Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Recommended Posts

Jeg ville ønske det kun var for betalende medlemmer. Der er simpelthen for mange jeg ikke kender ellers :(

Synes det er svært måske at skulle spore sig ind på nogen der kun er i det åbne.

 

Det synes jeg ikke det skal være. Ikke for at starte en større debat, men...

 

Mit indtryk er, at man i forvejen føler sig ret ekskluderet, når man ikke betaler. Hvis man heller ikke må være med til at 'lege', så kan jeg godt forstå hvis moves ikke-betalende medlemmer stille og roligt forsvinder. Det ville jeg være ked af. :)

 

Ind til videre har jeg fået tildelt søde movinder jeg slet ikke kendte i forvejen - men nu lægger jeg altid mærke til disse. Både dem jeg nissede og de der nissede mig. Det synes jeg er en hyggelig gevinst. :thumbsup:

Hvis man ikke har råd til at betale 30 kr. om måneden for at inkludere sig selv, har man vel heller ikke råd til at lave/købe en gave og betale porto for at få den sendt tænker jeg?

Det er nu heller ikke fordi jeg vil starte en længere debat om lige det. Det er jo ikke værre end at jeg bare springer over igen :)

 

Det behøver vel ikke kun være økonomi, der afholder folk fra at betale?

 

Nej det kan der måske være flere grunde til, det ved jeg ikke så meget om. Men så er man ikke mere eksluderet, end at man selv kan lave om på det mener jeg.

Jeg kan nu godt forstå Fru K's tankegang.

Vi har oplevet at der er kommet nogle meget ukendte personer, som gerne vil lege med - eller dvs. de vil gerne modtage men ikke give!

 

Jeg ved ikke om man evt. kunne sige, man skal have et vist antal indlæg eller have været medlem i så og så lang tid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ens aktivitetsniveau de sidste tre måneder ska have betydning for deltagelsen.

 

Spillet her handler jo om gensidig tillid, man behøver kun at sende den ene gave. Men en anonym hilsen er bestemt værdsat af alle.

Hver ærlig hvis du ikke når det, eller ikke har råd what ever, det er sværest at være modtageren der intet hører eller får!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg ville ønske det kun var for betalende medlemmer. Der er simpelthen for mange jeg ikke kender ellers :(

Synes det er svært måske at skulle spore sig ind på nogen der kun er i det åbne.

 

Det synes jeg ikke det skal være. Ikke for at starte en større debat, men...

 

Mit indtryk er, at man i forvejen føler sig ret ekskluderet, når man ikke betaler. Hvis man heller ikke må være med til at 'lege', så kan jeg godt forstå hvis moves ikke-betalende medlemmer stille og roligt forsvinder. Det ville jeg være ked af. :)

 

Ind til videre har jeg fået tildelt søde movinder jeg slet ikke kendte i forvejen - men nu lægger jeg altid mærke til disse. Både dem jeg nissede og de der nissede mig. Det synes jeg er en hyggelig gevinst. :thumbsup:

Hvis man ikke har råd til at betale 30 kr. om måneden for at inkludere sig selv, har man vel heller ikke råd til at lave/købe en gave og betale porto for at få den sendt tænker jeg?

Det er nu heller ikke fordi jeg vil starte en længere debat om lige det. Det er jo ikke værre end at jeg bare springer over igen :)

 

Det behøver vel ikke kun være økonomi, der afholder folk fra at betale?

 

Nej det kan der måske være flere grunde til, det ved jeg ikke så meget om. Men så er man ikke mere eksluderet, end at man selv kan lave om på det mener jeg.

Jeg kan nu godt forstå Fru K's tankegang.

Vi har oplevet at der er kommet nogle meget ukendte personer, som gerne vil lege med - eller dvs. de vil gerne modtage men ikke give!

 

Jeg ved ikke om man evt. kunne sige, man skal have et vist antal indlæg eller have været medlem i så og så lang tid...

Taler du om kalendergavelegen, hvor vi udveksler pakker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kan nu godt forstå Fru K's tankegang.

Vi har oplevet at der er kommet nogle meget ukendte personer, som gerne vil lege med - eller dvs. de vil gerne modtage men ikke give!

 

Jeg ved ikke om man evt. kunne sige, man skal have et vist antal indlæg eller have været medlem i så og så lang tid...

Taler du om kalendergavelegen, hvor vi udveksler pakker?

Nej, jeg om ukendte der kommer til Move, på denne årstid, hvor der tidliger har været julehjælp og så har de også tilmeldt sig denne nisseleg, hvor vi hver især får tildelt en nisse.

Fx sådan en som Julie's mor (husker ikke lige navnet helt præcist :blush: ).

Hun fik både julehjælp og en gave i nisselegen.

Derefter kom hun med alle mulige undskyldninger om at hun og manden var ved at gå fra hinanden osv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg kan nu godt forstå Fru K's tankegang.

Vi har oplevet at der er kommet nogle meget ukendte personer, som gerne vil lege med - eller dvs. de vil gerne modtage men ikke give!

 

Jeg ved ikke om man evt. kunne sige, man skal have et vist antal indlæg eller have været medlem i så og så lang tid...

Jamen det er det, jeg foreslår... at man går efter aktivitet, antal anlæg osv... Clu og jeg har fx. været på MoVe i godt 6 år... og er ikke betalende.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg synes ens aktivitetsniveau de sidste tre måneder ska have betydning for deltagelsen.

 

Spillet her handler jo om gensidig tillid, man behøver kun at sende den ene gave. Men en anonym hilsen er bestemt værdsat af alle.

Hver ærlig hvis du ikke når det, eller ikke har råd what ever, det er sværest at være modtageren der intet hører eller får!

