Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Lenka

MoVe bliver til et betalingsforum

Recommended Posts

Guest Metz
Lenka jeg kom lige til at tænke på. De private foras, som man kan oprette. Kan alle medlemmer så se dem, så man kan anmode om at komme med i et fora eller kan man udelukkende komme med, hvis man inviteres :???:

Det skal være sådan at man selv kan vælge om det skal være åbent for tilmelding for andre interesserede medlemmer, eller om det skal være privat og kun ses af dem man personligt har inviteret :)

 

:thumbsup:

 

Så drømmer jeg videre om mit fora for motionister, gravide med gener og inspiration til øvelser :drømmer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg lavede bare i hovedet en hurtig sammenligning med groupcare som koster 80 kr om året, og så oestrogen som koster 275, (oestrogen får man så en masse dims med i prisen, og det er nok ikke lige 100% sammenligneligt med dette)

Det er ikke de 25 kr om mdr, det kan jeg såmænd sagtens sætte af, det er nok bare det at jeg godt kan frygte at hvis man stadig skal oparbejde sig ancinitet ved at skrive indlæg, så tager det lang tid for en ny at komme rigtig med, så jeg tror at sitet vil blive meget lukket, det er jo fint hvis det er det man vil, sådan som jeg læser dem som stemmer for nu og her, så virker det som om i ender tilbage med en lille sammensluttet gruppe på måske 50 stk.?

 

Jeg er kun på denne her side, og ville da være ærgerlig over ikke at have move mere, og derfor ville jeg nok også gerne betale, men jeg gider ikke betale hvis det bliver alt for sammenspist, og det frygter jeg det gør....

 

:knus:

Share this post


Link to post
Share on other sites
En hurtig hovedregning:

Vi tager udgangspunkt i, at der er 2000 medlemmer, der hver betaler 300 kr. Det bliver i alt 600.000 kr... Så meget koster det ikke at køre et forum :nej:

Din hovedregning holder ikke, fordi:

  1. Der er ikke 2000 aktive medlemmer på MoVe - altså, sådan aktive-aktive. Der er nok ikke engang 1000. Vil nok snarere skyde på 500. Og jeg har ingen forventninger om at de alle vil blive.
  2. Af indtægten skal der betales moms og skat og evt. uddeles lidt til hjælpende hænder (primært Sof)
  3. Det handler ikke om at dække udgifter for hvad der holdes kørende - det gør jeg fint med google reklameindtægterne (største udgift pt er 500 kr / mdr for at have serveren stående i en serverpark). Det handler om at jeg vil gøre MoVe til mit arbejde - "gør det du er god til" - er det ikke det man siger? :)

Der findes mange glimrende gratis alternativer - MoVe behøver ikke bare at være "et forum i rækken" mere. Jeg har planer om at gøre det her forum til helt unikt med services som du ikke kan få andre steder - uden at overplastre det med reklamer.

 

Det kan godt være at MoVe så ikke længere vil være for alle og enhver, der måtte komme forbi. Det synes jeg ikke behøver at være en ulempe. Som sagt så tror jeg at det vil give lidt mere kvalitet frem for kvantitet.

 

Nemlig :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe, tror I ikke man kan få tilskud fra Danmark.

 

Tænk på alle de penge man sparar i det danske samfund på fysioterapi, lægevagt, lægetid, sundhedsplejerske, jordmødre, specialundervisning, lektiehjælp osv.....

 

:fnis:

 

:fnis:

 

Jeg glæder mig allerede til ny struktur 2008, for jeg skal da have min helt egen skadestue :jubii:

og vi kan også få et konditor rum , hvis nogle af de kage kyndige gider

 

:fagrenyeverden :wub:

JA :jubii: Og så skal der være smagsprøver :savler: ..... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg er kun på denne her side, og ville da være ærgerlig over ikke at have move mere, og derfor ville jeg nok også gerne betale, men jeg gider ikke betale hvis det bliver alt for sammenspist, og det frygter jeg det gør....

