Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Lenka

Skal gamle indlæg fortsat slettes fra forum?

Recommended Posts

Vi har i lang tid kørt med at moderatorer herinde slettede gamle indlæg - alt over 6-12 mdr, kunne risikere at ryge i skraldespanden herinde, men hvor stramt dette bliver overholdt er dog afhængig af moderator på de enketlte fora.

 

Her er et par overvejelser for/i mod at lægge ud med:

  • Indlæg kan være af fortrolig karakter (skrevet i fortroligt forum) og den mulige læserskare kan skifte efter noget tid, efterhånden som andre medlemmer rykker op i fortrolighedsgrader
  • Alle (200+) kan dog pt selv slette deres egene tråde/indlæg, hvis de vurderer at en tråd ikke skal blive liggende
  • Nogle vil gerne beholde deres tråde i længere tid, da de er personligt bevaringsværdige

... personligt hælder jeg mest til at indlæggene skal blive stående og at man selv sørger for at slette de af sine ældre tråde, man ikke længere ønsker at have stående. Er det for omstændigt at slette egne tråde? Det generer mig heller ikke at det er som det er, men jeg oplever bare oftere og oftere at nogle savner sine gamle tråde.

 

Hvad synes I, hvad er jeres tanker for og/eller i mod?

Share this post


Link to post
Share on other sites
... personligt hælder jeg mest til at indlæggene skal blive stående og at man selv sørger for at slette de af sine ældre tråde, man ikke længere ønsker at have stående. Er det for omstændigt at slette egne tråde? Det generer mig heller ikke at det er som det er, men jeg oplever bare oftere og oftere at nogle savner sine gamle tråde.

 

 

Enig i det markerede :ja:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Også enig. Jeg ville da være ked af at miste tråden fra omkring Bertrams fødsel, f.eks. :shit: - nå, nej - dem har jeg vist kopieret.

 

Jeg synes, at man selv skal ligge og rode med, hvad der skal blive stående. Det føles nærmest lidt overgrebs-agtigt, hvis andre skal slette de tråde, man har skrevet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg foretrækker selv at slette. Der er mange tråde som jeg savner at have adgang til. Mange bruger move som dagbog og terapi i svære tider, det kan være en lease at genlæse dem.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes moderatorer skal slette. Det er en ganske uoverskuelig opgave selv at slette hvis man har mange indlæg.

 

Jeg syntes det er utrygt at der pludselig dukker meget gamle brugere op der har været inaktive i en periode og de så automatisk får adgang til gamle indlæg. Meget utrygt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er svært.

 

Jeg vil gerne selv slette mine tråde (og det gør jeg også jævnligt), men det er jo helt håbløst at slette egne indlæg i andres tråde. Og egentlig lidt ubetryggende at man kan risikere at der ligger et meget personligt indlæg (i en andens tråd) til tid og evighed :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ansvaret ligger hos den enkelte - både for at gemme det der er bevaringsværdigt og for at slette det man ikke vil have liggende. Skal jeg tage udgangspunkt i det der vil være nemmest for mig, så måtte du gerne slette løs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes gamle tråde skal slettes. Evt. kunne man have "store slette dag" som er varslet et par dage i forvejen, så man kan gemme. Eller fora, der er undtaget, f.eks. graviditet og fødsel.

 

Det tager rigtig lang tid at slette, og det er reelt umuligt at slette indlæg i andre tråde (= vanvittig tidskrævende).

 

Alternativet til automatisk sletning bør være, at man kan bede om jævnligt at få slettet alt over en vis alder. Jeg bryder mig ikke om at have gamle ting liggende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke mederatorer skal slette tråde

 

 

ansvaret ligger hos trådstarter

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
... personligt hælder jeg mest til at indlæggene skal blive stående og at man selv sørger for at slette de af sine ældre tråde, man ikke længere ønsker at have stående. Er det for omstændigt at slette egne tråde? Det generer mig heller ikke at det er som det er, men jeg oplever bare oftere og oftere at nogle savner sine gamle tråde.

 

 

Enig i det markerede :ja:

 

Jeg er også enig. Jeg har det bedst med at slette egne tråde. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er lidt som at spørge om, hvorvidt man gerne vil have mere eller mindre gruppearbejde. Halvdelen vil svare mere, halvdelen mindre.

 

Jeg foreslår i stedet en anden procedure omkring sletning, så moderatorerne annoncerer - f.eks. en uge i forvejen - at der snart bliver ryddet op, og man skal sørge for at gemme.

