Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
heto

Kan vi flytte "helbred" til +25

Recommended Posts

3 minutes ago, gsoptimist said:

Jeg synes ikke den tråd som hedder helbred skal være åben. Man kan let komme til at skrive noget man ikke vil dele med alle 

Enig, vi må finde en god måde at markere Movenetdoktor ( åben ) og Helbred lukket. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, heto said:

Ja, men efter MoVe er blevet lavet om, så virker det til, at alle med et indlægstal kan læse med. Ikke noget med åbne forums.... Der er åbenbart en her til aften, der er godt informeret.

Jeg kan så informerer om at jeg kun kan læse i åben og for registrerede, ikke i +25 og op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Søs said:

Der er faktisk en del forum, der er åbent, det er da ubehageligt at opdage nu :unsure:

Det har det jo været altid, det er måske bare blevet sværere at se 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Pia.D said:

Det har det jo været altid, det er måske bare blevet sværere at se 

Ja det er rigtigt, men jeg har ikke været opmærksom påser, som jeg kan se, at andre heller ikke har opdaget.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, MarianneF said:

Men det duer bare ikke. Den nuværende spam-bruger opretter pt. en tråd hvert andet minut. Med den fart er  der adgang i 100+ om halvanden time, i morgen kan de være i 1000+ 

Nu håber jeg da snart, Lenka kommer hjem. 

Ja, det er jeg enig i. Mit svar gik på på, at Laurie mente, at det blev gjort manuelt pt. Eller sådan forstod jeg det i hvert fald. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Søs said:

Ja det er rigtigt, men jeg har ikke været opmærksom påser, som jeg kan se, at andre heller ikke har opdaget.

Jeg lavede en liste til mig selv efter lægemangelstråden med alle forummer og deres fortrolighedsgrad.  Den ligger også i min tråd med forslag om at markere fortrolighed mere tydeligt.

"Hej, jeg hedder.. og.." (Reg.)
Amning, mad og spisevaner (Åben)
At miste (Reg)
Australien og NZ (25+)
Barnets ve og vel (Åben)
Billeder (25+)
Bøger, film og musik (Reg)
Børn 0-6 år (Åben)
Børnepasning (Åben)
Chatforum 25+
Computer og IT (Reg)
Dulleforum (25+)
Europa (25+)
Ferier og rejser (25+)
Fortroligt 10.000+ indlæg
Fortroligt 100+ indlæg
Fortroligt 1000+ indlæg
Fortroligt 200+ indlæg
Fortroligt 2000+ indlæg
Fortroligt 500+ indlæg
Fortroligt 5000+ indlæg
Gives væk (Åben)
Graviditet og fødsel (Reg)
Guldkorn (Reg)
Helbred (Reg.)
Hjem og have (Reg)
Hobby (Reg)
Højtider og traditioner (25+)
Jylland og Fyn (25+)
Kager (Reg)
Køb (Åben)
Leg og udvikling (Åben)
Livsstil og vaner (Reg.)
Mad og opskrifter (Reg)
Motion (25+)
Nisseleg 2018 (Åben)
Norden (25+)
Om hjemmesiden (Åben)
Oplev Danmark (25+)
Parforhold og familie (25+)
Salg (Åben)
Salg / Bolig (Åben)
Salg / Børnetøj (+ fodtøj) (Åben)
Salg / Legetøj (Åben)
Salg / Udstyr (Åben)
Salg / Voksentøj (+ fodtøj) (Åben)
Samfundsdebat (25+)
Ses vi? (25+)
Sjov og spas (Reg)
Sjælland og øerne (25+)
Skolebørn (25+)
Sparetips og gode råd (Reg)
Syden (25+)
Søges gratis (Åben)
Teenagere (25+)
TV og medier (Reg)
Tøj, legetøj og udstyr (Reg)
Uddannelse, karriere og økonomi (25+)
Vesten (25+)
Viden Om (Reg)
Vil gerne være gravid (Reg)
Østen (25+)
Åben debat for 25+
Åbent forum (Åben)
Åbent forum om alt børnerelateret (Åben)
 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, MarianneF said:

Jeg lavede en liste til mig selv efter lægemangelstråden med alle forummer og deres fortrolighedsgrad.  Den ligger også i min tråd med forslag om at markere fortrolighed mere tydeligt.