 

:knus:

Jeg ønsker bestemt ikke at der skal være sammenspist herinde og kun for en lille lukket kreds. Men det er svært helt præcis at gisne om hvordan det bliver. Mange der kommer herind gør det allerede fordi de bliver anbefalet forummet, og ikke fordi de tilfældigvis snubler herind (selvom det også er tilfældet) og jeg håber da stadig at der vil komme nye til på denne måde (men måske i mere moderat tempo). Der er en del fora der er relativt åbne (bl.a. mødregrupperne, som ofte er det der trækker hvis man kommer herind som gravid eller nybagt mor) - også en del under den blandede debat. Måske vil MoVe også ende med at blive brugt på en anden måde.. måske vil der komme mere aktivitet i de åbne fora.. måske det ene og det andet.

 

Men hvis det viser sig at være et reelt problem, så synes jeg at vi skal se på problemet til den tid og enten åbne lidt mere eller give bedre medlemsfordele for nye medlemmer eller reklamere bedre for forummet (det er noget jeg helt har afholdt mig fra, fordi mange synes at tilgangen her i forvejen var for stor) osv.. det er mange muligheder, og jeg er helt enig med dig - det skal ikke ende med at være lukket for kun dem der er her i forvejen :nej:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sommerfugl

Jeg har fuld forståelse for, at du ønsker at gå de veje :thumbsup:

 

Jeg føler mig trådt på, når folk siger "det kan ikke være rigtigt, at der er nogen der ikke har råd" eller "det er jo bare". Ja for nogle er det bare et dyk i lommen, uden at kunne mærke det. Ja for nogle er det ikke til at forstå at der findes folk der ikke har råd. Da jeg var på SU havde jeg ikke råd, simpelhent pga. jeg prioterede at kunne komme på ferie og købe tøj til min knægt når det var nødvendigt.

Min familie og jeg står overfor nogle større køb i den nærmeste fremtid, og det gør at jeg ikke har muligheden for at være betalende bruger herinde.

 

Det er en priotering, så jo hvis jeg ikke brændende ønskede mig et hus, at komme på ferie osv. så ville jeg have 300,- Det er for mange penge, ikke for dyrt :nej:, men bare for mange penge for mig at betale.

 

Men jeg vil slutte af med at sige, at jeg synes det er en helt fin idé, så ingen sure miner her. Jeg har fået meget ud af min tid her på MoVe (så det er da også med tristhed, at jeg må skrive dette indlæg :cwy:) Jeg takker ikke af, fordi jeg ikke føler Move er "mit", men simpelthen fordi jeg ikke vil kunne forsvare at smide 300,- afsted når vi fælles spare op til at skulle komme på ferie, købe hus m.m.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg er kun på denne her side, og ville da være ærgerlig over ikke at have move mere, og derfor ville jeg nok også gerne betale, men jeg gider ikke betale hvis det bliver alt for sammenspist, og det frygter jeg det gør....

 

:knus:

Jeg ønsker bestemt ikke at der skal være sammenspist herinde og kun for en lille lukket kreds. Men det er svært helt præcis at gisne om hvordan det bliver. Mange der kommer herind gør det allerede fordi de bliver anbefalet forummet, og ikke fordi de tilfældigvis snubler herind (selvom det også er tilfældet) og jeg håber da stadig at der vil komme nye til på denne måde (men måske i mere moderat tempo). Der er en del fora der er relativt åbne (bl.a. mødregrupperne, som ofte er det der trækker hvis man kommer herind som gravid eller nybagt mor) - også en del under den blandede debat. Måske vil MoVe også ende med at blive brugt på en anden måde.. måske vil der komme mere aktivitet i de åbne fora.. måske det ene og det andet.

 

Men hvis det viser sig at være et reelt problem, så synes jeg at vi skal se på problemet til den tid og enten åbne lidt mere eller give bedre medlemsfordele for nye medlemmer eller reklamere bedre for forummet (det er noget jeg helt har afholdt mig fra, fordi mange synes at tilgangen her i forvejen var for stor) osv.. det er mange muligheder, og jeg er helt enig med dig - det skal ikke ende med at være lukket for kun dem der er her i forvejen :nej:

 

 

man skal kunne give et gavekort til et medlemsskab til sine veninder når de får børn :nørd: Så får vi nye medlemmer som ike selv betaler i første omgang og når så de er fanget i nettet, betaler de klart selv :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe, tror I ikke man kan få tilskud fra Danmark.

