Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Katjamo

Hvorfor er det gamle tråde skal slettes?

Recommended Posts

Jeg leder altid og hele tiden efter gamle tråde om et eller andet, jeg har skrevet om eller svaret på og et eller andet praktisk, jeg lige skal finde. Og så er de væk. Og det kan godt være, at det er to år siden, men den tråd, jeg havde for to år siden, om at vokse ben, er stadig lige aktuel lige nu. Og jeg er p.... træt af at jeg ikke kan finde den igen.

 

Hvorfor er det, at de skal slettes? Jeg bruger SÅ meget energi på at lede efter gamle tråde, der er væk og ærgre mig over, at de er gået tabt. Indenfor den sidste uge har det været en tråd om bønnemos, en om voks og en om løbecykler jeg skulle bruge. Gamle tråde men med info som nogle andre kunne bruge, fordi emnet blev taget op igen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Når man vælger 'vis medlemmets tråde' for dig får man 99 sider fra 2008 - måske er du bare nået max :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg er så på tværs af jer :-!

 

Det er super fint - men hvorfor :spudwhat:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes Augustmor siger noget rigtig klogt.

 

Ledte for nogen tid siden også efter en gammel tråd, men nope, den var væk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fordi mange gamle tråde fylder på serveren.. Jo mindre plads, jo langsommere MoVe

Der er nu masser af plads på den nye server ... og de ligger der jo stadig, bare i en skraldespand.

 

Vi havde en tråd for ca. en måned siden, hvor jeg lagde det op til diskussion om hvorvidt de skulle slettes eller ej (jeg synes jo sådan set ikke, det er for brugernes skyld). Der var sådan ca. 50-50 holdning for-i mod.

 

Jeg har gemt tråden og den kommer i overvejelserne fremover, jeg er pt ved både at testopgradere, kigge på forumstruktur og moderatorstruktur, med en del andre faktorer, private vs. debattråde, evt. rating, modatorbehov osv ... jeg regner med at slette vs. ikke slette og efter hvor længe og hvordan kommer ind i hele denne omstrukturering. Den nye version har vist også andre muligheder mht. autoarkivering, som jeg ikke er helt inde i endnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vi havde en tråd for ca. en måned siden, hvor jeg lagde det op til diskussion om hvorvidt de skulle slettes eller ej (jeg synes jo sådan set ikke, det er for brugernes skyld). Der var sådan ca. 50-50 holdning for-i mod.

 

Oplæg til debat: skal gamle fortsat tråde slettes fra forum?

 

Ja jeg kan godt huske det. De har kuk i kasketten :gak:

 

Jeg vil ikke have mine tråde slettet :wah: :wah:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg synes Augustmor siger noget rigtig klogt.

 

Ledte for nogen tid siden også efter en gammel tråd, men nope, den var væk.

 

 

Kloge ord fra Shila, som jeg 100 % bakker op :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Måske var det en mulighed, at gamle tråde blev låst i stedet for lagt i det lukkede arkiv. Så kunne man kunne skrive i dem og på den måde trække dem frem. Men man kunne lede efter dem og åbne dem?

Mener du "ikke skrive i dem" :???:

 

Men jeg tror at det nye arkivsystem i den nye version fungerer som du beskriver (uden ikke). Jeg har ikke testet på tråde endnu, men der er både en indstilling til både hvor gamle tråde skal være (siden seneste indlæg) før de arkiveres (og man kan også indstille efter forum og hvor populære de er, hvor mange indlæg m.m.) og så er der en indstilling til hvor længe en tråd skal være oppe fra arkivet igen, når nogen atter har skrevet i den. Så uden at være sikker så tror jeg bare at de bliver lagt i et arkiv, men er stadig skrivbare. Jeg ved så ikke hvordan det fungerer mht. om det er arkiv per forum eller hvordan.

 

Men derudover tror jeg at problemet stadig ville være, at dem der gerne vil have deres indlæg slettet, gerne vil det fordi indlæggene ikke længere skal kunne findes på forummet, og ikke fordi de ikke skal hives op igen.

 

Jeg er dog snart nået dertil hvor jeg alligevel kommer til at hælde til ændringer for mindre "automatisk" sletning (evt. afhængigt af forumopdeling, som ikke n'dvendigvis behøver at være efter emne, men også kunne være efter andre typefaktorer), men det kommer nok først til at ske når jeg når så langt med testopgraderingen at det kan overføres hertil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Måske var det en mulighed, at gamle tråde blev låst i stedet for lagt i det lukkede arkiv. Så kunne man kunne skrive i dem og på den måde trække dem frem. Men man kunne lede efter dem og åbne dem?

Mener du "ikke skrive i dem" :???:

 

Ja. :lol:

 

Det ser jeg brugt i andre forummer. Man kan så stadig slette sine egne indlæg og tråde, hvis man ikke vil have dem liggende.

Så er det måske sådan det fungerer ... altså i den nye version ... som altså kommer om nooooget tid, med min hastighed (slow, but steady!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×