Lige netop... det er så skuffende, når folk ikke hører noget...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synes det er en god idé med en slags kvalifikation, der går på medlemstid/ aktivitet :ja:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Synes det er en god idé med en slags kvalifikation, der går på medlemstid/ aktivitet :ja:

 

Det synes jeg også er fint.

 

Det kan dog være svært at vurdere aktivitetsniveau indenfor x måneder - for i hvilke fora skal det gælde for?

 

Så er det lettere at sætte en minimumsgrænse for antal indlæg brugeren har.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Synes det er en god idé med en slags kvalifikation, der går på medlemstid/ aktivitet :ja:

 

:ditto:

 

Enig i at der bør være en form for aktivitet og medlemstid. I det åbne kommer man jo ikke over 25 indlæg, hvis man er ikke betalende, men derfor kan man sagtens være et kendt ansigt som både Clu og Laurie netop grundet antal år de har været på Move.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Synes det er en god idé med en slags kvalifikation, der går på medlemstid/ aktivitet :ja:

 

Det synes jeg også er fint.

 

Det kan dog være svært at vurdere aktivitetsniveau indenfor x måneder - for i hvilke fora skal det gælde for?

Så er det lettere at sætte en minimumsgrænse for antal indlæg brugeren har.

 

Men man kommer jo ikke over 25 indlæg, selv om man skriver og skriver og skriver, hvis man kun er i det åbne.

 

Nu ved jeg så ikke hvor mange kendte ansigter i det åbne der kun har 25 indlæg. De fleste er vel laaaaaaaaaaangt over de 25 indlæg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu har jeg ikke selv været med i nisselegene, men jeg synes det er rigtig hyggeligt at følge med i :jul: :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker at det bliver ret besværligt for Lenka at skulle kigge alle mulige medlemmer igennem for at tjekke om de har skrevet indlæg nok til at være med, men jeg ved det ikke :dunno:

 

Selvfølgelig kunne en kombination af at man enten er betalende eller har skrevet x antal indlæg i løbet af de sidste x antal måneder gøre arbejdsbyrden lidt mindre (da de betalende medlemmer så ikke skal tjekkes) :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu ved jeg så ikke hvor mange kendte ansigter i det åbne der kun har 25 indlæg. De fleste er vel laaaaaaaaaaangt over de 25 indlæg.

Det vil jeg også tro, men pdas er det nogle år siden MoVe blev et betalingssted og hvis man har været her (næsten) siden den gang, men aldrig betalende, kan man jo sagtens have skrevet langt over 25 indlæg og være et (semi)kendt ansigt, selvom tælleren står på 25 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke tænkt mig at gøre et stort nummer af at tjekke for diverse ting, der ikke pt er en automatisk gruppe for. Der er jo (for mig) en grund til at der ikke er en (teknisk) gruppe der hedder "ikke-betalende, men alligevel med på nogle af betalings-fordelene". Betalende medlemmer er delt op efter indlæg og ancinitet. Som ikke-betalende er man ... ikke-betalende - man har ikke meldt sig ind i hele pakken af den ene eller den anden grund, og så er der nogle ting man får valgt fra. Det er denne opdeling jeg har, og jeg vil ikke ind i alle mulige gråzoner for hvornår man nu er aktiv, semi-aktiv, vellidt, til at stole på osv. jeg har en teknisk skelnen jeg kan forholde mig til med de subscriptioner man kan købe herinde.

 

Om det skal være for alle medlemmer eller for betalende er jeg ikke helt besluttet til endnu, men hælder pt- mest til at gære det som "jeg plejer" og evt. ændre procduren næste år i bedre tid, hvis den skal ændres. Jeg kan nu godt lide at legen er for alle move medlemmer, også ny-ankomne, da den er med til at ryste medlemmer sammen på tværs af gammel-ny, kendt-ukendt. Men de tkræver selvfølgelig at alle er her for legens skyld og er villige til at deltage fuldt ud, og det kan jeg godt forstå bekymringen for. Jeg overvejer stadig hvordan det løses.

 

Og så vil jeg tilføje at problemet med medlemmer der ikke får sendt en pakke af erfaring ikke har noget at gøre med om medlemmer er betalende eller ikke-betalende, ny eller gammel, de forrige år har det været i forskellige kategorier, ikke indskrænket til "nye" (og hvis det har noget at gøre med julehjælpen, så kan den måske tages i den forbindelse?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg ville ønske det kun var for betalende medlemmer. Der er simpelthen for mange jeg ikke kender ellers :(

Synes det er svært måske at skulle spore sig ind på nogen der kun er i det åbne.

 

Det synes jeg ikke det skal være. Ikke for at starte en større debat, men...

 

Mit indtryk er, at man i forvejen føler sig ret ekskluderet, når man ikke betaler. Hvis man heller ikke må være med til at 'lege', så kan jeg godt forstå hvis moves ikke-betalende medlemmer stille og roligt forsvinder. Det ville jeg være ked af. :)

 

Ind til videre har jeg fået tildelt søde movinder jeg slet ikke kendte i forvejen - men nu lægger jeg altid mærke til disse. Både dem jeg nissede og de der nissede mig. Det synes jeg er en hyggelig gevinst. :thumbsup:

 

 

Det er jeg enig i...

Share this post


Link to post
Share on other sites
:hmm: havde ellers besluttet mig for ikke at være med i år, men jeg tror sku alligevel :jubii:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har ikke tænkt mig at gøre et stort nummer af at tjekke for diverse ting, der ikke pt er en automatisk gruppe for. [...]

 

:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har været heldig de 3 år jeg har deltaget - både med den jeg har været nisse for og dem jeg er blevet nisset af, så jeg vil gerne være med igen. Jeg må vist hellere få min arbejdscomputer un-bannet i december :lol::snedig:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×