"Hej, jeg hedder.. og.." (Reg.)
Amning, mad og spisevaner (Åben)
At miste (Reg)
Australien og NZ (25+)
Barnets ve og vel (Åben)
Billeder (25+)
Bøger, film og musik (Reg)
Børn 0-6 år (Åben)
Børnepasning (Åben)
Chatforum 25+
Computer og IT (Reg)
Dulleforum (25+)
Europa (25+)
Ferier og rejser (25+)
Fortroligt 10.000+ indlæg
Fortroligt 100+ indlæg
Fortroligt 1000+ indlæg
Fortroligt 200+ indlæg
Fortroligt 2000+ indlæg
Fortroligt 500+ indlæg
Fortroligt 5000+ indlæg
Gives væk (Åben)
Graviditet og fødsel (Reg)
Guldkorn (Reg)
Helbred (Reg.)
Hjem og have (Reg)
Hobby (Reg)
Højtider og traditioner (25+)
Jylland og Fyn (25+)
Kager (Reg)
Køb (Åben)
Leg og udvikling (Åben)
Livsstil og vaner (Reg.)
Mad og opskrifter (Reg)
Motion (25+)
Nisseleg 2018 (Åben)
Norden (25+)
Om hjemmesiden (Åben)
Oplev Danmark (25+)
Parforhold og familie (25+)
Salg (Åben)
Salg / Bolig (Åben)
Salg / Børnetøj (+ fodtøj) (Åben)
Salg / Legetøj (Åben)
Salg / Udstyr (Åben)
Salg / Voksentøj (+ fodtøj) (Åben)
Samfundsdebat (25+)
Ses vi? (25+)
Sjov og spas (Reg)
Sjælland og øerne (25+)
Skolebørn (25+)
Sparetips og gode råd (Reg)
Syden (25+)
Søges gratis (Åben)
Teenagere (25+)
TV og medier (Reg)
Tøj, legetøj og udstyr (Reg)
Uddannelse, karriere og økonomi (25+)
Vesten (25+)
Viden Om (Reg)
Vil gerne være gravid (Reg)
Østen (25+)
Åben debat for 25+
Åbent forum (Åben)
Åbent forum om alt børnerelateret (Åben)
 

 

 

 

Når du skriver “reg” så går jeg ud fra, at du mener for registrere brugere - ikke? Men hvis man bare automatisk rykker op, efter det skrevne 25. indlæg, så er det nødvendigt med både synliggørelse OG redigering i indlægs-adgang.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, MarianneF said:

Ja, reg er "kun for registrerede medlemmer".

Åben er helt uden grænser. 

Jeg tror i øvrigt, at det kun er de helt åbne forummer, der kan googles. Jeg mener at "reg" og opefter ikke er søgbare. Men er ikke sikker.

At miste kræver dog noget mere end "bare" registreret :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, MarianneF said:

Ja, reg er "kun for registrerede medlemmer".

Åben er helt uden grænser. 

Jeg tror i øvrigt, at det kun er de helt åbne forummer, der kan googles. Jeg mener at "reg" og opefter ikke er søgbare. Men er ikke sikker.

Ja det mener jeg er rigtigt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, MarianneF said:

Ja, reg er "kun for registrerede medlemmer".

Åben er helt uden grænser. 

Jeg tror i øvrigt, at det kun er de helt åbne forummer, der kan googles. Jeg mener at "reg" og opefter ikke er søgbare. Men er ikke sikker.

Vi må have Lenka på banen, for at informere om, hvordan det hele hænger sammen. Jeg har ikke tænkt synderligt over forskellen , efter vi fik nyt MoVe - men det var naivt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imorgen kan jeg (hvis jeg får tid) lave en liste over dem jeg kan læse og skrive i..

Og nej, det betyder ikke at jeg sidder og læser i dem alle, jeg er ikke engang herinde dagligt, og når jeg er, er jeg kun i en tråd hvis den fanger...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Rikkemmm said:

Så lægemangel-tråden ligger helt åbent .... det havde jeg ikke lige luret.  

Hvad pokker. 

1 hour ago, GIA said:

Spamprofilen har også 45 indlæg lige nu 

Det synes jeg er skræmmende :fear: 

Hvorfor bliver vi invaderet af spammere, som vi gøre for tiden. 
Det skete kun en sjælden gang i mellem på gamle Move 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke forestille mig at ret mange har lyst til at diskutere helbredsoplysninger i åbent forum og hvis nogen spurgte mig ville jeg fraråde det. Derfor synes jeg også at det er omsorg for hinanden at flytte “helbred” til minimum 25+.