 

Tænk på alle de penge man sparar i det danske samfund på fysioterapi, lægevagt, lægetid, sundhedsplejerske, jordmødre, specialundervisning, lektiehjælp osv.....

 

:fnis:

 

:fnis:

 

Jeg glæder mig allerede til ny struktur 2008, for jeg skal da have min helt egen skadestue :jubii:

og vi kan også få et konditor rum , hvis nogle af de kage kyndige gider

 

:fagrenyeverden :wub:

JA :jubii: Og så skal der være smagsprøver :savler: ..... :lol:

 

 

Jaah! :hopper:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er indlæg som Sommerfugls :knus:, der også giver mig lidt :unsure: i maven. For det kan jeg godt forstå.

 

Kunne der ikke være en fond, hvor man kunne søge om medlemsskab, hvis man er værdigt trængende? Det ville da være trist at miste dejlige movinder på den konto :dunno:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er indlæg som Sommerfugls :knus:, der også giver mig lidt :unsure: i maven. For det kan jeg godt forstå.

 

Kunne der ikke være en fond, hvor man kunne søge om medlemsskab, hvis man er værdigt trængende? Det ville da være trist at miste dejlige movinder på den konto :dunno:

Super idé. Kunne man ikke lægge en krone til i beløbet og den kr kunne så gå til værdigt trængende... Altså det kræver jo naturligvis at vi er mere end 500 der betaler. Eller måske skulle det være 5 kr som gik til en fond. Tror trods alt at det er de færreste der ikke har råd til 300 kr om året...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kunne der ikke være en fond, hvor man kunne søge om medlemsskab, hvis man er værdigt trængende? Det ville da være trist at miste dejlige movinder på den konto :dunno:

Spørgsmålet har vist været rejst før: Hvornår er man værdigt trængende? :dunno:

 

 

Jeg vil godt lige i forlængelse med mit oprindelige indlæg tilføje, at jeg ikke som sådan er modstander af ideen - jeg er højst sandsynlig bare ikke én af dem, der bliver et betalende medlem. Jeg frygter som et par få andre i denne tråd, at det bliver en lille gruppe præget af klikedannelse, og det er en udvikling, som jeg ikke bryder mig om. Det er ikke den ide jeg har omkring brug af fora. Men jeg ved godt, at der findes mange andre fora, der allerede nu er betalingsfora - fora, som jeg heller ikke benytter :nej:

 

Jeg var så ikke klar over, at Lenka hele tiden på sigt har haft dette forum kørende med henblik på at få det som hendes indtægtskilde. Jeg tager 100 % hatten af for det store arbejde, hun ligger i MoVe, for jeg ved, at det er et KÆMPE arbejde :knus:

 

Men et eller andet sted kan jeg jo ævle herfra og til evighed, og uanset hvad gør det jo ingen forskel, for beslutningen er jo taget, og den skal jeg jo ikke blande mig i :nej: Jeg håber selvfølgelig, at Lenka finder den bedste løsning mht. betalingsmuligheder osv. Og håber, at de, der beslutter sig for at blive betalende medlem, får noget for deres penge - og at vi andre, der sidder tilbage, stadig får en smule af MoVe at gnaske på :P

 

:MoVe-Power: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:phew: endelig igennem alle sider.. :wacko:

 

Første tanke var også ØV... regner med at blive.. men det må tiden jo vise, når det kommer så vidt.. :blomst:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår altså stadig ikke rigtig det der øv. Man betaler jo også for andre ting på nettet, man betaler for at komme på nettet, man betaler for at se tv. Man betaler for så mange ting her i livet og jeg mener altså ikke at 300 kr om året er en urimelig afgift at tage for et arbejde der kræver tid. Hvis det er Lenkas interesse, så er det klart at hun gerne vil have det som levevej. Hvad er der galt i det?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er indlæg som Sommerfugls :knus:, der også giver mig lidt :unsure: i maven. For det kan jeg godt forstå.