 

MetteM

Share this post


Link to post
Share on other sites
... personligt hælder jeg mest til at indlæggene skal blive stående og at man selv sørger for at slette de af sine ældre tråde, man ikke længere ønsker at have stående. Er det for omstændigt at slette egne tråde? Det generer mig heller ikke at det er som det er, men jeg oplever bare oftere og oftere at nogle savner sine gamle tråde.

 

 

Enig i det markerede :ja:

Ditto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan det ikke bygges ind på det er brugeren selv, der skal sætte et flueben ved f.eks. 3 mdr, 6 mdr, 1 år, 2 år eller aldrig :spudwhat:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er fint at der slettes. Indtil videre har jeg ikke savnet noget.

 

Er der ubegrænset lagerplads? Sådan en ting kunne jeg godt ønske mig IRL. :drømmer::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan det ikke bygges ind på det er brugeren selv, der skal sætte et flueben?

Fremragende forslag.

Men hvad så når man bliver quoted? Det kan jo være temmelig svært at slette.

 

Og det er måske også lidt træls hvis man skal til at huske at man ikke må skrive personlige indlæg i andres tråde fordi man måske bliver quoted og reelt ikke har mulighed for at slette igen :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan det ikke bygges ind på det er brugeren selv, der skal sætte et flueben?

Fremragende forslag.

Men hvad så når man bliver quoted? Det kan jo være temmelig svært at slette.

 

Og det er måske også lidt træls hvis man skal til at huske at man ikke må skrive personlige indlæg i andres tråde fordi man måske bliver quoted og reelt ikke har mulighed for at slette igen :unsure:

Du kan da altid slette dine egne indlæg :) også i andres tråde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan det ikke bygges ind på det er brugeren selv, der skal sætte et flueben?

Fremragende forslag.

Men hvad så når man bliver quoted? Det kan jo være temmelig svært at slette.

 

Og det er måske også lidt træls hvis man skal til at huske at man ikke må skrive personlige indlæg i andres tråde fordi man måske bliver quoted og reelt ikke har mulighed for at slette igen :unsure:

Du kan da altid slette dine egne indlæg :) også i andres tråde.

Ja, jeg kan slette indlægget - men jeg kan jo ikke slette mit quotede indlæg i dit indlæg = mit indlæg er der stadig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg ville da blive ked af det hvis mine gamle tråde fødsler osv en bare var blevet slettet. Det syns jeg altså selv vi skal ligge og rode med :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er lidt som at spørge om, hvorvidt man gerne vil have mere eller mindre gruppearbejde. Halvdelen vil svare mere, halvdelen mindre.

 

Jeg foreslår i stedet en anden procedure omkring sletning, så moderatorerne annoncerer - f.eks. en uge i forvejen - at der snart bliver ryddet op, og man skal sørge for at gemme.

 

MetteM

Ja lidt :lol: - men det er nu alligevel relevant at lodde stemningen - når jeg har samlet lidt op på tankerne og summet, vil jeg forsøge at samle det sammen til nogle løsninger eller alternativer. Evt. lave en decideret afstemning over de relevante pakkeløsninger. Lader den summe lidt og tager den videre engang i slutningen af næste uge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes man skal slette selv - men det kan da godt være jeg skal gå ind og gemme de indlæg jeg gerne vil gemme, bl.a omkring Martin. :smutter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg foretrækker automatisk sletning. Det er ekstremt bøvlet og langsommeligt at slette selv :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problemet med selvsletning, hvis man gerne vil have sine indlæg til at blive helt væk, er at det ikke kan lade sig gøre, når de står quotet i en tråd hos en anden, der er gemmer.

Ja, lige den del med quoted hos en anden er rimelig umulig at gøre noget ved med nuværende teknik.

 

Fluebenshalløj og slet af flere af ens indlæg/tråde samtidig kunne nok blive mulig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg foretrækker selv at slette. Der er mange tråde som jeg savner at have adgang til. Mange bruger move som dagbog og terapi i svære tider, det kan være en lease at genlæse dem.

Også mig. Eller i det mindste blive mindet om, at nu skal det være, og at man har en frist på x-antal uger eller md....

Share this post


Link to post
Share on other sites
... personligt hælder jeg mest til at indlæggene skal blive stående og at man selv sørger for at slette de af sine ældre tråde, man ikke længere ønsker at have stående. Er det for omstændigt at slette egne tråde? Det generer mig heller ikke at det er som det er, men jeg oplever bare oftere og oftere at nogle savner sine gamle tråde.

 

 

Enig i det markerede :ja:

 

:ditto:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Senest browset   0 members

    No registered users viewing this page.

×