De der ønsker det - eller ikke har adgang, kan jo stadig lave en tråd om symptomer, diagnose mv i et åbent Forum.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, heto said:

Med tanke på person oplysninger, der kan blive googlet, så vil det give mening at flytte det til et lukket forum, minimum +25 

Kan det lade sig gøre?

Helbred kan ikke googles, da det ikke er et åbent forum. Man skal være registreret bruger og have skrevet et indlæg herinde for at have adgang til det.

(har ikke læst resten af tråden).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Lenka said:

Helbred kan ikke googles, da det ikke er et åbent forum. Man skal være registreret bruger og have skrevet et indlæg herinde for at have adgang til det.

(har ikke læst resten af tråden).

Dvs at man bare skrive i : Hej jeg hedder... og så har man adgang?

Jeg ønsker stadig den skal ligge noget højere, kan det lade sig gøre? Som jeg har kunnet fornemme i tråden er det kun mortilkatja der ønsker den skal blive hvor den er, mens andre har givet udtryk for at de også gerne vil have kategorien højere op 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, heto said:

@MorTilKatja kan du nu forstå, hvorfor vi ønsker et lukket forum, hvor vores helbred ikke kan Googles. En ting er, at du har stor glæde af at skrive i det forum, men det er bla med til at gøre, hvorfor vi ikke ønsker at være der. Og jeg er sikker på du finder et andet godt sted at være, helst sammen med nogle ligesindede, håber jeg for dig.

Jeg er enig. @MorTilKatja du kan jo bare lave dine helbredstråde i åbent forum, hvis du har brug for råd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, MorTilKatja said:

Nu ville heto slet ikke have mig herinde før heller og har flere gange forsøgt at få mig skubbet ud.

Hvis du læser tråden, så er @heto ikke alene om den holdning, så jeg synes måske ikke, at hun skal have skylden for at skubbe dig ud. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Tinke said:

Hvis du læser tråden, så er @heto ikke alene om den holdning, så jeg synes måske ikke, at hun skal have skylden for at skubbe dig ud. 

Tak @Tinke 

Jeg startede ikke tråden for at indgå en diskution med @MorTilKatja, men fordi jeg ønsker "helbred" ligger i en højere fortrolighed end blot at være registreret, (tilgengæld mener jeg heller ikke at Tanja kan forvente at der bliver taget nogle særhensyn til hende, med det hun har gjort.)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan vi ikke stoppe med at bashe MorTilKatja? Det kører ret meget i ring, synes jeg....

Jeg synes det er helt fint at det også er fora hvor 1 indlæg er nok. Det skal jo også være muligt at opnå 25 indlæg for nye brugere - og så har MorTilKatja også steder at være.

Omdet så skal være Helbred eller ej synes jeg er mindre væsentligt - for mig er det hip som hap, så længe det ikke kan Googles - men jeg kunne godt tænke mig st det var nemmere at gennemskue fortrolighedsgraden, når man svarer på andres tråde :ja:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, kk77 said:

Kan vi ikke stoppe med at bashe MorTilKatja? Det kører ret meget i ring, synes jeg....

Jeg synes det er helt fint at det også er fora hvor 1 indlæg er nok. Det skal jo også være muligt at opnå 25 indlæg for nye brugere - og så har MorTilKatja også steder at være.

Omdet så skal være Helbred eller ej synes jeg er mindre væsentligt - for mig er det hip som hap, så længe det ikke kan Googles - men jeg kunne godt tænke mig st det var nemmere at gennemskue fortrolighedsgraden, når man svarer på andres tråde :ja:

Jeg er tildels enig med dig. Det er vigtigt at det er tydeligt hvor man skriver.

 Men jeg mener ikke at vi skal indrette os efter hende, for at hun har et sted at være. Vi skal vel indrette forummet til de flestes bedste. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, heto said:

Jeg er tildels enig med dig. Det er vigtigt at det er tydeligt hvor man skriver.

 Men jeg mener ikke at vi skal indrette os efter hende, for at hun har et sted at være. Vi skal vel indrette forummet til de flestes bedste. 