 

Kunne der ikke være en fond, hvor man kunne søge om medlemsskab, hvis man er værdigt trængende? Det ville da være trist at miste dejlige movinder på den konto :dunno:

Super idé. Kunne man ikke lægge en krone til i beløbet og den kr kunne så gå til værdigt trængende... Altså det kræver jo naturligvis at vi er mere end 500 der betaler. Eller måske skulle det være 5 kr som gik til en fond. Tror trods alt at det er de færreste der ikke har råd til 300 kr om året...

Det synes jeg så tilgengæld er en dårlig ide. Vi har prioteret på en måde, så vi heller ikke kan smide omkring os med penge (og aldrig ved hvor stor indkomsten er fra måned til måned), men jeg vælger sikkert alligevel at betale for at være her alligevel. Men hvis jeg så også skal betale til en fond for "værdigt trængende" så står jeg af. Også selv om det ikke er et ret stort beløb. Man kan jo bare vælge at være medlem uden at betale (med de begrænsninger det har) og hvis man virkelig vil det her evt. spare op - jeg ved det ikke...

 

Så synes jeg det vil være bedre, hvis man kan bestille et abonnement for andre - et gaveabonnement.

Jeg kan altså heller ikke smide om mig med penge. 1-5 kr om året til en fond? Er det virkelig så slemt?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg forstår altså stadig ikke rigtig det der øv. Man betaler jo også for andre ting på nettet, man betaler for at komme på nettet, man betaler for at se tv. Man betaler for så mange ting her i livet og jeg mener altså ikke at 300 kr om året er en urimelig afgift at tage for et arbejde der kræver tid. Hvis det er Lenkas interesse, så er det klart at hun gerne vil have det som levevej. Hvad er der galt i det?

 

 

i en splitsekund tænkte jeg da også øv,men det var det udviste jeg blev lidt øv over,men da jeg så sad og læste tråden igennem, kunne jeg godt se fornuften i det hele :)

Jeg vil dog sige at hvis jeg havde været ny efter marst næste år,så havde jeg ikke betalt de penge,for jeg ville jo ikke vide om jeg ville være så glad for det, som jeg ved nu jeg er :wacko: jeg håber du forstår ^_^

men igen vil jeg lige slå et slag for at de nye kan læse med op til 100/200+ så de rigtig kan se hvad det går ud på herinde :snedig:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg forstår altså stadig ikke rigtig det der øv. Man betaler jo også for andre ting på nettet, man betaler for at komme på nettet, man betaler for at se tv. Man betaler for så mange ting her i livet og jeg mener altså ikke at 300 kr om året er en urimelig afgift at tage for et arbejde der kræver tid. Hvis det er Lenkas interesse, så er det klart at hun gerne vil have det som levevej. Hvad er der galt i det?

Det er vist meget naturligt at der er en øv-følelse over at skulle betale for noget der før var gratis. Det er nogen af en kamel at sluge og kræver tilvænningstid, hvorfor jeg også ville have det ud i god tid (selvom ikke alle detaljerne er på plads endnu). Det har også været en kamel at sluge for mig at gå hen og "tillade" sig at gøre det her og jeg har også brugt mange måneder på tilvænningstid :lol:

 

Jeg er faktisk overrasket over mængdeforholdet mellem øv og jubii. Havde regnet med en del flere øv'er og er bestemt forberedt på det mentalt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg forstår altså stadig ikke rigtig det der øv. Man betaler jo også for andre ting på nettet, man betaler for at komme på nettet, man betaler for at se tv. Man betaler for så mange ting her i livet og jeg mener altså ikke at 300 kr om året er en urimelig afgift at tage for et arbejde der kræver tid. Hvis det er Lenkas interesse, så er det klart at hun gerne vil have det som levevej. Hvad er der galt i det?

Det er vist meget naturligt at der er en øv-følelse over at skulle betale for noget der før var gratis. Det er nogen af en kamel at sluge og kræver tilvænningstid, hvorfor jeg også ville have det ud i god tid (selvom ikke alle detaljerne er på plads endnu). Det har også været en kamel at sluge for mig at gå hen og "tillade" sig at gøre det her og jeg har også brugt mange måneder på tilvænningstid :lol:

 

Jeg er faktisk overrasket over mængdeforholdet mellem øv og jubii. Havde regnet med en del flere øv'er og er bestemt forberedt på det mentalt :D

Ja men det tror jeg du har helt ret i - naturligvis vil man hellere have det gratis. Jeg synes dog mere om tanken at det bliver til dit levebrød - det er da fedt :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er indlæg som Sommerfugls :knus:, der også giver mig lidt :unsure: i maven. For det kan jeg godt forstå.

