriver tidlieger at det kunne være en god ide med en gratis prøveperiode, hvor man kan se tingene lidt an, (altså den skal stadig være indlægsbaseret på hvor meget man kan se) Men hvis man lavede en prøveperiode på måske 3 måneder så havde nye medlemmer en mulighed for at finde ud af om de kunne lide det her, og derefter beslutte om de ville betale.

 

Men ejg ved ikke om det vil være en omstændig process.

 

Men jeg tænker lidt at hvis jeg var nyt medlem og skulle betale 300 kroner for at se noget jeg ikke vidste hvad var så ville jeg nok vælge det fra :)

 

Jette

Jeg vil gerne bakke op om prøveperiode for nytilkomne med den adgang, man nu engang kan få - evt. kunne det gøres sådan, at man højst kan nå til 500+ eller noget i den stil - det er vel ikke urimeligt, og så får man trods alt mulighed for snuse til det meste... det er helt skudt ud i luften, og jeg burde arbejde lige nu, men det her er jo uhyre studierelevant, for nu begynder der jo at gå oplevelsesøkonomi i lortet. ;)

Ja, det er faktisk ret studierelevant for dig det her :snedig:

 

Vi vil vende denne prøveperiodes-mulighed i "panelet" og kigge på fordele og ulemper (jfr. Metz indlæg #269 for et eksempel på ulempe).

Den er jeg med på - det er derfor, jeg tænkte, at man evt. kunne begrænse det til, at de højst kunne nå et vist fortrolighedsniveau, om de så nåede at skrive en millard indlæg.

 

Og godt, at du også kan se, at det her er studierelevant, så behøver jeg ikke pakke sammen liiige nu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
For mig var det bare en strøgtanke - en idé. Aner ikke hvordan det skulle fungere i praksis...

Fint nok med strøtanker :knus:

Det er da altid godt at få idéerne på bordet, og det er jo også fint at de derefter bliver diskuteret med for og i mod, som der bliver gjort :)

 

Jeg er i hvertfald i mod at skulle udvælge hvem der skulle værdig trængende eller ej, men muligheden for a forære eller splejse til et gavekort er da en super idé :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Metz
Jeg syntes som der er en der skriver tidlieger at det kunne være en god ide med en gratis prøveperiode, hvor man kan se tingene lidt an, (altså den skal stadig være indlægsbaseret på hvor meget man kan se) Men hvis man lavede en prøveperiode på måske 3 måneder så havde nye medlemmer en mulighed for at finde ud af om de kunne lide det her, og derefter beslutte om de ville betale.

 

Men ejg ved ikke om det vil være en omstændig process.

 

Men jeg tænker lidt at hvis jeg var nyt medlem og skulle betale 300 kroner for at se noget jeg ikke vidste hvad var så ville jeg nok vælge det fra :)

 

Jette

Jeg vil gerne bakke op om prøveperiode for nytilkomne med den adgang, man nu engang kan få - evt. kunne det gøres sådan, at man højst kan nå til 500+ eller noget i den stil - det er vel ikke urimeligt, og så får man trods alt mulighed for snuse til det meste... det er helt skudt ud i luften, og jeg burde arbejde lige nu, men det her er jo uhyre studierelevant, for nu begynder der jo at gå oplevelsesøkonomi i lortet. ;)

Ja, det er faktisk ret studierelevant for dig det her :snedig:

 

Vi vil vende denne prøveperiodes-mulighed i "panelet" og kigge på fordele og ulemper (jfr. Metz indlæg #269 for et eksempel på ulempe).

Den er jeg med på - det er derfor, jeg tænkte, at man evt. kunne begrænse det til, at de højst kunne nå et vist fortrolighedsniveau, om de så nåede at skrive en millard indlæg.

 

Og godt, at du også kan se, at det her er studierelevant, så behøver jeg ikke pakke sammen liiige nu. ;)

 

Nu ved jeg ikke om der i den nye struktur er tænkt på passwordbeskyttede fora som en fortsættelse. Men i hvert fald er det vigtigt for mig, at nye snuserer så ikke kan få adgang til dem selvom de er snusere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har fuld forståelse for, at du ønsker at gå de veje :thumbsup:

 

Jeg føler mig trådt på, når folk siger "det kan ikke være rigtigt, at der er nogen der ikke har råd" eller "det er jo bare". Ja for nogle er det bare et dyk i lommen, uden at kunne mærke det. Ja for nogle er det ikke til at forstå at der findes folk der ikke har råd. Da jeg var på SU havde jeg ikke råd, simpelhent pga. jeg prioterede at kunne komme på ferie og købe tøj til min knægt når det var nødvendigt.

Min familie og jeg står overfor nogle større køb i den nærmeste fremtid, og det gør at jeg ikke har muligheden for at være betalende bruger herinde.

 

Det er en priotering, så jo hvis jeg ikke brændende ønskede mig et hus, at komme på ferie osv. så ville jeg have 300,- Det er for mange penge, ikke for dyrt :nej:, men bare for mange penge for mig at betale.

