Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
LouiseH79

Mulighederne for at verificere brugere?

Recommended Posts

Det er blevet nævnt, at man på andre sites har mulighed for at lave en verificering af brugerne som led i en registrering på et forum. Det er fx en mulighed på Den Blå Avis via adresser og muligvis cpr, men man har stadig valgfrit brugernavn osv.

 

Er det noget, som man kan implementere her?

 

Bare en tanke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Engang :gammel: talte vi om en MoVe- stempling, hvis man kunne sige god for hinanden "live". Andre der husker :???:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Engang :gammel: talte vi om en MoVe- stempling, hvis man kunne sige god for hinanden "live". Andre der husker :???:

 

Altså som tingene er herinde pt, er jeg tilbøjelig til at sige, at det kunne være en ide - Det lukker desværre folk ude, og man kan ikke åbne op for nye :hmm: Man kunne gøre det i lidt højere fortrolighed? :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Engang :gammel: talte vi om en MoVe- stempling, hvis man kunne sige god for hinanden "live". Andre der husker :???:

 

Den er sgu farlig... Er vi ude i, hvis X antal gamle movinder, som vi er sikre på, er dem, de siger de er, siger god for, så er hun god nok? Så afskriver vi os i hvert fald nye medlemmer... Men dem er man vist generelt heller ikke så interesserede i.

 

Jeg tænker en reel verificering via cpr, ip, telefonnummer eller noget, som sikrer 100%, at folk er, dem de er. Ikke noget med, hvem der kan lide hvem - min eneste tanke er, om folk er dem, de udgiver sig for at være = undgå svindel og trolls.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Engang :gammel: talte vi om en MoVe- stempling, hvis man kunne sige god for hinanden "live". Andre der husker :???:

 

Den er sgu farlig... Er vi ude i, hvis X antal gamle movinder, som vi er sikre på, er dem, de siger de er, siger god for, så er hun god nok? Så afskriver vi os i hvert fald nye medlemmer... Men dem er man vist generelt heller ikke så interesserede i.

 

Jeg tænker en reel verificering via cpr, ip, telefonnummer eller noget, som sikrer 100%, at folk er, dem de er. Ikke noget med, hvem der kan lide hvem - min eneste tanke er, om folk er dem, de udgiver sig for at være = undgå svindel og trolls.

 

 

Har været på sådanne fora, hvor det kun var for dem, der kendte nogen, der kendte nogen.... de fora døde langsomt ud, da der ikke kom fornyelse :gaber:

 

Verificering kunne være fint. Ville nødig ud i noget med popularitetsafstemninger om hvem, der kan lide hvem, og dem, der har flest venner må få lov til at være med til at sjippe, men dem, der ikke har en masse venner, de må lege (med sig) selv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har været et sted hvor man overførte 10kr tror jeg det var, så admin fik navn og adr, og sendte pengene retur, samt et sted hvor man oploadede billede af sig selv med et stykke papir hvorpå ser tydeligt stod forum navn og brugernavn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det ville ikke løse alle problemer. Så længe, der er mennesker i verden, der kender andre mennesker i verden, vil der være potentiale for mistænkeliggørelse. Så ville man aldrig vide, hvem der lånte sin profil ud til andre - det er jo den, vi har nu ...

 

Jeg er mest stemt for at tage det shit, der kommer, når det kommer og blive ved med at stole på, at det også går over.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Engang :gammel: talte vi om en MoVe- stempling, hvis man kunne sige god for hinanden "live". Andre der husker :???:

 

Den er sgu farlig... Er vi ude i, hvis X antal gamle movinder, som vi er sikre på, er dem, de siger de er, siger god for, så er hun god nok? Så afskriver vi os i hvert fald nye medlemmer... Men dem er man vist generelt heller ikke så interesserede i.

 

Jeg tænker en reel verificering via cpr, ip, telefonnummer eller noget, som sikrer 100%, at folk er, dem de er. Ikke noget med, hvem der kan lide hvem - min eneste tanke er, om folk er dem, de udgiver sig for at være = undgå svindel og trolls.

 

 

 

det er bare ikke alle tlf nr man kan finde på diverse sider , bonden har store problemer i hans firma med dette da hhan bruger det til at oprette sine kunder og tit jo ik køre til adressen men ud i folks marker og klare opgaven så når han skal sende regningen kan hhan ik finde deres nr ....

 

 

(ok det lød lidt perverst, men han hhar maskinstation )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det ville ikke løse alle problemer. Så længe, der er mennesker i verden, der kender andre mennesker i verden, vil der være potentiale for mistænkeliggørelse. Så ville man aldrig vide, hvem der lånte sin profil ud til andre - det er jo den, vi har nu ...

 

Jeg er mest stemt for at tage det shit, der kommer, når det kommer og blive ved med at stole på, at det også går over.

 

Du har nok ret. Og tosser og trolls kan man nok aldrig gardere sig imod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arto laver en CPR verificering.. mener, det kostede 5 kr dengang...

 

Men altså nogen som vil snyde.. kan lige så godt "låne" et cpr nummer, selv om det er ulovligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sådan noget som mit cpr-nummer kunne jeg aldrig drømme om at indtaste noget sted på nettet, så det er jeg ikke tilhænger af, men adresse er OK for mig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man gør det på andre foraer.

 

Jeg ved ikke om jeg synes det er en god ide, men det er en mulighed, som bør overvejes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at move er meget lukket for nye medlemmer i forvejen. Det er utroligt svært at komme ind som ny. Min plan har hele tiden at gøre det mere åbent, da betaling samt +25 indlæg (gammelt levn, som nok ikke var blevet indført med betaling, hvis det ikke havde været der i forvejen) har gjort det ekstra ekstremt lukket. Synes at yderligere verificeringer trækker i den modsatte retning af ønsket om flere nye medlemmer og friskt blod til forummet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har lært, på den hårde måde, ALDRIG at betro nogen på nettet (eller IRL) noget, som andre ikke må vide. Sådan er det bare, og har desværre fået det udgangspunkt, at der altid sidder en og kan bruge den viden, jeg videregiver, til at skade mig, så derfor fortæller jeg ikke noget videre, som kan skade mig...

 

Betaler stadig af på min dumhed den dag idag, 6 år senere...

 

så nej, man kan ikke gardere sig, man kan lukke munden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×