 

Kunne der ikke være en fond, hvor man kunne søge om medlemsskab, hvis man er værdigt trængende? Det ville da være trist at miste dejlige movinder på den konto :dunno:

Super idé. Kunne man ikke lægge en krone til i beløbet og den kr kunne så gå til værdigt trængende... Altså det kræver jo naturligvis at vi er mere end 500 der betaler. Eller måske skulle det være 5 kr som gik til en fond. Tror trods alt at det er de færreste der ikke har råd til 300 kr om året...

Det synes jeg så tilgengæld er en dårlig ide. Vi har prioteret på en måde, så vi heller ikke kan smide omkring os med penge (og aldrig ved hvor stor indkomsten er fra måned til måned), men jeg vælger sikkert alligevel at betale for at være her alligevel. Men hvis jeg så også skal betale til en fond for "værdigt trængende" så står jeg af. Også selv om det ikke er et ret stort beløb. Man kan jo bare vælge at være medlem uden at betale (med de begrænsninger det har) og hvis man virkelig vil det her evt. spare op - jeg ved det ikke...

 

Så synes jeg det vil være bedre, hvis man kan bestille et abonnement for andre - et gaveabonnement.

Altså jeg tænkte det som en fond ad frivillighedens vej. Hvor man kunne smide et par kroner, hvis man havde overskud. Ikke som noget tvungent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er indlæg som Sommerfugls :knus:, der også giver mig lidt :unsure: i maven. For det kan jeg godt forstå.

 

Kunne der ikke være en fond, hvor man kunne søge om medlemsskab, hvis man er værdigt trængende? Det ville da være trist at miste dejlige movinder på den konto :dunno:

Super idé. Kunne man ikke lægge en krone til i beløbet og den kr kunne så gå til værdigt trængende... Altså det kræver jo naturligvis at vi er mere end 500 der betaler. Eller måske skulle det være 5 kr som gik til en fond. Tror trods alt at det er de færreste der ikke har råd til 300 kr om året...

Det synes jeg så tilgengæld er en dårlig ide. Vi har prioteret på en måde, så vi heller ikke kan smide omkring os med penge (og aldrig ved hvor stor indkomsten er fra måned til måned), men jeg vælger sikkert alligevel at betale for at være her alligevel. Men hvis jeg så også skal betale til en fond for "værdigt trængende" så står jeg af. Også selv om det ikke er et ret stort beløb. Man kan jo bare vælge at være medlem uden at betale (med de begrænsninger det har) og hvis man virkelig vil det her evt. spare op - jeg ved det ikke...

 

Så synes jeg det vil være bedre, hvis man kan bestille et abonnement for andre - et gaveabonnement.

Jeg kan altså heller ikke smide om mig med penge. 1-5 kr om året til en fond? Er det virkelig så slemt?

Det er vel princippet i at een værdigt trængende skal betale til en anden værdigt trængende :dunno:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg kan altså heller ikke smide om mig med penge. 1-5 kr om året til en fond? Er det virkelig så slemt?

Problemet er at det ikke drejer sig så meget om hvem der er værdig trængende eller ej, men så vidt jeg kan se hvilket forhold folk har til penge og hvordan de prioriterer. Det er ikke nødvendigvis den mest fattige der vil vælge at takke nej til at betale, men måske den der har sværest ved at prioritere det ind eller den der har et mere fornuftigt forhold til penge. Tag sådan en som mig fx, der rask væk får 5-10.000 kr's overtræk på min konto i ny og næ (og nej, jeg har heller ikke været ude og rejse i 5 år). Andre ville aldrig nogen sinde tillade sig at få den slags overtræk, men er fornuftige nok til at spare. Er det så en fond til dem der både er værdig trængende OG fornuftigt opsparende (og dem vi kan lide, jfr. "dejlige Movinder" - eller gælder det alle, også nyankomne?).. eller skal det afhænge af indtægt og udgifter og kolde fackts?