 

Men jeg vil slutte af med at sige, at jeg synes det er en helt fin idé, så ingen sure miner her. Jeg har fået meget ud af min tid her på MoVe (så det er da også med tristhed, at jeg må skrive dette indlæg :cwy:) Jeg takker ikke af, fordi jeg ikke føler Move er "mit", men simpelthen fordi jeg ikke vil kunne forsvare at smide 300,- afsted når vi fælles spare op til at skulle komme på ferie, købe hus m.m.

 

Det første gavekort er hermed købt :knus: Du skal blive søde :ja:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Elizabeth

Måske man kan få nedslag i prisen, hvis man er studerende på en videregående uddannelse :snedig::P ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jeg synes, det er en god ide, Lenka! :) Er dog ikke sikker på, jeg selv kan hænge på. Budget er stramt, der er sponsor børn og halløj andre steder og så er der jo lige det med at betale, når man egentlig gerne vil reducere sit internet forbrug. Så selvom trist jo også en slags anledning til at effektuere det.. Og - ikke for at være kynisk - men at gøre det brugerbetalt er vel også dels for at rense lidt ud og skabe større intimitet + overblik herinde ? Hvad jeg i øvrigt synes er en fremragende ide!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbsup:

 

Jeg betaler gerne!

 

 

Faktisk sad jeg lige og tænkte - lidt provokerende - at jeg gerne betalte 450 kr om MÅNEDEN.

Det er vist nogenlunde hvad min seneste medlemsskab af Fitness.dk kostede, og det endte med at jeg kun brugte det ca 3 timer om måneden :blush: . MOVE, derimod, bruger jeg på en god dag 3 timer på :hopper:.

 

450,- om året er i mine øjne et sandt kup set i forhold til hvor mange timer jeg bruger på min fritids (og arbejds) interesse.

 

 

Er dog helt med, at min økonomiske situation er en helt anden, end mange andres :blomst:

 

 

Ps er desuden lettet over ALDRIG mere at skulle finde på barselsgaver; det bliver stensikkert et gavekort til Morsverden HVER gang.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ps er desuden lettet over ALDRIG mere at skulle finde på barselsgaver; det bliver stensikkert et gavekort til Morsverden HVER gang.... :lol:

:lol: Nå ja - så slipper man for at tænke kreativt. Alle pengene værd. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
For mig var det bare en strøgtanke - en idé. Aner ikke hvordan det skulle fungere i praksis...

Fint nok med strøtanker :knus:

Det er da altid godt at få idéerne på bordet, og det er jo også fint at de derefter bliver diskuteret med for og i mod, som der bliver gjort :)

 

Jeg er i hvertfald i mod at skulle udvælge hvem der skulle værdig trængende eller ej, men muligheden for a forære eller splejse til et gavekort er da en super idé :thumbsup:

Jeg synes det er en fin diskussion :thumbsup:

 

Jeg kan godt forstå du ikke vil udvælge :thumbsup:

:knus:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:thumbsup:

 

Jeg betaler gerne!

 

 

Faktisk sad jeg lige og tænkte - lidt provokerende - at jeg gerne betalte 450 kr om MÅNEDEN.

 

Der kommer du så nok til at snakke meget med dig selv ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke læst hele tråden i gennem, men jeg har et spørgsmål for os fattigrøve :P

 

Hvis man nu i en periode ikke har råd til medlemskabet af MoVe, skal man så starte forefra i indlægstal (ved 0), hvis man senere vender tilbage som betalende medlem :???:

 

Jeg synes i øvrigt det er fair nok, at du begynder at tjene penge på MoVe og det kæmpe arbejde der ligger bag :thumbsup:.

Jeg ville gøre præcis det samme i dine sko.

 

Jeg vil også godt betale 300 kr. om året, men jeg håber ikke beløbet stiger ret meget lige med det første, da vi personligt ville få svært ved at finde pengene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Måske man kan få nedslag i prisen, hvis man er studerende på en videregående uddannelse :snedig::P ?

 

Eller astma-rabat ? :P

Asmaa-rabat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg betaler gladeligt - og manden har lige sagt at han støtter mig 100% i min beslutning - også selv om det er den dyre pakke :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samtidig vil jeg dog også sige, at medhensyn til nye, kan det blive meget svært, der er de åbne forum, men jeg har også læst, at mange af de gamle, ikke vil svare i de åbne forum, så her er jo også et problem, hvordan skal de nye, så kunne blive integreret. <_<

Jeg tror at du har læst at mange af de "gamle" ikke vil svare i et åbent-åbent forum, dvs. et af de få fora der er helt åbent for uregistrerede og hvor oplysningerne kan googles. De fleste fora er lukkede for kun registrerede medlemmer, og her tror jeg ikke at der er nogen der har problemer med at skrive i (medmindre det er af personlig karakter) ;).

