Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Mb1

“Redigeret” mangler?

Recommended Posts

Tidligere kunne man se om en post var blevet redigeret af forfatteren. Det synes jeg ikke at man kan se længere. Er det mig der mangler en indstilling eller er det ændret? Det kan være meget rart at kunne se, både for andre, men også for forfatteren. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Mb1 said:

Tidligere kunne man se om en post var blevet redigeret af forfatteren. Det synes jeg ikke at man kan se længere. Er det mig der mangler en indstilling eller er det ændret? Det kan være meget rart at kunne se, både for andre, men også for forfatteren. 

Er det ikke noget man selv vælger når man redigerer? 

Edited by Pia.D
Test
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kan man godt se. 
Men forfatteren skal selv markere, klikke af, at det er redigeret. 
Ellers ser man det ikke. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Pia.D said:

Er det ikke noget man selv vælger? 

Hvordan? Jeg kan ikke finde ud af det. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, beLine said:

Det kan man godt se. 
Men forfatteren skal selv markere, klikke af, at det er redigeret. 
Ellers ser man det ikke. 

Åh på den måde! Tak. 
Og tak igen, nu testede jeg det lige selv.

Kunne vi overveje at den pr default er sat til at vise det? Og at man aktivt kan vælge det fra? @Mys mor @kk77 ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er det ikke lige meget om man kan se det eller ej?

Jeg har en tlf der lever sit eget liv og jeg redigerer faktisk ret tit.

Jeg skriver ikke hvorfor da det for mig er ret ligegyldigt, at jeg har rettet. Ville ønske min tlf ikke ville bestemme hvad der skal stå😏🤪

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg redigerer tit autokorrektur efter jeg har postet.. 😅 

Hvorfor er det nødvendigt at se? Oplever du at folk ændrer teksten, så den pludselig fremstår markant anderledes? Synes egentlig det er meget rart at man ikke kan se, om der er redigeret, når man netop ikke kan se hvad, der er redigeret. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er meget rart at man selv kan væge til eller fra, men hvis stemningen er at man ikke skal, så vil jeg gerne undersøge det. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Bonderosen said:

Er det ikke lige meget om man kan se det eller ej?

Jeg har en tlf der lever sit eget liv og jeg redigerer faktisk ret tit.

Jeg skriver ikke hvorfor da det for mig er ret ligegyldigt, at jeg har rettet. Ville ønske min tlf ikke ville bestemme hvad der skal stå😏🤪

Jeg har nogle gange lavet en tilføjelse, indsat et manglende ord og det syntes jeg ikke er lige meget, da man nemt kan misforståes. Især når man bliver quotet, fra det oprindelige indlæg, så kan det være rart at man efterfølgene selv gør opmærksom på at man har enten redigeret eller tilføjet noget.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Fru K said:

Og igen ligger tråden i Googleåbent. Nuvel jeg lader indlægget stå fordi det er en væsentlig forringelse for mig hvis det bliver ændret.

Du har ret. Jeg bakker også ud!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der er da intet i vejen med at redigere i det man har skrevet. Fint at jeg har fundet ud af hvordan man gør, så er jeg tilfreds. Det var bare et forslag ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Dykker said:

Jeg redigerer tit autokorrektur efter jeg har postet.. 😅 

Hvorfor er det nødvendigt at se? Oplever du at folk ændrer teksten, så den pludselig fremstår markant anderledes? Synes egentlig det er meget rart at man ikke kan se, om der er redigeret, når man netop ikke kan se hvad, der er redigeret. 

Jeg har oplevet en del gange, at der redigeres i indlæg, efter at jeg har svaret. Og når jeg så har svaret, og der så ændres i indlægget i forhold til det, som jeg har svaret. Det gør en debat virkelig rodet. Så jeg synes egentlig, at det er en uskik at redigere andet end slåfejl. Tilføjelser synes jeg hører til i et nyt indlæg. Det andet synes jeg er noget luskeri.

Jeg er begyndt at quote dem, der ofte gør det, så jeg ved, hvad det er jeg har svaret på.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg plejer gerne selv at skrive "edit", når jeg har redigeret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er nok lidt slem til at tilføje (dog ofte ret hurtigt efter jeg har sendt men nogle gange når man jo at blive qouted.) Jeg skrive mig bag øret at jeg skal øve mig i at lade være med det eller ihvertfald markerer det.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Pia.D said:

Jeg er nok lidt slem til at tilføje (dog ofte ret hurtigt efter jeg har sendt men nogle gange når man jo at blive qouted.) Jeg skrive mig bag øret at jeg skal øve mig i at lade være med det eller ihvertfald markerer det.

Det er jeg også kommet til. Man kommer lige i tænke om et eller andet, man ikke fik med første gang.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Naja said:

Det er jeg også kommet til. Man kommer lige i tænke om et eller andet, man ikke fik med første gang.

Og nu var jeg lige ved at gøre det igen :peger:

Det jeg ville skrive var, at man selvfølgelig bør gøre opmærksom på, hvis det er noget meningsændrende i forhold til det oprindelige indlæg :fy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Tinke said:

Jeg har oplevet en del gange, at der redigeres i indlæg, efter at jeg har svaret. Og når jeg så har svaret, og der så ændres i indlægget i forhold til det, som jeg har svaret. Det gør en debat virkelig rodet. Så jeg synes egentlig, at det er en uskik at redigere andet end slåfejl. Tilføjelser synes jeg hører til i et nyt indlæg. Det andet synes jeg er noget luskeri.

Jeg er begyndt at quote dem, der ofte gør det, så jeg ved, hvad det er jeg har svaret på.

Lige der vil jeg også gerne se redigering. Men min telefon laver en del autokorrektur som jeg så må lave om for at det giver mening. 

Ellers retter jeg ikke noget 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har også en telefon der godt kan lide autocorrect, eller pølsefingre på tastaturet. Disse fejl retter jeg normalt uden yderligere kommentar. Og så sker det normalt indenfor 30 sek -1 min efter jeg har posted.

Men hvis jeg ændrer eller tilføjer noget skriver jeg altid Edit og så tilføjelsen eller rettelsen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Tinke said:

Jeg har oplevet en del gange, at der redigeres i indlæg, efter at jeg har svaret. Og når jeg så har svaret, og der så ændres i indlægget i forhold til det, som jeg har svaret. Det gør en debat virkelig rodet. Så jeg synes egentlig, at det er en uskik at redigere andet end slåfejl. Tilføjelser synes jeg hører til i et nyt indlæg. Det andet synes jeg er noget luskeri.

Jeg er begyndt at quote dem, der ofte gør det, så jeg ved, hvad det er jeg har svaret på.

Ok. Vildt. Det har jeg aldrig oplevet (eller måske nærmere - opdaget 🧐

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Dykker said:

Ok. Vildt. Det har jeg aldrig oplevet (eller måske nærmere - opdaget 🧐

Det har jeg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Tinke said:

Jeg har oplevet en del gange, at der redigeres i indlæg, efter at jeg har svaret. Og når jeg så har svaret, og der så ændres i indlægget i forhold til det, som jeg har svaret. Det gør en debat virkelig rodet. Så jeg synes egentlig, at det er en uskik at redigere andet end slåfejl. Tilføjelser synes jeg hører til i et nyt indlæg. Det andet synes jeg er noget luskeri.

Jeg er begyndt at quote dem, der ofte gør det, så jeg ved, hvad det er jeg har svaret på.

Det har jeg også oplevet. Det var en god grund til at spørge til funktionen, men jeg ville også bare gerne selv kunne finde ud af det. Og det kan jeg nu og det er jeg glad for. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×