 

Jeg er ikke den der skal vurdere hvem der objektivt burde have råd og hvem der ikke gør - derfor vil der ikke komme noget med "læg 5 kr oveni og lad mig vælge nogle jeg mener er værdig trængende herind" (eller skal vi stemme om hvem der er det? Nej vel? ;)). Hvis nogen har lyst til at lave en privat opsparing til dem de mener kunne være værdig trængende (efter egen vurdering) er det fint med mig :thumbsup: - I kan jo lave et privat forum til det når den tid kommer :P. Men så vidt jeg kan se er det ikke nogen god ide for mig at sidde og udpege værdig trængende og lade andre tvangsbetale for dette - andre som måske også er værdig trængende.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sommerfugl
Det er indlæg som Sommerfugls :knus:, der også giver mig lidt :unsure: i maven. For det kan jeg godt forstå.

 

Kunne der ikke være en fond, hvor man kunne søge om medlemsskab, hvis man er værdigt trængende? Det ville da være trist at miste dejlige movinder på den konto :dunno:

Super idé. Kunne man ikke lægge en krone til i beløbet og den kr kunne så gå til værdigt trængende... Altså det kræver jo naturligvis at vi er mere end 500 der betaler. Eller måske skulle det være 5 kr som gik til en fond. Tror trods alt at det er de færreste der ikke har råd til 300 kr om året...

Det synes jeg så tilgengæld er en dårlig ide. Vi har prioteret på en måde, så vi heller ikke kan smide omkring os med penge (og aldrig ved hvor stor indkomsten er fra måned til måned), men jeg vælger sikkert alligevel at betale for at være her alligevel. Men hvis jeg så også skal betale til en fond for "værdigt trængende" så står jeg af. Også selv om det ikke er et ret stort beløb. Man kan jo bare vælge at være medlem uden at betale (med de begrænsninger det har) og hvis man virkelig vil det her evt. spare op - jeg ved det ikke...

 

Så synes jeg det vil være bedre, hvis man kan bestille et abonnement for andre - et gaveabonnement.

 

 

For det første, så læser jeg det som at det skal være en frivilling fond ;) For det andet så tror jeg ikke det bliver en realitet, da det ikke er lige til at vælge de trængende ud. For det tredje ville jeg heller ikke bryde mig om at tage imod (hvis jeg blev valgt). Det er mit valg, at jeg satser på hus i den kommende fremtid og dermed også mit valg, at jeg ikke kan blive på Move efter d. 1. marts.

Jovist synes jeg det er surt, fordi jeg har fået meget ud af Move, men jeg er ikke sur over beslutningen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle valg vi træffer i livet medfører et fravalg, og det det handler om er hvordan vi hver især prioriterer. 300 kr. er ikke meget, hvis det er de eneste 300 kr. man skal bruge på fx egne interesser/hobbies, men hvis man i forvejen må holde hånd i hanke med de beløb der hver måned går til tant og fjas, og måske derfor har set MoVe som en dejlig gratis glæde, ja så kan jeg godt forstå at det kan føles overvældende, og at de 300 kr. ikke drejer sig om at flytte rundt på udgifter, men at de kommer OVENI det øvrige. Der bliver sagt, at det beløb måske "bare" svarer til en ugentlig madrest, man smider ud for at lave noget andet, eller en caffe latte mindre på cafeen, eller at undlade at købe et ugeblad. Men hvis man i forvejen IKKE går på cafe, ikke læser ugeblade og i forvejen prioriterer den slags anderledes end mange af os andre, ja så kan jeg godt se at det er meget! Men så må det være sådan, at det bliver et fravalg! Jeg mener ikke af den grund at MoVe bliver for de velstillede - jeg melder mig stadig under fattigrøvenes faner, med andre måder at prioritere - men vi får vel nærmere en status af et tilvalgt værested.