Tjoo.. Men jeg synes da heller ikke der er noget problem ved at indrette stedet så vi alle kan vlre her :dunno:

hvis jeg har et helbredsspørgsmål som jeg ikke har lyst til at dele med alle der har 1+ indlæg lægger jeg det bare i et forum, der er mere fortroligt. Der er masser af fora og fortrolighedsgrader at vælge imellem alt efter hvad jeg synes passer. Det fungerer fint for mig :dunno: (igen - så længe jeg kan gennemskue fortrolighedsgraden i de forskellige fora)

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, kk77 said:

Tjoo.. Men jeg synes da heller ikke der er noget problem ved at indrette stedet så vi alle kan vlre her :dunno:

hvis jeg har et helbredsspørgsmål som jeg ikke har lyst til at dele med alle der har 1+ indlæg lægger jeg det bare i et forum, der er mere fortroligt. Der er masser af fora og fortrolighedsgrader at vælge imellem alt efter hvad jeg synes passer. Det fungerer fint for mig :dunno: (igen - så længe jeg kan gennemskue fortrolighedsgraden i de forskellige fora)

Disclaimer: jeg troede jeg quotede @heto, da jeg skrev indlægget. Undskyld @kk77

Eller dvs.jeg tror nok jeg godt var klar over at det var kk77 jeg quotede først, men troede senere, at det var Heto :doh: Jeg er lidt distræt i dag :ups:

Edit: efter den stiblede linje, troede jeg vist at det var Heto, jeg quotede :gravermigned:

Samme her. For mig er der ingen forskel på, om et forum er 25+ eller registrerede brugere, hvis det er ømfindigt. Jeg ville ganske enkelt aldrig lægge det i 25+. Men jeg er enig med kk77 i, at det bør tydeliggøres, hvilken fortrolighedsgrad man skriver i, så man kan tage højde for det. 

Jeg er ikke sikker på at alle synes, at åbne/reg. fora skal indskrænkes, så får vi i hvert fald ikke flere nye medlemmer. Og jeg synes godt ma  kan overveje, om der vitterligt er den store forskel på et forum for registrerede brugere og forum for 25+, som man vel nærmest kan opnå på en dag eller to. 

--------------------------------------

På samme tid vil jeg dog ikke stille mig på bagbenene, hvis Helbred kommer højere op i fortrolighed, hvis det er vigtigt for folk, men jeg synes det skal være på et ordentligt beslutningsgrundlag og ikke bare, at du ikke vil dele forum med Tanja. Det virker helt ærligt mærkeligt på mig, at det pludselig skal gøres til en sag nu her flere år efter det skete. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, sneneger said:

Disclaimer: jeg troede jeg quotede @heto, da jeg skrev indlægget. Undskyld @kk77

Eller dvs.jeg tror nok jeg godt var klar over at det var kk77 jeg sultede først, men troede senere, at det var Heto :doh: Jeg er lidt distræt i dag :ups:

Edit: efter den stivnede linje, troede jeg vist at det var Heto, jeg quotede :gravermigned:

Samme her. For mig er der ingen forskel på, om et forum er 25+ eller registrerede brugere, hvis det er ømfindigt. Jeg ville ganske enkelt aldrig lægge det i 25+. Men jeg er enig med kk77 i, at det bør tydeliggøres, hvilken fortrolighedsgrad man skriver i, så man kan tage højde for det. 

Jeg er ikke sikker på at alle synes, at åbne/reg. fora skal indskrænkes, så får vi i hvert fald ikke flere nye medlemmer. Og jeg synes godt ma  kan overveje, om der vitterligt er den store forskel på et forum for registrerede brugere og forum for 25+, som man vel nærmest kan opnå på en dag eller to. 

--------------------------------------

På samme tid vil jeg dog ikke stille mig på bagbenene, hvis Helbred kommer højere op i fortrolighed, hvis det er vigtigt for folk, men jeg synes det skal være på et ordentligt beslutningsgrundlag og ikke bare, at du ikke vil dele forum med Tanja. Det virker helt ærligt mærkeligt på mig, at det pludselig skal gøres til en sag nu her flere år efter det skete. 

Som jeg allerede har sagt, så var det ikke pga Tanja, jeg lavede denne tråd. Men pga jeg læste nogle indlæg, jeg syntes der var følsomme.

Men da jeg oprettede denne tråd, var Tanja den første til at svare og hurtigt gik det til at jeg bare ville have hende ud og det var nærmest min skyld at hun ikke er i fortrolige forums. 

Det burde jeg have ignoreret :ja: Men der var mange der reagerede på den udtalelse. For den er helt i hegnet... Og en mente át hun skal have adgang til +25. 

Men det var slet ikke derfor jeg oprettede denne tråd :nej:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×