 

ok tak så fik jeg opklaret det :thumbsup: og du har nok ret, det er de helt åbne det drejer sig om :)

 

Knus Tina

Share this post


Link to post
Share on other sites
Øv. Nu synes jeg at jeg fik skrevet noget så det alligevel lød som om jeg ikke vil betale de skide 300 kroner. Jeg har bare de bekymringer om det som jeg har skrevet og håber inderligt det ikke bliver sådan. Og jeg prøver det helt klart :thumbsup:

:knus:

 

Men det er altså en blanding af private fora, og så at MoVe bliver mindre generelt du er bekymret for?

Sikke vores indlæg krydser hinanden :lol:

 

Det er ikke for at pumpe dig for info :P - jeg ville bare forstå hvad du mente :). Men jeg tror at jeg forstår dine pointer nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå dig Lenka, du ligger et kæmpe arbejde i det her :respekt: :knus:

 

Jeg ved ikke, om jeg bliver. Måske er det skubbet til mig. Ikke så meget pga de 300 kr, men jeg har længe gået og overvejet det, så måske er det dét, der skal til for mit vedkommende. Jeg har ikke rigtigt noget netværk herinde som så mange andre, men nyder jo alligevel mange af indlæggene - så måske/måske ikke bliver jeg, skal vist lige tænke lidt over det ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg spekulerer lidt i, om det med de personlige fora kan medvirke til, at der fx går lidt manglende ytringsfrihed i den: Om man skal til at holde sine gifttænder (selvfølgelig pænt formuleret i god debatstil) inde, fordi man så helst skal holde sig gode venner med de rigtige usw. :hmm: Og skal man til at dyrke netværket mere velovervejet og "passe det" for at være med i "det fede" :hmm: Bliver disse paranoia-tanker til noget, ja så mister MoVe i mine øjne noget af sit trylleri :wah:

Jeg oplever, at jo mere man er inde i varmen, jo mindre behøver man være omhyggelig med ikke at komme til at vise at man har kanter. Så jeg har helt klart en mere behøvlet opførsel, når jeg færdes ude i det åbne MoVe. (og nu sidder jeg så liiige og tænker over, hvad den indrømmelse betyder for mine chancer for at blive inviteret med i et venindeforum :lol: )

 

 

Hos mig giver den et royalt blåt debat-stempel :thumbsup: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ved du, hvad du skal, Lenka - for at score ekstra?

 

Du skal tage gebyr for frivillig banning! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Elizabeth
:thumbsup:

 

Jeg betaler gerne!

 

 

Faktisk sad jeg lige og tænkte - lidt provokerende - at jeg gerne betalte 450 kr om MÅNEDEN.

 

Der kommer du så nok til at snakke meget med dig selv ;)

 

Helt enig med Anne :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Elizabeth
Måske man kan få nedslag i prisen, hvis man er studerende på en videregående uddannelse :snedig::P ?

 

Eller astma-rabat ? :P

Asmaa-rabat?

 

:eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Øv. Nu synes jeg at jeg fik skrevet noget så det alligevel lød som om jeg ikke vil betale de skide 300 kroner. Jeg har bare de bekymringer om det som jeg har skrevet og håber inderligt det ikke bliver sådan. Og jeg prøver det helt klart :thumbsup:

Sådan lød det ikke for mig. Det var et supergodt indlæg. Faktisk sad jeg undervejs og tænkte på, at du ofte skriver nogle indlæg, hvor du kommer hele vejen omkring sagen og får forklaret dig så godt, at der næsten ikke er mere at sige. Måske er det derfor, du oplever at der ikke bliver svaret? Men derfor kan dine indlæg jo godt have givet respons og afsat spor - nemlig i hovederne på os andre. Du står i hvert fald hos mig helt klar i konturerne som MoVinde.

 

Tak :blomst: . Det gjorde mig glad det indlæg. Jeg læste faktisk om det igår aftes men ville tænke over hvad jeg svarede inden jeg svarede. Jeg ville gerne at i forstod hvad jeg mente :), og ikke bare lave ballade :).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Metz
Øv. Nu synes jeg at jeg fik skrevet noget så det alligevel lød som om jeg ikke vil betale de skide 300 kroner. Jeg har bare de bekymringer om det som jeg har skrevet og håber inderligt det ikke bliver sådan. Og jeg prøver det helt klart :thumbsup:

 

Jeg forstod helt sikker dine bekymriner, som jeg synes er reelle, som jeg også skrev tidligere. Jeg synes det er fint, at få flere vinkler på dilemmaerne, så vi får belyst alle problematikker, hvilket for mig er med til at gøre det tydeligt, hvad det er der skal til at ske :knus:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Manden min siger jeg nok bliver en af de betalende, da jeg bruger MEGEN tid herinde, men jeg ville nok føle mig lidt dum. :dunno: ved at bruge dem, og så ikke rigtig få glæde ud af det.

 

Det forstaar jeg slet ikke. For mig er min tid da meget mere vaerd end mine penge. Jeg ville aldrig bruge meget tid paa noget der ikke 'gik op' i den anden ende - altsaa noget der gav mig noget/nok retur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×