 

Og jeg synes så samtidig, at de der mener at en konsekvens bliver en MoVeklike skulle tage at blive hængende.... det er vel kun dem, der mener at de kan være modvægt til klikedannelse, der kan gøre noget ved det? Vi andre er her jo bare....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er indlæg som Sommerfugls :knus:, der også giver mig lidt :unsure: i maven. For det kan jeg godt forstå.

 

Kunne der ikke være en fond, hvor man kunne søge om medlemsskab, hvis man er værdigt trængende? Det ville da være trist at miste dejlige movinder på den konto :dunno:

Super idé. Kunne man ikke lægge en krone til i beløbet og den kr kunne så gå til værdigt trængende... Altså det kræver jo naturligvis at vi er mere end 500 der betaler. Eller måske skulle det være 5 kr som gik til en fond. Tror trods alt at det er de færreste der ikke har råd til 300 kr om året...

Det synes jeg så tilgengæld er en dårlig ide. Vi har prioteret på en måde, så vi heller ikke kan smide omkring os med penge (og aldrig ved hvor stor indkomsten er fra måned til måned), men jeg vælger sikkert alligevel at betale for at være her alligevel. Men hvis jeg så også skal betale til en fond for "værdigt trængende" så står jeg af. Også selv om det ikke er et ret stort beløb. Man kan jo bare vælge at være medlem uden at betale (med de begrænsninger det har) og hvis man virkelig vil det her evt. spare op - jeg ved det ikke...

 

Så synes jeg det vil være bedre, hvis man kan bestille et abonnement for andre - et gaveabonnement.

Jeg kan altså heller ikke smide om mig med penge. 1-5 kr om året til en fond? Er det virkelig så slemt?

 

Ja, de synes jeg. Ikke kun pga. beløbet, men også pga. de ting der rent administrativt er med det. Hvem er trængende? Hvordan skal en trængende bedømmes? Hvad med dem der bliver forbigået når kassen er tom, men som også er trængende? Osv. Jeg synes der er så mange aspekter ved at skulle oprette sådan en fond.

Jeg synes bare det virker helt forkert, og jeg tror nemt der kommer ballade over det.

 

Jeg ved godt det lyder underligt, men så vil jeg næsten heller donere noget til en auktion, der kan gå til sådan en fond (hvis der kan laves nogle ordentlige retningslinier for fonden, som jeg kan gå med til)... Selv om jeg er imod fonden...

 

Men er der i det hele taget nogen der vil krænge deres privatøkonomi så meget ud, at de er interesseret i at søge i sådan en fond?

 

Ej, kan mærke at det ikke er lige nu, jeg skal prøv at tænke hele vejen rundt. Jeg håber du akn læse dig nogenlunde til hvad jeg mener :ingensøvniflerenættergørmigvrøvlet:

Ja jeg forstår godt hvad du mener, jeg er bare ikke enig. For mig er det ikke en fiks og færdig idé, men bare et forslag til hvordan man kunne gøre. Naturligvis skal der være nogle retningslinjer for hvordan det skal køres. Jeanette kommer med et forslag om en en frivillig kasse man putter penge i. A la donation. Det kan sagtens være at det er sådan det skal være.

 

Hvem der vil søge? Det vil jeg slet ikke blande mig i - det må være en privatsag og jeg går ikke ud fra at det skal pensles ud hvem der får penge fra fonden. Man kunne jo forestille sig at man kunne få rabat som sådan en fond betaler... Bare strøtanker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rikke83
Jeg forstår altså stadig ikke rigtig det der øv. Man betaler jo også for andre ting på nettet, man betaler for at komme på nettet, man betaler for at se tv. Man betaler for så mange ting her i livet og jeg mener altså ikke at 300 kr om året er en urimelig afgift at tage for et arbejde der kræver tid. Hvis det er Lenkas interesse, så er det klart at hun gerne vil have det som levevej. Hvad er der galt i det?

 

Jeg tænker øv :( , men jeg forstår da lenkas valg :) (så vidt jeg kan se er der kun en der har skrevet at hun ikke forstå lenkas valg).

 

Det kan godt være at det er mig der er underlig, men jeg betaler ikke for andre ting på nette, jo selve nettet, men ellers intet andet. Om man vil betale eller ej er jo en priotering, og den priotere er jo op til os hver i sær at foretage ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×